جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۴

زانو زدن سینمای جهان برابر محمد (ص)

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 441411
برکت نام پیامبر بزرگ اسلام سبب شد سینمای جهان در مقابل یک فیلم ایرانی زانو بزند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، انتظار بسیاری از سینما دوستان و علاقه مندان به تماشای فیلم حضرت محمد (ص) به پایان رسید وبالاخره اکران سینمایی این فیلم در ۴۰ سینمای تهران و۱۰۰ سینمای شهرستانها آغاز شد.

جوانی ۲۰ ساله که به همراه خواهرش برای دیدن آخرین ساخته مجید مجیدی به سالن سینما آزادی آمده بود گفت: من نسخه خارجی فیلم محمد رسول الله را دیدم و می خواستم ببینم شکل ایرانی آن با چه ویژگی هایی است و نخستین نفری بودم که با خواهرم بلیت این فیلم را خریداری کردیم.

خانمی میانسال که در سالن سینما منتظر شروع نمایش فیلم بود، گفت: انتظار دارم که این فیلم بتواند جوان ها را با ویژگی های شخصیتی پیامبر آشنا کند و آنها بفهمند دین مبین اسلام براحتی بدست نیامده است .

زن و شوهری از انتظاری که برای تهیه بلیت کشیدند گفتند و مرد مسنی گفت: ای کاش مجیدی توانسته باشد چهره درستی از حضرت محمد ( ص) را نمایش دهد .

فیلمی که حدود یک دهه برایش تلاش شده بود روی پرده سینما رفت و با شروعش چشمان مشتاقی را می توانستی ببینی که به پرده نقره ای خیره شده بودند تا نسخه ایرانی فیلم محمد رسول الله (ص) را نظاره گر باشند.

از همان سکانس نخست نماهای زیبا ، حرکات حرفه ای دوربین ، موسیقی مناسب و بازی حسی و فوق العاده بازیگران ، نظر هر مخاطبی را به خود جلب و او را به دیدن ادامه فیلم مشتاق تر می کرد.

هنر کارگردانی مجید مجیدی در لحظه لحظه فیلم محمد رسول الله (ص) به چشم می آمد و اوج آن را می شد در فلش بگ حرفه ای که از شعب ابی طالب به زمان تولد پیامبر و بسیاری از صحنه های دیگر فیلم دید. کافی بود در صحنه های تولد پیامبر، جدا کردن او از مادر ش آمنه ، نحوه آشنایی حلیمه با پیامبر ، بازگشت مجدد پیامبر به سعدیه و... نگاهی به اطرافت بیاندازی و چشم ها و گونه های خیسی را که به واسطه روایت هنرمندانه فیلم و عشق به پیامبر خیس شده بود ببینی . پس از اتمام فیلم نیز بیشتر تماشاگران از آمدنشان به سینما و انتخاب فیلم محمد رسول الله (ص )راضی بودند و تصمیم داشتند چند بار دیگر نیز این فیلم را ببینند.

خانمی که به همراه دختر خردسالش آمده بود گفت که فیلم مجیدی عالی است و توانست دخترم را بیشتر با پیامبرش آشنا کند.

پسر جوانی که دانشجوی رشته سینما بود گفت: فیلم محمد رسول الله( ص ) از معدود فیلم هایی است که از همه نظر جای تحسین و تقدیر دارد.

خانم مسنی که با مادرش آمده بود گفت : ای کاش در سینمای ما بیشتر از این فیلم ها ساخته شود.

علی موسوی گرمارودی که از شاعران برجسته کشور است و برای تماشای این فیلم آمده بود گفت: بدون شک این فیلم بهتر از صد ها کتاب می تواند چهره پیامبر را به جهانیان نشان دهد.

یکی از حضار در سالن سینما که کارشناس ادیان بود به سندیت نقش بحیرا که یک یهودی بود و اتفاقاتی که برایش می افتد انتقاد داشت و می گفت که نویسندگان و محققان این فیلم باید دقت بیشتری در تاریخ دین یهود و مسیحیت در این فیلم می کردند.

موسیقی ای. آر. رحمان، فیلمبرداری ویتوریو استورارو و حمید خضوعی ابیانه و تدوین روبرتو پرپینانی به همراه بازی درخشان علیرضا شجاع نوری ، محسن تنابنده، ساره بیات، مینا ساداتی و داریوش فرهنگ و کارگردانی دقیق مجید مجیدی سبب درخشش این فیلم در جشنواره مونترال کانادا نیز شد و نظر منتقدان و هنرمندان خارجی را نیز به خود جلب کرد و در این فضایی که بسیاری از افراد و کشور ها سعی دارند چهره ای دروغین از حضرت محمد (ص )را به جهانیان نشان دهند اتفاق خوبی در نوع نگاه غربی ها به پیامبر اسلام رقم زد.

به هر حال همه سینما گران می دانند که هر چقدر هم برای معرفی چهره رحمانی پیامبر (ص) کار شود باز هم کم است اما به همین حد هم می تواند موثر و راه گشا باشد .خوب است اگر سینماگران بجای پرداختن به مسایل حاشیه ای که سوژه اش از فیلم ها و سریال های ترکی و غربی می آید به بحث های ریشه ای و آیینی بپردازند و از موضوع گیشه هم نهراسند زیرا فروش فوق العاده فیلم محمد رسول الله (ص)در ایران و کانادا نشان داد که یک فیلم با محتوای خوب و ساختار هنری و درست در هر ژانر و موضوعی بخوبی می فروشد و مورد استقبال قرار می گیرد.

فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص ) به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی موسسه سینمایی نورتابان در ۴۰ سینمای تهران و حدود ۱۰۰ سینما در شهرستان ها در حال اکران است. همچنین دو سینما در کانادا هم میزبان علاقه مندان به دیدن این فیلم است.

رکوردشکنی فیلم «محمد رسول الله (ص)» همچنان ادامه دارد


مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی نور تابان گفت: فیلم «محمد رسول الله (ص)» جمعه بیش از ۳۸۰ میلیون تومان فروش داشت.

علی زادمهر درباره آخرین وضعیت فروش فیلم «محمد رسول الله (ص)» افزود: همچنین این فیلم در اولین روز نمایش خود پنج شنبه ۲۰۰ میلیون تومان فروش کرد.

وی گفت: طبق آماری که از شهرستان های مختلف به دست ما رسیده آمار فروش روند صعودی داشته است و پیش بینی می شود این فیلم بتواند به گیشه ها بیش از پیش رونق دهد.

فیلم «محمدرسول الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی موسسه سینمایی نور تابان در ۴۰ سینمای تهران و بیش از ۱۰۰ سینما در شهرستان و همچنین دو سینما در کانادا در حال اکران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
آخه چه طرز تیتر زدن جوگیرانه هست؟
الان کجا سینمای جهان زانو زده دقیقا؟
موفق باشید.
امید
به امید تاثیر گزاری بر روح و روان انسانها
کجای این گزارش زانو زدن سینمای جهان بود؟!!!!!
mehdi
Iran, Islamic Republic of
سلام. كدام سينماي جهان زانو زد؟ اسم سينما جهان بود يا صاحب سينما؟ اين كه همش ايران بود ؟ كجا زانو زدند؟ من با فيلم كاري ندارم ها؟ دنبال زانو مي گردم. در متن كه چيزي نبود؟ يك گريزي زد به كانادا؟ اونو مي گيد زانو زدن؟ مفهوم زانو زدن رو فهميديم؟ پس لابد سينماي جهان جلو تايتانيك سجده كردند و بر بادرفته رو پرستيدند. باز هم ميگم منظورم فيلم و مقايسه اون نيست. منظورم عبارت زانو زدنه