چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

درباره بازی‌های دوران کودکی

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 386512
بازی نقش بسیاری در تربیت فرزندان دارد.
به گزارش جهان، حامد تقدیری در گوگل پلاس نوشت:
بازی نقش بسیاری در تربیت فرزندان دارد. چیزی که به جهت پرمشغلگی والدین، کوچکی خانه ها و گسترش چشمگیر رسانه ها بسیار کم شده است. اگر پدران و مادران دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند میبایست در هر شغل و سمتی هستند مدتی از وقت خویش را به بازی با فرزندان اختصاص دهند و در شیوه آن خلاقیت را بالا ببرند.دلسوزانی که دنبال تغییرات فرهنگی در جامعه هستند باید توجه داشته باشند تغییر را ابتدا باید از خانه خود و فرزندان خود شروع نمایند. یکی از راهکار های نجات نوجوانان از فضای مجازی،رسانه، روابط افراطی و... همین راه حل بازی است .
 
امام خامنه ای:
*در مورد بازی کردن پرسیدند؟ بله، بازی هم می‌کردیم. منتها در کوچه بازی می‌کردیم؛ در خانه جای بازی نداشتیم و بازی‌های آن وقت بچه‌ها فرق می‌کرد. یک مقدار هم بازی‌هایی ورزشی بود؛ مثل والیبال و فوتبال و این‌ها که بازی می‌کردیم. من آن موقع در کوچه، با بچه‌ها والیبال بازی می‌کردیم؛ خیلی هم والیبال را دوست می‌داشتم. الان هم اگر گاهی بخواهیم ورزش دست جمعی بکنیم – البته با بچه‌های خودم – به والیبال رو می‌آوریم که ورزش خیلی خوبی است.
بازی‌های غیرورزشی آن وقت، «گرگم به هوا» و بازی‌هایی بود که در آن‌ها خیلی معنا و مفهومی نبود؛ یعنی اگر فرض کنی که بعضی از بازی‌ها ممکن است برای بچه‌ها آموزنده باشد و انسانِ با تفکر، آن‌ها را انتخاب کند، این بازی‌هایی که الان در ذهن من هست، واقعاً این خصوصیت را نداشت؛ ولی بازی و سر گرمی بود*
۷۶/۱۱/۱۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *