جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۷
روایت فرمانده حزب‌الله از نبرد در الزبدانی سوریه

آنقدر به تروریست‌ها نزدیکیم که صدایشان را می‌شنویم

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 436110
یکی از فرماندهان میدانی جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما منتظر زمان مناسب هستیم تا پیروزی نهایی در الزبدانی و آزادسازی این شهر را اعلام کنیم.
آنقدر به تروریست‌ها نزدیکیم که صدایشان را می‌شنویم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چهارمین هفته نبرد آزادسازی الزبدانی از اشغال گروه‌های تروریستی در حالی به پایان می‌رسد که یکی از مسئولان میدانی حزب الله در خصوص روند این عملیات تصریح کرد: ما با تروریست‌ها روی زمین و زیر زمین می‌جنگیم.

شبکه تونل‌های زیرزمینی تروریست‌ها در الزبدانی شبیه القصیر است

بر اساس آن چه روزنامه السفیر نوشته است، این رزمنده ۳۰ساله حزب الله به شبکه گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی گروه‌های تروریستی در الزبدانی اشاره کرده و می‌گوید: این تونل‌های حفرشده شبیه تونل‌هایی است که در شهر القصیر کشف شد و عمق آن به دو تا چهار متر و طول آن به ۴۰ تا ۱۰۰ متر و گاهی بیشتر هم می‌رسد و حتی گفته شده که تونلی در محله طلعة الوزیر در بخش جنوبی الزبدانی کشف شده که طول آن بیش از ۳۰۰ متر بوده است.

این مسئول میدانی مقاومت لبنان می‌گوید حزب الله و ارتش سوریه اطلاعاتی در خصوص شبکه تونل‌های زیر الزبدانی در اختیار دارند که پناهگاه گروه‌های مسلح به شمار می‌رود و برخی از این تونل‌ها از یک محله تا محله دیگر شهر امتداد می‌یابد. وی به وجود مواد منفجره و بمبهایی در این تونل‌ها اشاره می‌کند که از سوی تیمهای کشف مواد منفجره کشف شده است که برخی از این بمبها حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره بوده است.

تروریست‌ها در یک منطقه محدود کاملاً در محاصره ارتش سوریه و مقاومت لبنان هستند

این مسئول حزب الله تصریح می‌کند تکفیری‌ها و گروه‌های مسلح در فضاهای بسیار محدود ــ در شهرکی که مساحت آن چهارصد کیلومترمربع است و مساحت گسترش تکفیری‌ها در این شهرک روز به روز کمتر و محدودتر می‌شود ــ در محاصره هستند.

وی می‌گوید: ما با آنها (گروه‌های تروریستی) بر اساس مهلت و زمان بندی و طرحهای وضع‌شده و بر اساس تصمیمات و فرامین فرماندهی مقاومت و دستورات آن به رزمندگان عمل می‌کنیم که به رزمندگان گفته‌اند: مأموریت خود را با هوشیاری و احتیاط و با کمترین خسارت انجام دهید، عجله نکنید و نیازی هم به عجله نیست.

به تروریست‌ها آن‌قدر نزدیکیم که تصورش را هم نمی‌کنند

به گزارش تسنیم، این مسئول میدانی حزب الله بر اساس آنچه السفیر نوشته است، می‌افزاید: ما در حال حاضر گام به گام، خانه به خانه و محله به محله، ساختمان به ساختمان و طبقه به طبقه پیش می‌رویم، ما بیشتر از آنچه آنها تصور می‌کنند به آنها نزدیک هستیم، شاید بین ما چند متر بیشتر فاصله نباشد، اما آنها از نزدیک بودن ما به خودشان خبر ندارند، ما صداهایشان را به‌وضوح می‌شنویم، در برخی مکان‌ها هم ما و هم آنها در یک ساختمان و حتی در یک طبقه هستیم و همه این شرایط، افراد مسلح را مقابل دو گزینه قرار می‌دهد، یا مرگ یا تسلیم. تعداد آنها صدها نفر است.

تاکتیک ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در الزبدانی

مسئول میدانی حزب الله در ادامه می‌گوید: در آغاز عملیات آزادسازی الزبدانی، حزب الله و ارتش سوریه تاکتیکی را در پیش گرفتند که مبتنی بر رها کردن گذرگاه امن برای افراد مسلح است تا از طریق آن، از شهر خارج شوند، اما افراد مسلح این پیام را درک نکردند و گمان کردند که ما قادر به سیطره بر این منطقه نیستیم. آنها به‌جای خروج از طریق این گذرگاه، تلاش کردند از آن که تحت نظارت و در تیررس ما قرار دارد به‌عنوان گذرگاهی برای آوردن استحکامات و سلاح و مواد غذایی و مهمات استفاده کنند و در چنین شرایطی ما باید این شاهرگ را قطع می‌کردیم که در عمل این گونه شد.

تروریست‌ها دو گزینه بیشتر ندارند

مسئول میدانی حزب الله افزود: منطقه در حال حاضر کاملاً در محاصره ما قرار دارد و جنگنده‌ها هم در طول شبانه‌روز نقاط و مواضع تمرکز افراد مسلح را در هم می‌کوبند و گزینه‌های آنها محدود است، یا تسلیم یا مرگ.

مسئول میدانی مقاومت در ادامه تصریح می‌کند: الزبدانی دیگر تمام شد و مردان مقاومت و ارتش سوریه می‌توانند آن را به‌طور کامل و در هر لحظه‌ای تحت سیطره خود قرار دهند، هیچ گذرگاه و راه فراری برای تروریست‌ها وجود ندارد و جنگنده‌های ارتش هر روز و هر ساعت، آنها را در هم می‌کوبند، اما این که چرا به‌سرعت و به‌صورت نهایی، الزبدانی تحت سیطره قرار نمی‌گیرد، باید گفت که تصمیم الزبدانی در حال حاضر تصمیم سیاسی و نه نظامی است و حتی زمان آن، زمان سیاسی است و در نتیجه تصمیم نهایی به رهبران سیاسی مقاومت و ارتش سوریه برمی‌گردد که زمان مناسب برای اعلام آزادسازی نهایی الزبدانی را رسماً و عملاً اعلام کنند.

پیشروی و موفقیت‌های همزمان در جبهه‌های مختلف مبارزه با تروریسم

این مسئول میدانی نکته قابل توجهی را مورد تأکید قرار می‌دهد و می‌گوید: پیشروی در جبهه الزبدانی را باید از این نظر مورد توجه قرار داد که همزمان و همگام با آن شاهد پیشروی گسترده در محور تدمر، ایستادگی در کفریا و الفوعه و دفع حملات شدید تروریست‌ها به درعا که اخیراً انجام شد و همزمان با آن آمادگی‌های جدی برای پیچاندن صفحه بیبیلا و بیت سحم و حتی الحجرالاسود در حومه دمشق هستیم.

مهمترین موضوعی که مورد تأکید مسئول میدانی حزب الله قرار می‌گیرد، این نکته است که در روزهای آینده آماده سازی برای یک‌سره کردن نبرد در تپه‌های عرسال انجام می‌شود.

یادآوری می‌شود رسانه‌های سعودی اخیراً با ابراز نگرانی از فروپاشی گروه‌های تروریستی و سرخوردگی و ناامیدی شدید آنها در الزبدانی درباره سقوط قریب الوقوع این شهر و آزادسازی آن به دست ارتش سوریه و حزب الله لبنان هشدار داده و خواستار کمک فوری به این گروه‌ها شده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
انشالله
به یاری امام زمان
زنده باد حزب الله
خدا قوووووووووووت
Iran, Islamic Republic of
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم﴿۷﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.
Sweden
نمیدونم ولی احساس میشه در سوریه اتفاقات خوبی در جریان است. یعنی میشود ما روزی ازادسازی کامل این کشور مبتلا به تروریست های تکفیری را شاهد باشیم. به امید حق تعالی.یا الله یا الله.
ان شاالله خدا پیروز کنه حزب الله برای پیروزیشون صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
درود خدا بر حزب الله