جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افتتاح مرکز فرهنگی ایران در بغداد

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 436417
مرکز فرهنگی ایران در بغداد با برگزاری نخستین دوره ویژه زبان‌آموزی فارسی برای کارمندان وزارتخانه‌های عراق به طور رسمی آغاز به كار كرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد، مرکز فرهنگی ایران در بغداد با آغاز نخستین دوره ویژه زبان‌آموزی فارسی برای کارمندان وزارتخانه‌های عراق و آموزش فیلم‌نامه نویسی فیلم‌های کوتاه برای آموزش جوانان عراقی، به طور رسمی آغاز به كار كرد.

برگزاری دوره‌های متعدد آموزش زبان فارسی از برنامه‌های اصلی و مستمر این مرکز به شمار می‌رود كه در قالب سه سطح مقدماتی، متوسطه و عالی اجرایی خواهد شد. از این رو، شركت‌کنندگان عمده در این دوره‌ها از ۱۵ وزارتخانه عراق و همچنین، مراکز و مؤسسات دولتی عراق هستند.

در نخستین دوره مقدماتی زبان‌آموزی فارسی از وزارت امور خارجه و وزارت آموزش عالی عراق حضور دارند؛ این دوره در دو مرحله كه هر مرحله ۴۵ روز با نظارت دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی ایران در بغداد در آستانه آغاز دوره‌های ویژه با اعزام ۲۵ نفر از اساتید زبان فارسی در عراق از جمله اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های بغداد به دانشگاه فردوسی مشهد، جهت گذراندن دوره‌های ویژه دانش‌افزایی زبان فارسی و با هدف به کارگیری اساتید در دوره‌های آموزشی زبان فارسی در شهرهای مختلف عراق و از جمله مرکز فرهنگی، زمینه را برای اجرای دوره‌های متعدد آموزش زبان فارسی در عراق فراهم كرده است.

بنا بر این گزارش، مركز فرهنگی كشورمان در منطقه الجادریه بغداد و در كانون دانشگاهی این شهر، در بنایی با هفتصد متر مربع زیربنا شامل كلاس‌های آموزشی، سالن نمایش فیلم، آمفی‌تئاتر و اتاق ایرانشناسی است كه با هدف گسترش فعالیت‌های رایزنی فرهنگی كشورمان در عراق ایجاد شده است.

در این مركز علاوه بر دوره‌های مختلف آموزش زبان فارسی، دوره‌های هنری همچون آموزش فیلم‌نامه نویسی، آموزش ساخت فیلم‌های کوتاه، نقاشی، خطاطی، کاریکاتور، نشست‌های علمی، پخش فیلم برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *