جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

امضای ۲۱۸نماینده کنگره علیه توافق‌هسته‌ای

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 436813
۲۱۸ نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را امضا کردند که نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را محکوم می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور از با امضای طرحی که توافق هسته‌ای دولت آمریکا با ایران را محکوم می‌کند حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند.

پایگاه «هیل»، نشریه تخصصی کنگره آمریکا روز دوشنبه از قول «پیتر راسکام»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «ایلینویز» مدعی شد ۲۱۸ قانونگذار جمهوری‌خواه تا کنون طرح مزبور را امضا کرده‌اند.

پایگاه تخصصی کنگره، اجماع نمایندگان جمهوری‌خواه در مخالفت با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای را امری معمول توصیف کرده و افزوده کاخ سفید برای جلوگیری از عدم ابطال وتوی «اوباما»، در حالت فرضی رد توافق در کنگره، روی دموکرات‌ها حساب باز کرده است.

طبق قانونی که در ماه‌های اخیر در کنگره تصویب شد و به امضای باراک اوباما هم رسید، دولت آمریکا این توافق را تحویل کنگره داده و آنها ۶۰ روز، تا ۱۷ سپتامبر، فرصت دارند درباره این توافق نظر بدهند.

بر اساس این قانون، در صورتی که کنگره پس از بررسی، توافق جامع را رد کند، رئیس‌جمهور «۱۲ روز تقویمی» برای بررسی وتوی تصمیم کنگره زمان خواهد داشت.

در صورتی که اوباما مصوبه کنگره در رد توافق را وتو کند، نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان «۱۰ روز تقویمی» فرصت خواهند داشت که تعداد دو سوم آرا را که برای سلب حق وتو از رئیس‌جمهور لازم است، جمع‌آوری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بر عکس در ایران 218 نفر موافق این قطعنامه هستند
جنگ زرگری که میگن اینه