جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مصائب ارائه خدمات اپراتورها به مردم

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 448919
ارائه خدمات سنتی و عدم پرداخت خسارت بابت ضعف در ارائه خدمات و زیرساخت ها سبب نارضایتی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه شده است که اکثر شهروندان ایرانی تجربه این معضل تلخ و مصائب دریافت ارائه خدمات از اپراتورها را دارند.
به گزارش جهان به نقل از میزان، باتوجه به سرعت بسیار زیاد تکنولوژی دنیای ارتباطات در جهان امروز و مدرنیته شدن ارائه خدمات اما مسئولان اپراتورهای ایران از این قطار پر سرعت تکنولوژی جا مانده اند که تاوان این ضعف را باید مشترکان شاکی بپردازند.

* انتظار یک هفته ای برای تعویض سیم کارت و مالکیت

یکی از مشترکان رایتل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان از انتظار یک هفته ای برای تعویض سیم کارت و انتقال مالکیت آن خبر داد و گفت: زمان دقیق انتقال مالکیت و تعویض سیم کارت در تاریخ ۹ مهر ماه سال جاری در دفاتر ارائه خدمات رایتل ثبت شد.

وی ادامه داد: پس از ثبت اقدامات لازم اعلام شد که بعد از ۷۲ ساعت مالکیت و تعویض سیم کارت در سامانه ثبت و اعمال خواهد شد.

این شهروند تهرانی گفت: بعد از گذشت یک هفته امروز ۱۶ مهر ماه انتقال مالکیت ثبت شده است اما هنوز تعویض سیم کارت صورت نگرفته است.

وی افزود: با تماس دوباره با اپراتور رایتل اعلام شد دوباره باید به نمایندگی سطح شهر مراجعه و اقدام به ثبت دوباره تعویض سیم کارت کنم.

این مشترک رایتل تصریح کرد: متاسفانه ارائه خدمات سنتی و انتظارهای طولانی مدت برای خدمات ساده و پیش پاافتاده سبب شده تا از ادامه کار پشیمان شوم.

وی گفت: چرا باید رایتل به هر فردی که صلاحیت ندارد مجوز ارائه خدمات دهد یا حداقل آموزش به این نمایندگی ها را در دستور کار داشته باشد.

به دنبال این موضوع مطرح شده خبرنگار اقتصادی میزان برای اطمینان از صحت ماجرا موضوع را از اپراتور رایتل پیگیری کرد که اعلام شد: تعویض سیم کارت و انتقال مالکیت در تاریخ ۹ مهر ماه ثبت شده که امروز ۱۶ مهر ماه تنها انتقال مالکیت ثبت و انجام شده است و مالک سیم کارت باید دوباره به نمایندگی مراجعه و فرآیند تعویض سیم کارت را انجام دهد.

وی در خصوص حداکثر زمان انتظار مشترک برای انجام خدمات، افزود: حداکثر زمان ۷۲ ساعت است.

* ایرانسل خسارتی پرداخت نمی کند

یکی دیگر از مشترکان ایرانسل نیز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، اظهار کرد: به دنبال وزش باد شدیدی که اخیراً در تهران اتفاق افتاد برخی از دکل های ایرانسل دچار مشکل شد که به دنبال آن اینترنت مودم همراه بنده قطع شد.

وی ادامه داد: با پیگیری موضوع از ایرانسل، اعلام شد که خسارتی بابت انتظار مشترک برای تعمیر دکل ها پرداخت نمی شود و باید منتظر بماند تا مشکل رفع شود.

این شهروند تهرانی گفت: پرسش بنده از مسئولان ایرانسل این است، بنده چهار گیگ حجم اینترنت خریداری کرده ام و اگر آن را تا پایان مهلت مصرف نکنم از بین خواهد رفت، با توجه به این موضوع اگر این اتفاق رخ دهد خسارت بنده را چه کسی پرداخت خواهد کرد. من باید تاوان حادثه یا ضعف زیرساختی این اپراتور را پرداخت کنم؟

به طور کلی اپراتورهای تلفن همراه در ایران باید قطعی یا خرابی هیچ خسارتی به مشترکان خود پرداخت نمی کنند و همواره مشترکان باید تاوان این ضعف را بدهند. امیدواریم در آینده شاهد توجه مسئولان به حقوق مشترکان تلفن همراه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *