سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۷

دایی: دیکتاتوری درست کرده‌اند/ نصیرزاده: منتظر محرومیت باشید

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 373110
رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه معترضان به داوری محروم می‌شوند، گفت: دوست نداشتیم محرومیت‌ها درباره اعتراض به داوری از پرسپولیسی‌ها شروع شود.
دایی: دیکتاتوری درست کرده‌اند/ نصیرزاده: منتظر محرومیت باشید
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی تیمش مقابل نفت تهران با تسلیت به مناسبت درگذشت ناصر احمدپور و حسین معدنی اظهار کرد: امروز برای شروع بازی بدی نبود. مخصوصا در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم. موقعیت های ما کمی بهتر از حریف بود. فکر می کنم در نیمه دوم فشار بیشتری آوردیم اما نتوانستیم از موقعیت هایمان استفاده کنیم. از روند بازیکنان در نیمه دوم راضی هستم و امیدوارم که عملکردمان در آینده بهتر باشد.

او درباره گلی که پرسپولیس خورد ادامه داد: صحبت کرده بودیم که فرصت شوتزنی به تیم نفت ندهیم اما این فرصت یک یا دو بار به حریف داده شد و متاسفانه از بدشانسی ما یا خوش شانسی نفت با برخورد توپ به تیر دروازه گل شد. فوتبال همین است. ما از یک قدمی نتوانستیم گل بزنیم.

دایی گفت: سعی می کنیم با بازبینی فیلم بازی نقاط ضعف را دربیاوریم. بعد از دو، سه ماه به عنوان بازی اول خوب بود. تیم نفت حریف دست و پا بسته ای نبود. آنها یکی از تیم های قدرتمند لیگ هستند که سهمیه آسیا را کسب کرده اند. با این حال امروز در کمال بدشانسی سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کردیم.

دایی درباره داوری گفت: همانطور که می دانید طبق اعلامیه آقایان نمی توانیم درباره داوری صحبت کنیم. مطمئنا خود جام جهانی مدرسه بزرگی برای همه ما و مردم بود. اما اینجا قانونی وضع می کنیم که خودمان به آن اعتقاد نداریم. بازی آرژانتین را مثال می زنم. کادر فنی ما به داور صربستانی چقدر اعتراض کرد؟ حتی از این داور به فیفا هم شکایت کردیم. یک بام و دو هوا که نمی شود. وقتی اینجا نتوانم از حقم دفاع کنم قضاوت را به شما و مردم می سپارم. این بازی چقدر وقت اضافه داشت؟ یا در صحنه پنالتی چه اتفاقی افتاد؟ با این وجود برای صالحی آرزوی موفقیت می کنم.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: ما که نمی توانیم این روند را تغییر دهیم. به خاطر آرامش تیمم نمی توانم حرف بزنم. اما دیداری که مقابل فولاد در دقیقه ۹۱ با خطای هند افشین باختیم چه شرایطی را ایجاد کرد؟ باید کلاس های توجیهی بزرگی برای داوران مان بگذاریم. با این صحبت نکردن ها چه چیزی درست می شود؟ اینگونه یک دیکتاتوری درست کرده اند. با صحبت نکردن ما داوری ها درست می شود؟ باید به قانونی که وضع می کنیم خودمان عمل کنیم و بعد از علی دایی بخواهیم که درباره داوری صحبت نکند.

او درباره شعار هواداران استقلال علیه خود در بازی شب گذشته گفت: من راجع به این مسائل نمی توانم حرف خاصی بزنم. اما اگر قانونی را وضع کردید باید به آن عمل کنید. طرفداران استقلال برای من محترم هستند و کاری به این مسائل ندارم. 

نصیرزاده: منتظر محرومیت باشید

در همین حال، هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اعتراض جمعی اعضای تیم فوتبال پرسپولیس به داوری بازی این تیم مقابل نفت، اظهار داشت: آئین‌نامه انضباطی از ۲۳ تیرماه ۹۳ در سطح کشور اجرایی شده و طبق آن اعتراض به تصمیمات داوری محرومیت دارد. این اعتراض اگر در برنامه‌های تلویزیونی یا در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌های مکتوب باشد با محرومیت روبرو خواهد شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر کسی علیه داوری مصاحبه کند رئیس کمیته انضباطی می‌تواند حتی از منزل خودش تمامی این افراد را محروم کند و نیاز به برگزاری جلسه هم نیست.

نصیرزاده ادامه داد: ما این قانون را از قوانین انضباطی فوتبال اروپا گرفته‌ایم و افرادی که علیه داوری مسابقات لیگ صحبت کردند منتظر محرومیت باشند.

وی درباره اینکه بیشتر بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی با نفت درباره داوری صحبت کرده‌اند گفت: آنها کار اشتباهی کردند و ما قوانین را اجرا خواهیم کرد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات دایی که گفته مگر دیکتاتوری است که ما صحبت نکنیم، تاکید کرد: دایی در فوتبال آلمان بوده است آیا آنجا مربیان علیه داوری حرف می‌زدند؟ این قانون در تمام دنیا وجود دارد و در جام جهانی هم دیدید که هیچ‌کس درباره داوری صحبت نکرد.

نصیرزاده تصریح کرد: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در اسپانیا بوده، می‌توان از او سوال کرد که آیا در اسپانیا کسی علیه داوری صحبت می‌کند؟ در تمام دنیا و لیگ‌های معتبر اروپایی نمی‌توانید یک مصاحبه علیه داوری پیدا کنید چرا که در آنجا هم این اظهارات با محرومیت روبرو خواهد شد.

وی درباره اینکه دایی گفته فدراسیون فوتبال هم منتقد داوری‌ها بوده به تسنیم گفت: فدراسیون فوتبال به عنوان تشکیلات رسمی می‌تواند خودش را زیر سوال ببرد و به همین دلیل است که کمیته داوران عملکرد داوران را نقد می‌کند. هر فرد یا باشگاه معترضی هم باید اعتراضش را به صورت رسمی به تشکیلات کمیته داوران ارسال کند نه اینکه اینگونه و در رسانه‌ها حرف بزند.

نصیرزاده یادآور شد: از آنجا که مصاحبه نزد افکار عمومی هیچ تغییری در نتیجه بازی ایجاد نمی‌کند، انتشار آن آسیب زدن به وجاهت داوری کشور است. درباره مصاحبه سرمربی و اعضای تیم پرسپولیس نظر نهایی با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است هر چند ما دوست نداشتیم این موضوع محرومیت از پرسپولیسی‌ها آغاز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
2 lمیلیارد گرفته که اعتراض کنه دیگه. کار دیگه که بلد نیست.
آقای نصیر زاده

پایتان را از گلیم دراز خود درازتر نفرمائید

کاری نکنید تا هواداران پرسپولیس شما و دوستانتان را از نعمت زندگی محروم کنند!!!!!!!!!!
لااااااااااااااااااااایک
علي
Iran, Islamic Republic of
آقاي نصيرزاده هي اروپا اروپا نگو اصلاً شما اروپا را مي شناسيد آنجا قانون هست فرهنگ هست اينجا قانون نيست آيين نامه انظباطي بخاطر منافع شخصي ايجاد ميشود فرهنگ نداريد تبعيض بيداد ميكند حق كشي پدر همه را درآورده ديكتاتوري يعني اينكه شما نتوانيد اعتراض كنيد واين است آيين نامه ... شما ، ...
فراز
دیکتاتور واقعی خود ایشان (دایی ) هستند که تاب کوچکترین انتقاد را ندارند . واقعا دیگه شورش را در آورده با این کارش ، از زمین و زمان شاکی است ، به همه چیز اعتراض دارد و همیشه همه را به سیستم فوتبال اروپا ارجاع میدهد در حالی که خودش کوچکترین اعتنایی به نظم و قانون فوتبالی که خودش بیان میکند را ندارد .من که از اداهای این آقا در کنار زمین و در کنفرانسهای مطبو عاتی ..........
تیم دایی هر وقت میبره نتیجه تلاششون بوده
هروقت میبازه نتیجه ناداوری!
قضیه همون بچه ای که وقتی 20 میگره میگه20 گرفتم وقتی 10 میگیره میگه بهم 10 دادن.
امیر
به نظر شماآقای نصیرزاده:
اگر تیمی که بواسطه قصور داور حقی از آن ضایع گردد وداور تصمیمی غیر قانونی اتخاذ کند اگر مظلوم اعتراض نکند آیا شما به وظیفه قانونی خود عمل میکنید به نظر میرسد باتوجه به تاریخچه داوری در ایران تاکنون کمیته داوران به وظیفه نظارتی خود و برخورد با داوران خاطی عمل نکرده وتنها راه اعتراض به عملکرد نامطلوب داوران است ومقایسه داوری درفوتبال کشورهای اروپایی با داوری در ایران کاری بیهوده وعبث است به حکایت مشاهده پخش مسابقات داوران اروپایی از توانایی بالایی برخورداربوده لکن متاسفانه تیم داوری ایران همواره داوریشان تامل برانگیز بوده وبنابراین چاره ای جز اعتراض نیست وهرگونه محرومیت برای معترض ابتدا باید با بررسی مورد اعتراض واینکه آیا اعتراض وارد است یا خیر اعمال گردد.