شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقلال لیگ را با پیروزی شروع کرد

شکست ذوب‌آهن از صبا در قم
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 373011
تیم فوتبال استقلال تهران در اولین دیدار خود در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر شکست برابر تیم راه‌آهن را با پیروزی عوض کرد تا آبی‌پوشان این دوره از رقابتها را با نتیجه‌ای ارزشمند آغاز کنند. همچنین تیم ذوب‌آهن اصفهان با شکست برابر صبای قم، در نخستین گام باخت را تجربه کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در ادامه دیدارهای روز نخست از هفته اول چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر، تیم‌های راه‌آهن و استقلال از ساعت ۱۹:۴۰ امروز پنجشنبه در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به اتمام رسید. رامین رضائیان در دقیقه ۳ برای راه‌آهن و کرار جاسم و محمد قاضی در دقایق ۵۶ و ۷۴ برای استقلال گلزنی کردند.

استقلال که تا حدودی از ترکیب بازیکنان جدیدش در جام شهدا رونمایی کرده بود، با چند تغییر نسبت به آن تورنمنت لیگ برتر را شروع کرد. حضور بازیکنانی مثل محسن فروزان و کرار جاسم از ابتدا در ترکیب استقلال چهره جدیدتری به آبی پوشان داده بود با این حال استقلال در همان دقایق ابتدایی با گل رامین رضائیان شوکه شدند و سراسر نیمه اول را در تلاش برای جبران نتیجه و به تساوی کشاندن مسابقه بودند.

بعد از این گل، شاگردان امیر قلعه‌نویی برنامه‌های هجومی را در دستور کار قرار دادند و برای گلزنی روی سانتر از کناره‌ها و ضربه سر مهاجمان خود از جمله محمد قاضی متوسل شدند که این برنامه‌ها راه به جایی نبرد. خطرناکترین فرصت استقلال در این نیمه ضربه آرش برهانی در دقیقه ۳۲ بود که به تیرک دروازه راه آهن اصابت کرد.

سوژه‌های این مسابقه وحید طالب لو دروازه‌بان پیشین استقلال بود که درون دروازه راه‌آهن قرار داشت. طالب‌لو بر خلاف شیث رضایی دیگر بازیکن راه‌آهن از سوی هواداران استقلال تشویق شد ولی رضایی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، بارها و بارها مورد فحاشی تماشاگران آبی‌پوش قرار گرفت. در این دیدار پر حاشیه حتی احمدرضا عابدزاده و علی لطیفی مربیان راه آهن بی نصیب نمانده و تماشاگران علیه آنها هم شعارهایی سر دادند.

نیمه دوم مسابقه با حملات گسترده استقلال و فشار بیشتر آبی پوشان آغاز شد که حاصل آن چند فرصت نصفه و نیمه بود. در یکی از این موقعیت‌ها، استقلال توسط آرش برهانی در دقیقه ۴۹ می‌توانست به تساوی برسد که کاپیتان آبی پوشان راه به جایی نبرد اما در دقیقه ۵۶ بود که کرار جاسم موفق شد اولین گل استقلال را در این فصل به ثمر برساند. کرار روی خروج اشتباه وحید طالب‌‌لو و با یک ضربه پا گل تساوی را به ثمر رساند تا استقلالی‌ها به پیروزی در این بازی بیشتر امیدوار شوند.

بازی درخشان کرار جاسم در استقلال ادامه داشت و این بازیکن ضربه سر خطرناکی به سمت دروازه راه‌آهن زد که این ضربه به تیرک دروازه خورد و به گل تبدیل نشد اما انتظار آبی پوشان برای گل دوم زیاد طول نکشید. چهار دقیقه بعد اینبار محمد قاضی بود که روی سانتر خسرو حیدری و با یک ضربه سر فنی، دروازه راه‌آهن را برای بار دوم فرو ریخت و باعث برتری استقلال در این دیدار شد.

در دیگر مسابقه روز نخست از این هفته، تیم صبای قم در خانه خود از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی کرد که این مسابقه هم با نتیجه ۲ بر یک به اتمام رسید. صبا ابتدا در دقیقه ۶۳ و روی پنالتی ایوب کلانتری با یک گل از حریف خود جلو افتاد ولی شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۷۲ و توسط مرتضی تبریزی کار را به تساوی کشاندند. در ادامه آچیله در دقیقه ۸۶ گل دوم صبا را به ثمر رساند تا صمد مرفاوی کارش را در لیگ برتر با پیروزی آغاز کند.

- برنامه ادامه دیدارهای هفته اول چهاردهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - ۱۰/۰۵/۹۳
* پدیده مشهد - ملوان بندرانزلی، ساعت، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
* سایپا البرز - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸، ورزشگاه انقلاب کرج
* سپاهان اصفهان - پیکان تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۹:۴۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس تهران - نفت تهران، ساعت ۱۹:۴۰، ورزشگاه آزادی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *