جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

چه ضرورتي دارد فوتبال درسينماها پخش شود

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 154212
صحنه‌هايي كه دفعه قبل هنگام پخش فوتبال ديده شد صحنه‌هاي خوبي نبود و ما گفتيم سينمادارها بايد براي آن تمهيداتي بيانديشند/ آنچه در بيرون فضاي سينما و پس از ديدن فوتبال پيش مي‌آمد واكنش‌هايي داشت.
به گزارش ايلنا فرماندار انتظامي كشور در حاشيه مراسم افتتاحيه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، درباره اقدام پليس اماكن در ارتباط با عدم حضور زن و مرد در كنار يكديگر براي ديدن مسابقه‌هاي فوتبال در سينماها گفت: صحنه‌هايي كه دفعه قبل هنگام پخش فوتبال ديده شد صحنه‌هاي خوبي نبود و ما گفتيم سينمادارها بايد براي آن تمهيداتي بيانديشند.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم،‌با بيان اينكه اساسا چرا بايد فوتبال در سينما پخش شود گفت: چه ضرورتي دارد در كشور ما كه فوتبال به طور زنده از تلويزيون پخش بشود فوتبال به طور زنده تلويزيون پخش مي‌شود مردم در سينما ببينند.
او ادامه داد: نقش فوتبال در فضاي عمومي براي كشورهايي است كه پخش زنده ندارند و مردم براي ديدن فوتبال پول مي‌دهند و آن را در فضاي عمومي مثل كافه‌ها و سينماها به تماشاي فوتبال مي‌نشينند.

احمدي‌مقدم با تاكيد براينكه آنچه در بيرون فضاي سينما و پس از ديدن فوتبال پيش مي‌آمد واكنش‌هايي داشت اما به طور كلي اين مساله مربوط به حوزه پليس نمي‌شود ومربوط به بينندگان و متوليان خاص آن است.

با تشكيل پليس اينترنتي ميزان جرايم رايانه‌اي مشخص مي‌شود

او در حاشيه اين مراسم درباره پليس سايبري گفت: ‌محل بسياري از جرايم، امكان سرقت، جاسوسي و مداخله در حريم خصوصي و بسياري از جرايم ديگر در اين حوزه قرار دارد كه در ابتدا سال‌جاري مقدمات آن فراهم شد و امروز اين پليس افتتاح شد كه براي تامين امنيت فعاليت مي‌كند و مهمترين بخش آن فعاليت در حوزه پيشگيري است كه با آگاه‌سازي مردم و بالا بردن اطلاعات مردم به مردم آموزش داده مي‌شود كه چطور بتوانند براي خود امنيت ايجاد كنند.

او در ادامه با بيان اينكه متاسفانه در ايران آماري براي جرايم اينترنتي نيست گفت: زيرا اصلا در ايران به دليل عدم وجود دستگاه براي رفع بسياري از جرايم كشف نمي‌شود و اميدواريم در سال آينده بتوانيم با حضور اين پليس آماري ارائه دهيم.
او افزود: اين حوزه براي پليس‌هاي سايبري دنيا حوزه ناشناخته‌اي است.
او درباره نحوه برخورد با مجرمان در اين حوزه گفت: برخورد با مجرم مبتني بر مجازاتي است كه براي او در نظر گرفته مي‌شود.
او با اشاره به اينكه اين پليس در ابتدا در تهران افتتاح شد گفت: به زودي در كلان شهرها و تا پايان سال ۹۰ در مراكز استان‌ها دفاتر اين پليس تخصصي آغاز به كار مي‌كند.

او در ادامه افزود: مردم داشتن شكايت درباره جرايم سايبري با تماس با ۱۱۰ و مراجعه به همه كلانتري‌ها مي‌توانند شكايت خود را مطرح كنند و كلانتري‌ها جرايم سايبري را به پليس فتا ارجاع مي‌دهند.
او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره‌اي كه اجرايي قانون طرح ترافيك در منطقه وسيع‌تر از هفته آينده گفت: نيروي انتظامي يكي از دستگاه‌هاي تصميم گيرنده است.
او با اشاره به اينكه طبيعتا مردم به زحمت مي‌افتند گفت: قرار است برنامه‌اي پيش‌بيني شود كه اجراي اين طرح مانع از دسترسي‌هاي محله‌اي نشود كه منتظر ابلاغ است.

او درباره افزايش آمار تصادفات در نه ماه نخست امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت: افزايش نسبت به سال گذشته وجود داشته است و اين علت افزايش خودروها، ‌افزايش سفرها است.
او در پايان با اشاره به جرايم سايبري گفت: اين جرايم در دادسراي خاص رسيدگي به جرايم سايبري بررسي مي‌شود و در حال حاضر قوانين مربوط به اين گونه جرايم كافي است اما اگر در طول زمان با مشكل مواجه شد مورد تجديد نظر قرار مي‌گيرد.

او تاكيد كرد: پليس نمي‌تواند به تنهايي ابزار كنترل ترافيك و تصادفات باشد و ابزارهايي مانند هدفمند كردن يارانه‌ها و لايحه اخذ جرايم بايد به كمك پليس بيايد.

او درباره قانون جديد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: نقض در اين قانون درباره مواد مخدر ونحوه طبقاتي آن است چون ورود مواد مخدر جديد براي مثال برخي از مواد روانگردان در طبقه بندي‌ها قرار نمي‌گيرد كه اين ماده به استعلام رهبر رسيد و مقرر شد مورد تجديد نظر قرار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برو بابا