جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام جدیدترین آمار از حجم نقدینگی کشور

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 391958
نقدینگی در پایان شهریور ماه امسال به ۶۵۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسیده که حاکی از رشد ۱۴۷ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومانی و ۲۹.۱ درصدی در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۹۳ است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ حجم کل نقدینگی در پایان شهریور ماه امسال به ۶۵۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به اعلام رشد ۲۹.۱ درصدی نقدینگی در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال توسط رئیس کل بانک مرکزی در مدت این ۱۲ ماه ۱۴۷ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان نقدینگی اضافه شده است.

سیف روز گذشته با بیان اینکه در سال ۹۱ رشد نقدینگی ۳۰ درصد و سال گذشته ۲۹.۱ درصد بوده است، گفت: رشد نقدینگی در یک سال منتهی به ۹۱،‌ ۲۶.۴ درصد، یک سال منتهی به شهریور سال گذشته ۲۵.۹ درصد و ۱۲ ماه منتهی به شهریور امسال ۲۹.۱ درصد بوده که معنای آن این است که متوسط نقدینگی در ۱۲ ماه منتهی به شهریور امسال بالاتر از دوره‌های قبل است.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال ۹۱ رشد نقدینگی ۱۳.۶ درصد، ۶ ماهه اول سال گذشته ۹.۹ درصد و ۶ ماهه اول امسال ۹.۹ درصد گزارش شده است؛ این حجم بالای نقدینگی در حالی است که بسیاری بانک مرکزی را متهم به کنترل تورم در قبال تعمیق رکود می‌کنند و البته در برخی موارد رشد بالای نقدینگی طی یک سال اخیر تهدیدی برای دستاورد کنترل تورم عنوان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *