پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۹
۲
گزارش مهر از وین؛

مواجهه کاخ سفیدبا گاردبسته ایران

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 431557
مقامات آمریکایی که نیاز جدی به توافق دارند با توجه به مدت محدود باقیمانده تا تمدید هفت روزه شان، در برخی موضوعات از موضع زیاده خواهانه شان کمی عقب نشسته اند.
به گزارش ایران به نقل از مهر، مذاکرات فشرده تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ حول مسائل و موضوعات اختلافی ادامه دارد. هر اندازه به پایان مذاکرات هسته ای نزدیک تر می شویم، فشارهای رسمی، رسانه ای و روانی واشنگتن بر روی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزایش می یابد. این فشار همه جانبه با هدف عبور ایران از خطوط قرمز هسته ای و امتیازدهی تهران به غرب در موضوعات مهمی مانند بازرسی های فراپادمانی، سرعت دادن به بازگشت تحریمها در مقابل کاهش سرعت بازگشت ایران به فعالیتهای هسته ای و... صورت می گیرد.

شواهد و مستندات موجود حاکی از آن است که طی چند روز اخیر، طرف غربی تحت تاثیر سخنان مقامات ارشد کشورمان در هفته های گذشته و در پی آن مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، ناچار به عقب نشینی از برخی خواسته های اصلی خود در حوزه های اختلافی شده است. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به وین اعلام کرد:«طرف آمریکایی بر سر موضوع مهم بازرسی های نظامی و مکانیزم رفع تحریمها از خواسته های خود، که از سوی کری و مونیز به عنوان خطوط قرمز و موارد قطعی نام برده می شد، عقب نشینی کرده است.»

علاوه بر این منبع آگاه، بسیاری از خبرنگاران و تحلیلگران حاضر در وین از ایستادگی تیم مذاکره کننده ایران در برابر فشار روانی آمریکا و تروییکای اروپایی و عقب نشینی اعضای ۱+۵ در راستای رسیدن به توافق نهایی خبر می دهند. بر این اساس، خوشبینی طرفین نسبت به توافق نهایی میان ایران و طرف مقابل افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من میخوام بدونم ما در عوض این همه چیزهایی که دادیم و پلمپ کردیم چه چیزی از غرب گرفتیم؟
اگه بخواین بگین که تحریم پولی برداشته میشه ، که این پولها مال خودمونه که با منت بهمون پس میدن. اگه میخواین بگین که تحریمهای اقتصادی برداشته میشه که اونهم ما اختیار داریم که انتخاب کنیم این ربطی به این همه چیزهایی که ما از صنعت هسته ای از دست دادیم نداره. ما در عوض این همه عقب نشینی چی بدست میاریم؟چه چیز خاصی رو جای اون همه چیزهای از دست داده هسته ای بهمون میدن؟
هيچ
واقعا هيچ
فقط يك قهرمان برقراري رابطه با آمريكا بدست مي آوريم!
همين!