جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

بیانیه اوباما پس از اقدام علیه ابوطالبی

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 355958
روزنامه واشینگتن پست روز شنبه ۳۰ فروردین در مقاله ای به قلم «این قانون الزام آور نیست بلکه مشورتی است».
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، باراک اوباما پس از امضای قانون کنگره که بر اساس آن حمید ابوطالبی دیپلمات ایرانی از ورود به امریکا منع می شود، بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه که روز ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ (۱۸ آوریل ۲۰۱۴) صادر شده، در ادامه می آید.

با این حال، روزنامه واشینگتن پست روز شنبه ۳۰ فروردین در مقاله ای به قلم استفن دینان گفته است «این قانون الزام آور نیست بلکه مشورتی است».

امروز من قانون s-۲۱۹۵، مصوبه ای که مربوط به محدودیت های ویزایی برای برخی از نمایندگان خاص به سازمان ملل است را امضا کردم. قانونs-۲۱۹۵، بند ۴۰۷ قانون روابط خارجی مصوبه سال ۱۹۹۰ را اصلاح می کند. بر اساس این قانون به افرادی که به دلیل دست داشتن در اعمال جاسوسی وتروریستی به طور مستقیم منافع آمریکا و متحدانش را تهدید کنند وتهدیدهایی را برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کنند اگر به عنوان نماینده کشوری به سازمان ملل معرفی شوند اجازه ورود به آمریکا داده نمی شود.

همانطور که رئیس جمهور بوش(پدر) در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد، رئیس جمهور می تواند از اختیارات ویژه قانونی خود درباره اعمال محدودیت در ورود برخی سفرای خارجی به سازمان ملل استفاده کند. اعمال جاسوسی و تروریسم بر ضد آمریکا و متحدان ما بی چون و چرا بسیار مشکل ساز است و من در این باره با کنگره هم نظر هستم افرادی که در این اعمال دست دارند می توانند از پوشش دیپلماتیک برای دسترسی و آسیب به ملت ما استفاده کنند. من بنابراین بند ۴۰۷ قانون روابط خارجی را پس از اصلاحیه قانونیs-۲۱۹۵ اجرایی اعلام می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحاني مچكريم! اينم از عزت اعطايي كدخدايي كه رعيتيش رو افتخار خودت ميدوني!