جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جريمه سنگين براي مشترکان پر مصرف گاز

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 109357
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تعرفه هر مترمکعب گاز خانگی 10 تومان و بسیار ناچیز است ،گفت :مشترکان پر مصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند به صورت پلکانی جریمه می شوند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، جواد اوجی درنشستی خبری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درجمع خبرنگاران تاکید کرد : این جریمه حتی بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها ادامه می یابد وتلاش می کنیم جریمه مشترکان پرمصرف را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: نرخ گاز دربخش خانگی تا پایان برنامه پنجم توسعه به 75 درصد قیمت فوب خلیج فارس می رسد رسد و20 تا 25 درصد هم مصرف گاز کاهش می یابد.

وی با اشاره به راه اندازی قطعه دوم خط لوله هشتم سراسری از ابرکوه تا خط پنجم تهران به طول 540 کیلومتر در سال گذشته تصریح کرد : با راه اندازی این طرح 110 میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز ایران افزوده شد.

اوجی با اشاره به راه اندازی فاز اول خط لوله دوم وارداتی ترکمنستان به طول 35 کیلومتر گفت : نیمه دوم سال جاری فاز دوم این خط لوله به طول 160 کیلومتر در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: امسال برای اجرای طرح های گازی به 6 میلیارد و 800 میلیون دلار اعتباز نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به امضای تفاهم نامه با بانک صادرات برای تامین مالی پالایشگاه بید بلند 2 گفت : با راه اندازی این پالایشگاه گاز ،57 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز ایران افزوده می شود و امکان تولید سالانه 1.3 میلیون تن اتان برای تحویل به واحدهای پتروشیمی فراهم خواهد شد.

اوجی درخصوص امضای قرارداد فاینانس های داخلی و خارجی برای توسعه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام افزود : با اجرای این طرح ظرفیت تولید گاز این پالایشگاه با افزایش 3 میلیون متر مکعبی به 10 میلیون متر مکعب در روز می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز به مشارکت بانک صادرات در اجرای طرح استحصال اتان پالایشگاه گاز پارسیان اشاره کرد و گفت :با راه اندازی این طرح که با مشارکت 70 تا 75 درصدی بانک صادرات و20 تا 25 درصدی شرکت گاز انجام می شود ،امکان تحویل اتان به مجتمع پتروشیمی فیروزآباد فراهم خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ظرفیت پالایشگاه های گاز فجر جم و بیدبلند یک خبرداد و گفت :تا پایان سال ظرفیت این پالایشگاه 5 تا 10 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.
https://jahannews.com/vdccpoqsm2bqx18.ala2.html
jahannews.com/vdccpoqsm2bqx18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *