جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آب به زاینده رود بر می‌گردد

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 449251
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اواسط آبان ماه آب در زاینده رود رها سازی شده و حیات مجدد شکل می‌گیرد.
به گزارش جهان، ظهرابی مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زاینده رود اظهار کرد: از اواسط آبان ماه آب به زاینده رود بر می‌گردد و تلاش بر این است که آب همچنان در این رودخانه جاری باشد.

وی در خصوص دلیل قطع آب در زاینده رود گفت: وقتی تامین آب شرب شهر با مشکل مواجه می‌شود، مطمئنا حق آبه محیط زیست و رودخانه زاینده رود در اولویت بعد از رفع این مشکل جدی قرار می‌گیرد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه میانگین جاری بودن آب در بستر زاینده رود در سال‌های آبی گذشته ۳ الی ۴ ماه بود، افزود: خوشبختانه مدیریت و مقابله صحیح با برداشت‌های غیر مجاز و مشارکت مردم در صرفه‌جویی آب باعث شده که حضور آب در بستر این رودخانه در سال آبی امسال به ۹ ماه برسد.

ظهرابی در خصوص تبعات منفی قطع شدن آب زاینده رود تصریح کرد: با قطع شدن حق آبه زاینده رود تمامی اکوسیستم‌های وابسته به آب برای ادامه حیات با نابودی مرگ مواجه شدند به طوری که در تابستان گذشته شاهد تلفات بسیاری در حیات بچه‌ ماهی بودیم.

وی تغییر در آب های زیر زمینی و خشک شدن شرق اصفهان را از دیگر تبعات قطع شدن آب زاینده رود دانست و افزود: اگر بخش صنعت، کشاورزی و شرب مشارکت داشته و در کاهش مصرف آب گام‌های موثری بردارند قطع به یقین آب در زاینده رود جاری و دائم خواهد بود.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست گفت: رسیدن آب به زاینده رود و احیای تالاب گاو خونی بعد از ۱۰ سال نشان از اوضاع مناسب و مدیریت صحیح منابع آب است و این امر با برنامه ریزی عملی مسئولان ذیربط و جلب مشارکت مردم محقق شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *