جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان توزیع میوه شب عید اعلام شد

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 409255
وزير جهاد کشاورزی گفت: ميوه شب عيد از ۲۲ اسفند در ميادين ميوه و تره بار عرضه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ محمود حجتي در جلسه خبري امروز با اشاره به اينکه در توليد پرتقال، سيب و کيوي هيچ دغدغه اي نداريم، افزود: در هر سه محصول يعني سيب، کيوي و پرتقال مازاد بر نياز نيز توليد و ذخيره سازي شده است و يک ميليون تن سيب اضافه بر نياز توليد کرديم.

وي گفت: سازمان مرکزي تعاون روستايي به عنوان سازمان مباشر پرتقال را به اندازه کافي از کشاورزان شهرهاي شمالي و جنوبي خريداري کرده است و نمايندگان اين سازمان در اين شهرستان ها عمليات سورت ، بسته بندي و ارسال پرتقال را به شهرهاي مختلف آغاز کرده اند.

وزير جهاد کشاورزي گفت: هيچ نيازي به واردات ميوه مورد نياز شب عيد نداريم و با توجه به اينکه کشور ما چهاردرصد مرکبات جهان را توليد مي کند، واردات نخواهيم داشت.

حجتي افزود: عده اي مي خواهند با ايجاد فضاي کاذب براي واردات زمينه سازي کنند اما اعلام مي کنم هيچ نيازي به واردات نيست و ميوه به اندازه کافي موجود است.

وي گفت: عده اي پارسال پس از بارش برف سنگين در دي ماه در استان هاي شمالي سر و صدا راه انداختند که براي شب عيد ميوه اي نداريم و با اين جنگ رواني در صدد واردات مرکبات بودند اما همه ديدند که پرتقال به اندازه کافي وجود داشت تا جائيکه در ماههاي آخر فصل بهار شاهد پوسيدگي و از بين رفتن مقداري از اين ميوه ها بويژه پرتقال بوديم.

وزير جهاد کشاورزي افزود: ميوه شب عيد از هشت روز مانده به پايان سال يعني از بيست و دوم تا سي ام اسفند در تمام ميادين ميوه و تره بار و مراکز عرضه مستقيم توزيع مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *