پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توافق با ایران سیبل مشترک انتخاباتی آمریکا

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 419452
نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در نشست "ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه" به انتقاد از تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ پرداختند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه این کشور برای جلب نظر حامیان مالی "ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه" تا می‌توانستند در نشست این هفته این گروه به تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ حمله کردند.

واشنگتن‌پست می‌نویسد: تد کروز از تگزاس اعلام کرد که قصد دارد هر آنچه لازم باشد را انجام دهد تا از یک توافق بد با ایران جلوگیری کند. ریک پری، فرماندار سابق تگزاس هشدار داد که مستبدان به توافق‌ها پایبند نمی‌مانند. مایک پنس، فرماندار ایندیانا، یکی دیگر از رقبای احتمالی در سال ۲۰۱۶، وعده داد که "دشمنان اسرائیل، دشمنان ما هستند؛ هدف اسرائیل هدف ماست."

اظهارات شورانگیز این نامزدها نشان دهنده قدرت سیاسی این سازمان است که شامل برخی از بزرگترین حامیان مالی جمهوری‌خواهان است - بالاخص شلدون آدلسون، غول قمارخانه‌ در لاس‌وگاس که فوربس ثروتش را بالغ بر ۲۹/۲ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

این سازمان در انتخابات درونی جمهوری‌خواهان بی‌طرف خواهد بود اما نامزدهای احتمالی سال ۲۰۱۶ امیدوارند که حمایت افراد ثروتمندی که رهبری این گروه را در اختیار دارند به دست آورند. جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، اسکات والکر، فرماندار ویسکونسین، و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا، همگی از حمایت قوی هیأت رئیسه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه برخوردار هستند، اما هنوز بسیاری در بدنه این سازمان بی‌طرف می‌باشند.

نامزدهای جمهوری‌خواهی که در این نشست شرکت نکرده بودند نمایندگان خود را به آنجا گسیل کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *