سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

کمپین انتخاب زن به عنوان دبیرکل سازمان ملل

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 419056
از زمان آغاز فعالیت سازمان ملل متحد دبیران کل این سازمان همواره مرد بودند، اما اکنون یک سازمان بین‌المللی با راه‌اندازی کمپینی بدنبال آن است که این نهاد بین‌المللی یک دبیرکل زن انتخاب کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بین‌المللی "برابری، اکنون" کمپینی را به صورت اینترنتی و در حمایت از حقوق زنان به راه انداخته و در پی آن است که از نامزدهای زن برای کسب سمت دبیرکلی سازمان ملل متحد حمایت کند. دوره دبیرکلی بان کی مون سال ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد.

آنتونیا کرکلند، مشاور حقوقی این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: فرآیند انتخاب دبیرکلی سازمان ملل متحد فرصت بسیار خوبی است برای اینکه گامی دیگر به سمت برابری در سطح جهانی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ما امیدواریم زمان آن فرا برسد که این امکان برای یک زن فراهم شود تا سمت دبیرکلی سازمان ملل را برعهده گیرد.

کرکلند به انتقاد از فرآیند انتخاب دبیرکل سازمان ملل متحد پرداخت و گفت که تسلط اعضای دائم شورای امنیت موجب نگرانی بسیاری از کشورها و سمن‌ها شده است.

وی اضافه کرد: ضروری است که ما از پیگیری شفاف وعادلانه فرآیند انتخاب دبیرکل اطمینان حاصل کنیم تا زنان هم بتوانند به عنوان گزینه‌های جدی مد نظر قرار گرفته و فرصت برابر داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *