جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هجوم سنگ مرمر ایرانی به بازار اسرائیل!

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 147850
فرارو- معلوم شده است که با وجود تحریم کامل ایران، سنگ مرمر ایران در ساختمان هاي مهم اسرائیل بکار رفته است.

به گزارش وال استریت ژورنال، لابي آسمان خراش و نماي بیروني دفتر مرکزي بانک لئومي که یک بانک دولتي است با هزاران فوت سنگ "گوهره"، که رنگ آن بژ- خاکستري است، فرش شده است. این سنگ فقط در لرستان ایران وجود دارد.

سنگ مرمرهای ایرانی در سنگ فرش پارک صنعتی جدید در مجاورت فرودگاه بن گوریون نیز به کار رفته است. همچنین از این سنگ در گاردن تاور استفاده شده است که در سال 2003 توسط یکي از برجسته ترین معماران اسرائیلي، ایلان پیوکو، ساخته شد.

این هجوم پنهان باعث خشم اسرائیلی هائی شده که درمورد خطرات معامله با دشمن هشدار مي دهند.

اودد تیرا، افسر بازنشسته اسرائیلي و تشویق کننده حمله نظامي اسرائیل به ایران به دلیل برنامه هاي مشکوک این کشور، معتقد است: «زماني که با سنگ هاي ایراني ساختمان سازي مي کنید، ماشین نظامي این کشور را مورد حمایت مالي قرار مي دهید. این عین خودکشي است.»

منتقداني چون ژنرال تیرا که سابقا رئیس انجمن ساختمان سازي اسرائیل بود، به تحریم هایي اشاره دارد که بلافاصله بعد از انقلاب سال 79 ایران، آغاز شد.

با وجود این سابقه و دور جدید تحریم هاي بین المللي علیه برنامه هاي اتمي ایران، تجار سنگ اسرائیل بطور آشکار سنگ مرمر ایران را معامله مي کنند که در رنگ و مقاومت، منحصر بفرد است.

آوي یروشالمي، صاحب مرمر اسرائیل که یکي از بزرگترین عمده فروشان سنگ در اسرائیل است، مي گوید: «رنگ مرمر ایران به رنگ قهوه است و در هیچ جاي دیگري پیدا نمي شود. برخلاف مرمر هایي که رنگ بژ دارند و مقاومتشان کم است، گوهره مقاومت بالایي دارد.»

به گفته تجار سنگ اسرائیل و ترکیه، واسطه ها براي دور زدن تحریم اسرائیل، سنگ ها را در ترکیه با مدارک تقلبي بسته بندي مي کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *