پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۶

تاثیرات بد ریاکاری بر سلامت انسان

شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 157958
مطالعات پژوهشگران نشان می دهد رفتارهای ریاکارانه بر سلامت انسان تاثیر سوء می گذارد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، به نوشته شماره امروز روزنامه لوفیگارو در اینترنت ، بر اساس تحقیقاتی که در نشریه "ژورنال آکادمی مدیریت" منتشر شده است ، رفتارهای ریاکارانه و خنده های اجباری موجب زیان جسمی و کاهش بهره وری افراد در محیط کار می شود.

این تحقیق که در بین رانندگان اتوبوس انجام شده است نشان می دهد افرادی که اجبارا خود را دوست داشتنی نشان می دهند به مرور زمان دچار تغییر خلق و خو شده و حتی تمایل دارند از وظیفه خود دست بکشند.

به گفته اورسولا هس پژوهشگر کانادایی این تحقیق ، اشخاصی که احساسات واقعی خود را بیان می کنند از سلامت روانی بهتری برخوردارند ضمن اینکه درک و احساس بهتری از خود و محیط کارشان دارند.

استاد منابع انسانی دانشگاه لیون می گوید : کلیه احساسات کارکرد ویژه ای دارند، این احساسات در ایجاد حس خوش بینی ، راحتی و تنظیم فعالیت بدن دخالت دارند، افرادی که احساسات خود را انکار می کند موجب می شود احساساتش به شکل دیگری همچون خواب آلودگی ، درد در ناحیه پشت بدن ، کمبود تمرکز و غیره بروز کنند. یک شخص همانند یک ورزشکار باید به صدای بدنش گوش دهد و به آنچه که باعث ناراحتی اش می شود واکنش نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
صداقت و روك گويي مودبانه و منطقي هرچند مشتري زيادي هم نداشته باشد ولي قطعا موثرترين ابزار حفظ سلامتي جسمي و روحي دارنده اين خصوصيات و به نفع كل جامعه است.
Latvia
صادقانه بايد اين واقعيت تلخ را بپذيريم كه متاسفانه رياكاري و خنده هاي مصنوعي اجباري شيوع زيادي در جامعه ايران داشته و بازهم بدبختانه ملاك خوشرويي و روابط عمومي خوب شناخته مي شود! و برعكس افراد صادق و شفاف متهم به بداخلاقي و تندروي مي شوند!!!
Latvia
متاسفانه خنده و خوشرويي ریاکارانه و سركار گذاشتن مشتريان و همكاران در محيط كار براي برخي رمز موفقيت تلقي شده و بشدت شيوع داشته و بهره وري را كاهش داده است.
Latvia
رياكاري بزرگترين دشمن سلامتي و سعادت فرد و جامعه است.
Iran, Islamic Republic of
خيلي گزارش خوبي بود. پيشنهاد ميكنم به سايت محترم جهان كه اينگونه خبر ها و تحليل هايي كه به سلامت روان انسان مربوط ميشود را بيشتر انعكاس دهيد.
Latvia
رياكاري از جمله بدترين ماسك هايي است كه برخي انسانهاي مريض و چند شخصيتي براي فريب خود و ديگران به صورت مي زنند!