پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سپاه بدر: به جنگنده هاي آمريکا نیاز نداريم

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 377855
سخنگوی رسمی شاخه نظامی سپاه بدر عراق تاکید کرد: جنگنده های عراقی لیاقت خود را برای اجرای عملیات پشتیبانی نیروهای ارتش به خوبی نشان داده اند و ما برای آزادسازی شهر آمرلی نیازی به جنگند های آمریکایی نداریم.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ کریم النوری که از یکی از روستاهای نزدیک به شهر آمرلی در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی العراقیه شرکت کرده بود اظهار داشت : هماهنگی های خوبی بین نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی و جنگنده های هوایی عراقی برای شکست محاصره شهر آمرلی و آزادسازی آن از چنگال تروریستها وجود دارد از اینرو نیازی به حملات هوایی آمریکا نداریم.

وی در پاسخ به سئوالاتی که مجری العراقیه مطرح کرد از جمله : «تلاشهای نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی برای شکست محاصره شهر آمرلی از دست نیروهای داعش چگونه است؟ آیا این عملیات نظامی نزدیک است؟ برنامه ریزی لازم برای این عملیات به چه صورت است؟» گفت: این روزها هماهنگی های خوبی بین جمعیتهای داوطلبان عراقی و نیروهای ارتش عراق و جنگنده های ارتش برای شکست محاصره آمرلی و آزادسازی آن وجود دارد .

بر اساس اطلاعات و گزارشهای رسیده ترس و نگرانی شدیدی در بین نیروهای داعش ایجاد شده است. هم اکنون نیز در برخی مناطق سلیمان بیگ و روستای ینتکه درگیریهایی وجود دارد حملات خمپاره ای تروریستها به اهالی طوزخرماتو از روستای ینتکه صورت می گرفته است. خدا را شکر که همکاری های خوبی بین نیروهای مشارکت کننده در عملیات نظامی وجود دارد. ما بیش از چهار هزار نیرو داریم که توسط جنگنده های ارتش عراق حمایت می شوند . ارتش عراق اطلاعات لازم را از منطقه به دست آورده است و منطقه را کاملا رصد می کند تا در زمان لازم داعشی ها را قلع و قمع کند. نیروهای مشارکت کننده با ارتش عراق انشاء الله در آینده نزدیک جشن آزادسازی شهر آمرلی را برگزار خواهند کرد.
در در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: بر اساس تماسهایی که با برادران خود در شهر آمرلی داریم مردم این شهر با مشاهده هماهنگی های ارتش شادمان هستند و این مسئله موجب نگرانی و ترس تروریستها شده است. این تروریستها در حالتی از سردرگمی به سر می برند هماهنگی های بسیار خوبی بین نیروهای ارتش عراق و جنگنده های ارتش وجود دارد. استاد هادی العامری در منطقه حضور دارد تا بر عملیات نیروهای مردمی ضد تروریستهای داعشی نظارت کند. البته من در حال حاضر نمی توانم زمان حمله را بازگو کنم اما انشاء الله نزدیک است و مطمئن باشید بشارتهایی از آزادسازی این شهر خواهید شنید.

مجری شبکه العراقیه در ادامه از وی پرسید: «چه گروههایی در عملیات نظامی مشارکت خواهند کرد؟ آیا جنگنده های آمریکایی نیز در این عملیات شرکت خواهند کرد ؟» کریم النوری پاسخ داد: در حقیقت ما می خواهیم آزادسازی شهر آمرلی تنها به دست نیروهای عراقی صورت بگیرد؛ زیرا جنگنده های ارتش عراق لیاقت خود را ثابت کرده است. در عملیات العظیم و ورود نیروهای ارتش عراق به دو راهی العظیم پشتیبانی جنگنده های عراقی که منجر به پیروزی شد . از اینرو ما نیازی به جنگنده های آمریکایی نداریم و هیچگاه دوست نداریم آزاد سازی شهر آمرلی با کمک نیروهای بیگانه باشد. ما خود به تنهایی می توانیم با نیروهای عراقی و بومی این عملیات را به نتیجه برسانیم و نیروی هوایی عراق لیاقتهای خود را در هدف قرار دادن تروریستهای داعش نشان داده است .

ما به شما اطمینان می دهیم جنگنده های عراقی نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا خواهند کرد و نیروهای شرکت کننده در عملیات مانند نیروهای سپاه بدر و گردانهای السلام و دیگر گردانهای مسلح عراقی در این عملیات شرکت خواهند کرد. انشاء الله تروریستها را در همین منطقه مدفون خواهیم کرد . البته هم اکنون نیروهای داعش تلاش می کنند از منطقه بگریزند اما ما تلاش می کنیم منطقه را در محاصره بگیریم و این محاصره را تنگتر کنیم تا با نابودی آنان بشارت خوبی به ملت عراق بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mohamad
البته حملات هوايي آمريكا در شمال عراق چندي پيش همچين بي تاثيرم نبوده . طوريكه داعش آمريكارو تهديد كرد . ولي كارشون وقتي خيلي گير ميكنه به آمريكا يك اشارتي ميكنن