پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

دولت چند سر عائله دارد؟!

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 377657
جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: در حوزه بازنشستگی به دلیل برهم خوردن تعادل مالی بنگاهها، دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان معادل ۱۴ درصد بودجه کل کشور را به عنوان کمک زیان به صندوق های بازنشستگی می پردازد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جشنواره شهید رجایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در یک سال گذشته، گفت: ایجاد آرامش و امید در مردم، احترام متقابل مردم و دولت، توجه به حقوق شهروندان و برخورد صادقانه با مردم، توسعه روابط جهانی و بهبود تصویر ایران در افکار عمومی جهان، شکست پروژه ایران هراسی، توسعه بیمه درمانی، بهبود محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، ایجاد آرامش و نشاط در فضاهای آموزشی، افزایش پوشش دانش آموزی، بهبود روابط دولت با اصحاب فرهنگ، حضور در فضاهای ورزشی، ایجاد آرامش در فضای اقتصادی، کنترل رشد منفی اقتصاد و رشد افسارگسیخته تورم ، زمینه سازی برای خروج از رکود و توسعه زیرساخت های دولت، اتمام طرح های نیمه تمام، افزایش تولید فرآورده های نفتی، تهیه بودجه، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و همچنین تقویت بنیه دفاعی از نتایج حاصل از عملکرد دستگاههای اجرایی بوده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ادامه داد: نظام اداری به عنوان زیرساخت کشور دارای چالش هایی است که برای افزایش موفقیت دولتی نیازمند رفع آن هستیم.

عسگری آزاد با اشاره به برخی آمار در دستگاههای اجرایی گفت: در حوزه منابع انسانی ۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه، ۱۴۹ واحد عملیاتی، ۹۷ هزار واحد سازمانی و ۴۴۲ مدیر واحد اداری مسئولیت واحدهای سازمانی را برعهده دارند.

وی گفت: ۳ میلیون و ۹۸۵ حقوق بگیر و ۴ میلیون و ۴۹۰ بازنشسته تامین اجتماعی از دولت حقوق می گیرند.

عسگری آزاد گفت: نسبت بودجه جاری کشور به بودجه عمومی ۸۰ درصد و بودجه کل کشور به تولید ناخالص ۹۲ درصد است که این گستردگی دولت را نشان می دهد.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: در حوزه بازنشستگی به دلیل بر هم خوردن تعادل مالی بنگاهها، ۲۵ هزار میلیارد تومان معادل ۱۴ درصد بودجه کل کشور به عنوان کمک زیان از سوی دولت به صندوق های بازنشستگی پرداخت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ درصد شیوه ارائه خدمات دستگاههای اجرایی به صورت الکترونیکی اطلاع رسانی و ۱۶ درصد آن به صورت الکترونیکی ارائه خدمات می شود.

عسگری آزاد در پایان با اشاره اینکه با وجود چالش های اداری از فرصت های ارزشمندی برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغیه های رهبری، دیدگاههای رئیس جمهور و حضور مسئولین و مدیران متعهد و عزم مدیران که آینده روشن را برای کشور ترسیم می کند، فرصت های ارزشمندی است که در حوزه اداری با آن مواجه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که جشنواره شهید رجایی، وزارتخانه های امور خارجه، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نفت را به عنوان وزارتخانه های برتر و ۶ نفر از کارمندان را به عنوان کارمندان برتر دستگاههای اجرایی انتخاب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *