پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۱۷

ناگفته‌ای از نگرانی آیت‌الله مهدوی‌ برای یکی از سران فتنه

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 387557
معاون سابق فرهنگی سپاه با بیان اینکه آیت الله مهدوی‌کنی به موسوی گفته بود که وارد انتخابات نشود، گفت: آیت الله مهدوی کنی به موسوی گفته بود که اگر کاندیدا شود برای خودش و نظام ضرر خواهد داشت چراکه وی به ولایت فقیه اعتقادی ندارد.
ناگفته‌ای از نگرانی آیت‌الله مهدوی‌ برای یکی از سران فتنه
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیدرضا مقدم فر معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سپاه در حاشیه مراسم تدفین پیکر آیت الله مهدوی کنی در سخنانی در مورد تشریح مواضع آیت الله مهدوی کنی در فتنه ۸۸ گفت: مواضع وی در مقاطع مختلف تاریخی برجسته و درخشان بود و یکی از صحنه ‌های درخشان بصیرت ایشان در فتنه سال ۸۸ بود.

وی افزود: بنده قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری خدمت ایشان رسیدم؛ در یکی از دیدارهایم با ایشان که قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود، ایشان از حضور موسوی در انتخابات نگران بود و می‌گفت که به وی(موسوی) پیغام داده‌ام که کاندیدا نشود چراکه که اگر کاندید شوی برای خودت و نظام ضرر خواهد داشت.

معاون سابق فرهنگی سپاه در همین زمینه تأکید کرد: وقتی علت را از آیت‌الله مهدوی‌کنی جویا شدم به بنده گفتند که من به آن واسطه‌ای که درخواست داشت از موسوی در انتخابات حمایت کنم نیز گفتم که موسوی نه در زمان امام و نه در زمان فعلی به ولایت فقیه اعتقاد نداشته و ندارد و اگر کاندید شود فتنه‌ای در کشور رخ خواهد داد که این امر به چند ماه پیش از انتخابات مربوط می‌شود که بیانگر بصیرت وی است؛ البته بعدها دیدیم که این اتفاق افتاد و پیش بینی وی درست بود.

مقدم‌فر با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی شناخت خوبی از فتنه ۸۸ داشت، تصریح کرد: مواضع وی انقلابی و حق محور بود و تلاش داشت تا فتنه را خنثی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جریانات مختلف قصد سوء استفاده از وی را داشتند، اظهار داشت: به دلیل اینکه وی انسان بصیر و آشنایی بود جریانات منحرف هیچ وقت نتوانستند ذره‌ای از او سوء استفاده کنند زیرا او گام به گام همراه ولایت بود.

معاون سابق فرهنگی سپاه در ادامه افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی در همه ابعاد، چه شخصی و چه سیاسی و چه در اجتهاد و علم، الگوی جامعه برای درس گرفتن است و تمام زوایای زندگی‌ ایشان الگویی برای زندگی کردن محسوب می‌شود.

مقدم‌فر همچنین در ادامه در پاسخ به سوال تسنیم در مورد نقش محوری آیت‌الله مهدوی‌کنی در همگرایی جریان اصولگرایی گفت: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی داشت که افراد ولایی، خودی، انقلابی، مجاهد و تمام جریانات همسو با نظام او را قبول داشتند و همه وی را فصل الخطاب و محور وحدت می‌دانستند.

وی با تأکید براینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی نقش بسیار مفید و موثری در جریان اصولگرایی داشت، تصریح کرد: در زمینه مسائلی که باید برای آینده سیاسی از او درس بگیریم، توصیه‌هایی است که ایشان برای وحدت در جریان اصولگرایی به معنی عام کلمه داشتند.

معاون سابق فرهنگی سپاه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود پس از ایشان جریان اصولگرایی با مشکل مواجه می‌شود، نظر شما در این زمینه چیست، گفت: شخصیت آیت الله مهدوی کنی ممتاز و کم نظیر بود و جایگاه خاصی داشت، اما اینکه گفته شود جریان اصولگرایی پس از وی با مشکل مواجه می‌شود، خیر این طور نیست، اتفاقا توصیه‌های ایشان چراغ راه آینده است چون او الگو، استاد و مربی بود.

مقدم‌فر یکی از نشانه‌های سجایای اخلاقی آیت‌الله مهدوی‌کنی را تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد دانست و تأکید کرد: در این سال ها یکی از سجایای او، تربیت نیروی انسانی محسوب می‌شد و به دلیل اینکه او اهل تعلیم و تربیت بود نباید نگران این مسئله باشیم. البته یکی از آثار تربیتی ایشان تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه مروی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.. خدا از سر تقصیرات فتنه گران نگذرد. انشاءالله
به نظر من آقای مهدوی کنی سیاستمداری زیرک و باهوش بودند
چرا تازنده بودند خاطره تون رو بیان نکردید
گودینی ازکرمانشاه
باعرض سلام جناب مستطاب مقدم فر کاش این نگرانی را کتباً به حضراتی که گوش انها کرشده وبه خواب خرگوشی رفته اند درب منزل ودفترشان ومحل کارشان برده کلام به کلام مثل (بلانسبت دانش آموزان)دانش آموزان اول ابتدایی باصدای رسا تکرارشود فقط جهت اتمام حجت همراه داروی ضد فراموشی باهرکلمه یک قطره هم درگوش هم دردهانشان ریخته شود شایدبیدارشدند که بعید به نظرمیرس
آرش
ذکر خاطرهای بعد از مرگ...
علیرضا
مرگ بر فتنه گر
اينكه نشون ميده سناريواحمدي نژاد از قبل نوشته شده
United States
آقای مقدم فر از شخصیت والای مرحوم مهدوی کنی حالا که در میان ما نیستند در جهت اهداف سیاسی خود سو استفاده نکنید.
خداوند با امام حسین محشورش کنه
انشالله
افرین
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامیباد
مهدی
احسنت
نمی دانم چرا وقتی شخصیتی ازدنیا میره خاطره ها شروع میشه
ایشون که دستشون از دنیا کوتاهه راست و دروغ خبر را هم خدا میدونه
وای یه سوال که پیش میاد اگه راست باشه اگه آقای مهدوی کنی می دونست آقای موسوی ضد ولایته چرا وزیر خارجه کابینه خودش بود
صحت خبر مورد تردیدست
راست میگی؟! یعنی شواهد و قرائن نشون میده که موسوی خیلی ولایت فقیه رو قبول داره و در ولایت ذوب شده و براش جون هم میده؟!!!
این دو تا مسأله رو چه جوری حل میکنی؟!!!

0 O
حسین
Finland
هیچی دیگه بازم یکی مرد و خاطرات خصوصی و در گوشی شورع شد حالا بیا اثبات کن منم یه جلسه با حضرت ایت ا.. داشتم ایشان گفتند این احمدی نژاد پدر مملکت رو در میاره نباید گذاشت رئیس جمهور بشه تازه در مورد جلیلی هم یه چیزی گفت در گوشم ان شا الله سر فرصت می گویم. شوخی نکردم ها جدی خودش بهم گفت!!