جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اسکان 30 هزار زائر پیاده در مشهد مقدس

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 397556
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی برای زائران پیاده، گفت: حج و زیارت خراسان رضوی 30 هزار زائر پیاده را اسکان داده است.
به گزارش جهان مسعود مجردی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حج و زیارت خراسان رضوی ۳۰ هزار زائر پیاده را اسکان داده است، اظهار کرد: بر مبنای تصمیم مسئولان اجرایی استان به ویژه استانداری، حج و زیارت نیز در حوزه ارائه خدمات به زائران پیاده وارد و مشارکت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در حوزه ارائه خدمات به زائران، بخشی از کار را به همراه جمعیت خدمتگزاران بر عهده گرفتیم که سهم حج و زیارت و جمعیت خدمتگزاران ساماندهی و اسکان ۵۰ تا ۶۰ هزار از زائرانی بوده که بانی ندارند، لازم به ذکر بوده که حجم عظیمی از زائران که در قالب هیئت‌های مذهبی به مشهد آمده‌اند در حقیقت بانی داشته و محل اسکان آنان مشخص است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اطعام زائران پیاده از اولویت‌های مهم ما بوده و به این منظور ۱۷ آشپزخانه از سوی حج و زیارت و ۸ آشپزخانه از سوی جمعیت خدمتگزاران که در مجموع به عدد ۲۵ می‌رسد، غذای گرم طبخ کرده و به زائران پیاده ارائه می‌دهد.

مجردی یادآور شد: روزانه ۴۰ هزار پرس غذای گرم به زائران پیاده داده می‌شود، همچنین بسته‌های صبحانه از دیگر خدمات غذایی ما به این زوار است، به غیر از موضوع اسکان و طبخ غذا، حج و زیارت در موضوعات فرهنگی زائران پیاده ورود یافته و در مدارس اسکان یافته زوار، با اعزام روحانیون و ارائه بسته‌های فرهنگی، حلقه‌های معرفت و مسابقات دینی، بعد فرهنگی زائران را نیز پوشش می‌دهد.

وی تاکید کرد: حج و زیارت خراسان رضوی ۳۰ هزار زائر پیاده را اسکان داده و به آنان ارائه خدمات می‌دهد، گفت: امسال هماهنگی وانسجام مطلوبی میان دستگاه‌ها به منظور خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) صورت گرفته که قابل تقدیر است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: ما در مکان‌های اسکان یافته زائران زیرپوشش حج و زیارت، در حوزه بهداشت و درمان، کمک‌های اولیه و فراهم‌سازی امکانات دارویی وضعیت مطلوبی را داشته که امیدواریم تا پایان بازگشت زائران شاهد این روند مطلوب در خدمات‌رسانی به زائران باشیم.

مجردی یادآور شد: آنچه در حوزه خدمات‌رسانی به زائران باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید به هیچ وجه حضور و مشارکت مردمی کم‌رنگ شود و همواره عموم مردم در میزبانی از زائران نقش اصلی را ایفا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *