پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۲۷
چند هفته پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای

ایران از آمریکا شکایت کرد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 437056
چند هفته پس از اعلام جمع بندی مذاکرات، ایران، آمریکا را به نقض آن متهم و از این کشور به آژانس شکایت کرد.
ایران از آمریکا شکایت کرد
به گزارش جهان، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: چند هفته بعد از اعلام جمع بندی مذاکرات تاریخی میان ایران و گروه ۱+۵، ایران آمریکا را به نقض این توافق متهم کرد.

بر اساس شکایت ایران، که تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است، ایران احساس می‌کند آمریکا وعده خود را مبنی بر رفتار دوستانه نقض کرده است. این شکایت به وسیله رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس، ارائه شد.

این شکایت به اظهارات جاش ارنست، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، اشاره دارد که در نشستی خبری سه روز بعد از انعقاد توافق هسته‌ای عنوان کرد.

ارنست گفت: «گزینه نظامی روی میز خواهد ماند و تقویت هم خواهد شد؛ زیرا سال‌های متعددی مشغول جمع‌آوری جزئیات بیشتر درباره برنامه هسته‌ای ایران خواهیم بود.»

در شکایت ایران، این اظهارات ارنست که در آن بخصوص از تهدید نظامی سخن به میان آورده «نقض آشکار تعهدات آمریکا» نامیده شده است.

این شکایت می‌گوید توافق هسته‌ای به معنای راهی برای آمریکا برای کسب اطلاعات از طریق آژانس نیست.

در این شکایت آمده است: «در گذشته، اطلاعات بسیار محرمانه ایران که به بازرسان آژانس ارایه شده بود فاش شد و تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایران ایجاد کرد. بسیار لازم و ضروری است که آژانس اقدام فوری برای ردکردن این تخلفات آشکار اتخاذ کند.»

نجفی همچنین در این شکایت اعلام کرد انتظار دارد آژانس «اظهارات ارنست را از اساس رد کند.»
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متن اعتراض.
میدونیم مصرف داخلی داره، اما جون مادرتون رسانه ایش نکنید مردم ما بشنوند!
Iran, Islamic Republic of
چرا با اینکه علنی آمریکا اعلام می کند هدفشان از این توافق کنترل برنامه هسته ای در راستای تقویت گزینه های نظامیست مسئولین وقت ما نمی فهمند.
چون خودشون رو به خواب زدند...
برای همین نمی شه بیدارشون کرد مگر اینکه از این رویا دست بکشن و واقعیات رو ببینن.
محسن
Iran, Islamic Republic of
تازه قبلا هم گفته بودیم که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید اما نگفته بودیم اگر تهدید کردید چکار می کنیم؟! حالا معلوم شد که اگر تهدید کردید ما هم شکایت می کنیم و به شما می گوییم اظهاراتتان غیر مسئولانه است!
Iran, Islamic Republic of
انگار دلواپس ها پربیراه هم نمیگفتن...
دلواپسان که اگر عافیت طلب بودند رسم ... رو در پیش میگرفتند و با ....های پس از توافق شعر خر برفت رو همخوانی میکردندو از سفره ... واردات بهره میبردند!وطن پرست تر و اصولگراتر از دلواپسان توی این مملکت وجود نداره ...در ضمن هر نقدی هم مطرح کردند کارشناسی بوده که اکثرا جوابش در حد تذکر و توقیف نشریه باقی موند...
اینم از دم خروس ...مبنی بر توافق بسیار خوب هسته ای و بالا رفتن امنیت کشور!
دوست عزیز اگر نگوییم همه، اما اکثر دلواپسان ( به قول بعضی ها )دلسوز نظام ومردم هستند .در بین آنان رزمندگان وجانبازانی وجود دارد که سرمایه های این ملت هستند .اگر انتقادی هم به مذاکرات دارند .از روی دلسوزی است نه کوبیدن دولت یا جناح بازی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن ارحیم...
Iran, Islamic Republic of
از دزد به دزد شکایت می کنند!
الرحیم
فقط ارنست که نگفته .اوباما ومونیز وجان کری در مصاحبه با رسانه ها ونیز در جلسات با سنا وکنگره ،متعدد این موضوع رو گفته اند.

بعدم ازموده رو ازمودن خطاست.شما به آژانسی اعتماد دارید که دستش به خون شهدای هسته ای ما اغشته است.آژانس وکدخداتون چه تقصیری دارند وقتی شما به دشمنی اشکار اونها در حرف وعمل اعتنا نکرده وبه اسم تعامل ، عشق کردن سرتون زیر برف هستید ؟!
اینم حرف دیشب ارنست که عمرا بازم صالحی رو بیدار کنه که چیزی به اسم سند محرمانه که فقط آژانس ازش خبر داره ،وجود نداره!

ارنست ،در خصوص سند امضاء شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اظهارنظر کرد و ضمن تأکید بر محرمانه بودن این سند گفت: «از محتوای این سند اطلاع داریم و حاضرایم که در جلسات محرمانه، به کنگره در این خصوص گزارش بدهیم.»
نجفی همچنین در این شکایت اعلام کرد انتظار دارد آژانس «اظهارات ارنست را از اساس رد کند.».............گیرم دوخط بیانیه هم دادند که اطلاعات محرمانه میمونه.وقتی امنیت ما نابود شد ،آژانس وشماها عشاق توافق به هر قیمت ! رو از کجا پیدا کنیم ؟
وقتی بازم شهید دادیم با تکذیب آژانس میشه برش گردونیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به جای بازنگری در متن و مفاد برجام و رد اون که راه رو برای استفاده جاسوسی دشمن باز گذاشته جاش ارنست فقط حرفشو پس بگیره؟!؟اگه حرفشو پس گرفت جاسوسی و زمینه سازی برای جنگ بر طبق برجام هم متوقف میشه؟این آقایون ملت رو ... فرض کردن یا آمریکا رو؟
قربونت از قدیم گفتن ،مالت رو بچسب ومردم رو ردزد نکنه.شما گوشت رو دادین دم دهن گربه ومیگوئید مبادا بخوریش !
Iran, Islamic Republic of
نجفی همچنین در این شکایت اعلام کرد انتظار دارد آژانس «اظهارات ارنست را از اساس رد کند!!!!!

حالا تا چند سال باید از این انتظارات بکشید
دیگه حتی خانم سخنگو هم رفته تعطیلات !حتی نمیگه سازنده هست یا نیست یا با روح توافق سازگاره !
اینقدر دشمن وقیح شده وهر لحظه برامون رجز میخونه وتحقیرمون میکنه که برای پاسخگوئی باید نوار ضبط شده بزاریم.از پس تک تکشون بر نمیائیم.
اره جونم ! اینه تدبیــــــــــــــر ! این امیـــــــــــــــــــد !
تا ما باشیم خام 100روزه درستش میکنم ،نشیم.
Iran, Islamic Republic of
خبر خوبی بود.حدو حدود باید رعایت شود. مسلما این (شناسائی دقیق مراکز سایر کشورها)جزو اهداف آمریکا بوده و هست و خواهد بود ولی اظهار رسمی و علنی آن و نیز اعلام تهدید و حمله در آینده عمل دوستانه ای نبوده و در راستای تقویت توافق نیست.
مرگ روشنفکران ساده لوح.
Iran, Islamic Republic of
اینا دزد و پلیس و قاضی خودشون هستند.
ماه عسل چه زود تمام شد!
هیچ وقت یک ایرانی رورتهدید نکنید، چون ممکنه ناراحت بشه !!!
امین
من این اقدام آمریکا رو به شدت ، دارم میگم به شدت محکوم میکنم !
توفیقی از قزوین
حالا تکلیف آنانی که برای توافق نیم بند جشن گرفتن چی میشه این وسط
کاظم
قابل توجه کاسبان توافق
مسعود دیپلمات
خوب ، حالا که کدخدا توافق را نقض کرده لازم می آید که طبق بند های 36 و 37 برجام، ابتداء با طرف آمریکایی وارد مذاکره مسقیم شویم ، چنانچه مسئله حل نشد ، به شورای حکام برویم و رای گیری شود تا تحریم ها دوباره برگردد!؟
Iran, Islamic Republic of
در این شکایت آمده است: «در گذشته، اطلاعات بسیار محرمانه ایران که به بازرسان آژانس ارایه شده بود فاش شد و ...
مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشه ...مومن!