سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۱۱۹
جهان، گزارش می‌دهد

«خاتمی» و پرش ۳ گام از روی «موسوی» یا اجرای تاکتیک قدیمی «حرکت زیگزاگی»؟

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 382651
صاحبنظران می‌گویند خاتمی قصد دارد خود را به عنوان یک حلقه واسط میان اهالی فتنه و جمهوری اسلامی مطرح کند که از یک سو پایگاهی در بین فتنه‌گران داشته باشد و از سوی دیگر چهره‌ای مخالف و خارج از چارچوب جمهوری اسلامی تعریف نشود.
«خاتمی» و پرش ۳ گام از روی «موسوی» یا اجرای تاکتیک قدیمی «حرکت زیگزاگی»؟
گروه سیاسی جهان نيوز ـ سیدمحسن میرشمسی: هنوز هم خیلی‌ها سیدمحمد خاتمی را یکی از سران فتنه ۸۸ می‌دانند و بسیاری هم او را مقصرتر از موسوی می‌خوانند؛ همانطور که محمدعلی ابطحی دوست دیرین، یار غار و رئیس دفتر خاتمی، همان روزهای ابتدایی فتنه ۸۸ "این حرف را از سر اعتقاد" زد که " موسوی از سر نادانی و خاتمی از سر خیانت" وارد غائله فتنه شدند.

غائله‌ای که به اعتراف ابطحی با اسم رمز "تقلب" سر بر آورد و خاتمی هم اولین کسی بود که ماه‌ها قبل از انتخابات ۸۸ علیه سلامت انتخابات صحبت و به طور تلویحی مسئله تقلب را مطرح کرد و از ضرورت صیانت از آرای مردم سخن گفت.

سخنانی که در نهایت به تشکیل "کمیته صیانت از آرا" انجامید؛ کمیته‌ای که گزارش‌هایش نقش پررنگی در ایجاد توهم تقلب در میرحسین موسوی داشت و تشکیل آن اولین جرقه‌های آتش فتنه ۸۸ بود.

بنابر گزارش رسانه‌های مطرح کشور، خاتمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم حداقل ۳۳ بار سلامت انتخابات را زیر سؤال برد. (اینجا)

ظهر روز انتخابات ۸۸ هم این خاتمی بود که زمانی که روند رأی‌گیری هنوز به نیمه نرسیده بود، پس از انداختن رأی خود به صندوق، با بیان این جمله که "همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است"، میرحسین موسوی را پیروز انتخابات معرفی و نام خود را به عنوان اولین فردی که توهم پیروزی را به موسوی القا کرد، در تاریخ ثبت کرد و پیش از پایان رأی‌گیری نیز، پیروزی موسوی را به وی تبریک گفت! (کتاب "روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس)"

خاتمی پس از انتخابات هم بر طبل تقلب کوبید. "مردم نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند و هنوز تکلیف روشن نیست". این تنها یکی از جملات وی در تأیید دروغ تقلب است که روزهای پس از انتخابات ایراد شد.
این همسویی و هم‌صدایی خاتمی با موسوی و سبزها همچنان ادامه داشت؛ چه‌آنکه وقتی سبزها در روز قدس ۸۸ شعار "نه غزه نه لبنان" و در عاشورای ۸۸ شعار "مرگ بر جمهوری اسلامی" و "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سردادند، موسوی تأیید و خاتمی هم حمایت کرد، هرچند که چند سال بعد خاتمی حرف‌های دیگری زد.

با این حال یکی دو سال بعد از فتنه ۸۸ که دیگر موسوی و سبزها به عنوان نقطه مقابل جمهوری اسلامی در اذهان و افکار عمومی شناخته شده بودند، خاتمی سیاست دیگری در پیش گرفت و سعی کرد خود را به نظام نزدیک کند؛ اگرچه با سخنان هرازچندگاه در حمایت از موسوی و درخواست وی برای رفع حصر سران فتنه تلاش کرد جایگاهش نزد سبزها نیز آسیب‌زده نشود.

همین سیاست بود که در زمانی که سبزها بر طبل تحریم انتخابات مجلس نهم می‌کوبیدند و علیرغم بی‌توجهی نظام به شرط و شروط‌های خاتمی درباره انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ که رفع حصر سران فتنه و آزادی زندانیان فتنه از جمله آنها بود، خاتمی را وادار کرد در اقدامی غیرمنتظره از حوزه انتخابیه دماوند در رأی‌گیری شرکت کند؛ اقدامی که از یک سو حملات گسترده‌ای را از سوی سبزها روانه رئیس دولت دوم‌خرداد کرد و موجب شد افراطیون این جریان خاتمی را خائن بنامند و از سوی دیگر برخی نیز این اقدام را نوعی عبور از میرحسین موسوی و آنچه جنبش سبز می‌خوانند، توصیف کردند.

البته این اقدام را می‌توان منبعث از توصیه‌های تحلیل‌گران دوم‌خردادی به خاتمی در جلسات خصوصی با وی مبنی بر پذیرش اشتباهات گذشته و تلاش برای بازگشت به حاکمیت هم دانست.

عباس عبدی یکی از اصحاب تحلیل در جریان دوم خرداد است که با "درست" خواندن تصمیم خاتمی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم، معتقد بود خاتمی باید این رفتار و روند را برای بازگشت به ساختار حاکمیت ادامه دهد. (اینجا)

دومین اقدام و گام خاتمی که بوی عبور از موسوی و سبزها از آن به مشام می‌رسید، سخنان وی در رد وقوع تقلب در انتخابات ۸۸ بود؛ آنجا که رسانه‌ها تیتر زدند " خاتمی پس از ۳ سال تقلب در انتخابات ۸۸ را رد کرد" و از قول وی نوشتند که "من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم."

بنابر گزارش رسانه‌های خبری در چهاردهم آبان‌ماه سال ۹۱ خاتمی گفته بود: من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد، اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای."

یک سال بعد صوتی از محمد خاتمی منتشر شد که در آن رئیس دولت اسبق صراحتاً وقوع تقلب در انتخابات ۸۸ را رد و از شعارهای سبزها در ایام فتنه ۸۸ اعلام برائت می‌کند. " بنده نمی‌گویم در انتخابات ۸۸ تقلب شده است ... من نسبت به شعارها موضع گرفتم، راجع به جمهوری اسلامی، راجع به اهانت به حضرت اباعبدالله‌ موضع گرفتم. من موضع گرفته‌ام و همیشه هم گرفته‌ام. البته شاید توقع این بوده که بیشتر موضع بگیرم."

اما سومین و آخرین گامی که خاتمی تاکنون در راستای عبور از موسوی و سبزها و جدایی از فتنه ۸۸ برداشته است را می‌توان نامه اخیر مجمع روحانیون به امام خامنه‌ای که امضای سیدمحمد خاتمی پای آن است، دانست؛ نامه‌ای که پس از توصیه‌های فراوان دوم‌خردادی‌ها به خاتمی برای رفتن به عیادت از رهبری و عدم تحقق این مسئله نگاشته شد و الفاظ و تعابیر و کلمات و جملاتی که در آن به کار برده شده است، در تناقضی آشکار با ماهیت و اصول سبزها و اهالی فتنه ۸۸ است.

استفاده از تعابیری مانند "محضر مبارک رهبر عالیقدر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)"، ابراز خرسندی از سلامتی رهبر انقلاب و اذعان به "مسرت اقشار مختلف در خارج و داخل کشور به‌ویژه ملت بزرگ ایران" از خبر عمل جراحی موفقیت‌آمیز مقام معظم رهبری و این آرزو که "عنایت خاصه حضرت بقیه‌الله همواره و در همه حال شامل وجود مبارک باشد"، بیش از هر چیز می‌تواند نشان‌دهنده قصد و تلاش خاتمی برای فاصله‌گذاری و جدایی از موسوی و سبزها و نزدیک شدن به حاکمیت و نظام باشد.

البته صاحبنظرانی هم هستند که معتقدند خاتمی قصد دارد خود را به عنوان یک حلقه واسط میان اهالی فتنه و جمهوری اسلامی مطرح کند که از یک سو پایگاهی در بین سبزها و فتنه‌گران در اختیار داشته باشد و از سوی دیگر به چهره‌ای مخالف و خارج از چارچوب جمهوری اسلامی تبدیل نشود. از این رو هر از چندگاهی از فتنه ۸۸ حمایت می‌کند و مواضعی علیه جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کند و در عین حال خود را علاقه‌مند به نظام و انقلاب و متعهد به قانون اساسی می‌داند و از اقدامات موسوی و طرفدارانش در فتنه ۸۸ انتقاد می‌کند و یا مثل نمونه اخیر برای رهبری نامه می‌نویسد!

با این وجود بسیاری معتقدند خاتمی با توجه به نقشی که در ایجاد فتنه ۸۸ داشت و در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، برای بازگشت به حاکمیت و تعریف شدن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید طبق آیه ۱۶۰ سوره بقره (تابوا و أصلحو و بینوا) عمل کند یعنی ابتدا از اشتباه و تقصیرات خود در زمینه ایجاد فتنه ۸۸ توبه و عذرخواهی کند و سپس در راستای اصلاح اشتباهات خود و تبیین حقایق گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خاتمی خیلی وقته که از قدرت سقوط کرده و دیگه هیچ جایی میان مردم جایی نداره
اینطوریه که جرات ندازه بیاد بیرون چون مردم چشم دیدنشو نداره
مجید مجد
راستی از سوروس چه خبرررررررررر؟
اونو باید از حسین .. بپرسی
اصغری
مجید جان دلبندم از چهار راه مولوی چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوروس
شما فعلا سوال ایشون رو جواب بده ، از بنیاد سوروس چه خبر ؟
سوروس
جهان ، به خدا حالم رو بهم زدی از این فتنه گر جاسوس مطلب می زنی ..آخه کسی که در زباله دان باشد ، حرف زدن از اون فضا رو بد بود می کنه...
اصغری
زباله اونایین که اون جنایت رو تو کهریزک آفریدتد و توسط خداوند و ملت ایران به زباله دان ابدی پیوستند
ننگ با نیرنگ پاک نمی شود ، زباله دقیقا همان هایی هستند که جنیات 88 را رقم زدند ...
کرسنت
منتظر محاکمه این فتنه گر به خاطر نقشش در فتنه و کرسنت هستیم...
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی سالهاست که مردم اون رو عین فتنه می دونن ... بنده خدا ...
محمدی
مردمی که حماسه انتخابات 92 رو رقم زدن خاتمی را مثل جان دوست دارن
بازم توهم زدی ؟
مردم که در 9 دی این زباله ها را روانه زباله کردند ...حافظه ات فسیل شده؟
9 دی
9 دی فراموش شد که این زباله به زباله دان هدایت شد؟
حیدر
24 خرداد 92 آخرین انتخابات برگزار شده در کشور بود که کاندیدای مورد نظر خاتمی ریس جمهور شد و کاندیدای مخالفان خاتمی رای نیاورد
متوهم !
انتخابات 88 چه ربطی به 7 درصدی ها داره ؟
Latvia
از عارف چه خبر؟
فارض
خاتمى جائى در ميان مردم ندارد؟!
از كى تا حالا اراذل و اوباش مردم محسوب ميشوند؟!
همونایی که سطل زباله آتیش می زدن؟
توفیقی از قزوین
ادبت مثل فرهیختگی خاتمی
اتفاقا خاتمی در دل همان اراذل است...اینو خودش هم گفته ...
اصغری
خاتمی اگه سقط کرده بود اینقد ذلیلانه ازش حرف نمیزدید
اشغری
اتفاقا شما و اون اربابت ذلیل شدید که راه به راه افتاده دنبال هنرمنمدا !!!
خوب نوشتی سقط ..خخخخخخخخخ
United States
سقوط اخلاق رو ببین !!! در باره کسی که 8 سال رئیس جمهور این نظام بوده چطور صحبت میکنند....
سقوط اخلاق در فتنه 88 چه ؟
اگه بين مردم جايي نداشت روحاني راي نمياورد
فكر كنين بعد حرف بزنين 3 درصدي هاي دائم الدلواپس
آخه 7 درصدی رای روحانی به شما تندروهای جلبک نشان و چسبیده چه ربطی داره ؟
از طرف خودت حرف بزن نه مردم.
خجالت داره آقای خاتمی از دامن سوروس جدا شو
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در سال 88 خود اقای خاتمی قصد داشت تا کاندید ریاست جمهوری بشه ولی وقتی با یه حساب سرانگشتی فهمید نمی تونه دوباره راهی پاستور بشه موسوی بدبخت رو شیر کرد فرستاد و بعد هم اون بساط رو تو کشور رقم زد
قبل از انتخابات در یک سفر تبلیغی به شیراز آمده به او گفته بودندبیایی حداقل بیست هزار به استقبال تو می ایند و قتی آمد جمعیت بسیار کمی آمدند از شیراز که برگشت گفت نمی آیم. چون فهمید چقدر وضعش خرابه.
United States
اتفاقا برعکس . من هنوز فیلم مسافرت به شیراز و بوشهر رو دارم ...
United States
همین که بد بودن خاتمی برای شما اینقدر اهمیت داره، ...
چراغعلی
خاتمی اهل این حرفها نیست که کسی رو شیرکنه ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی! مرد باش بیا توی میدون حرفهای پشت پرده و جلسات خصوصی رو بیا علنی بگو. نترس از بد و بیراه گفتن دشمنان انقلاب که تا حالا ازت حمایت کردند. عزت دست خداست. مطمئن باش توی تاریخ این حرکت شما جاودانه میشه.
کار شما با لایی کشیدن و یکی به نعل یکی به میخ زدن درست که نمیشه هیچ بدتر هم میشه. به خدا طرفدارانت هم بیشتر میشه. یک عده قلیلی رو هم از دست میدی که مهم نیست چون اونها از اول انقلاب خط و ربطشون معلوم بوده. شمایی که مسیرت رو عوض کردی.
برگرد، هنوز هم دیر نشده. برگرد.
آرزو
Germany
گاهی اوقات بعضی از اشتباهات به قدری تبعاتش جبران ناپذیر که جایی برای بخشش نمیزاره؛خاتمی ودارودسته اش اگر طلب عفو کنند ومورد رأفت رهبری وجمهوری اسلامی قرارگیرند؛بعد از مدتی دوباره فتنه گری واشوب علیه نظام رو ازسر میگیرن.ناف این جماعت رو بادو رویی ونفاق زدن .
علی اصغر
آرزو خانوم باور کن مشکل اصلی این بابا یا کروبی و موسوی نیستند سر مار فتنه و خیانت و نفاق ...است...
داوود
سعید جان دلش میخواد به توصیه تو عمل کنه ولی پدر خوانده را چکار کنه باور کن ....
درود بر خاتمی
Iran, Islamic Republic of
با درود و سلام چی را می خواین ثابت کنین ؟!؟!؟!؟ این آقا حذف شده !!!
شما آمار مثبت و منفی رو نگاه کن اونوقت دستت میاد دور و برتون چه خبره
آرزو
Germany
عزیزم ...به تعداد زیاد منفی هادلت رو خوش نکن.باچند تاترفند نرم افزاری ساده میشه چند بار رای داد.البته این تقلب بازیها مختص کسانی که مثل اربابشون متقلبن‌.
شما از کجا میدونی؟
حالا آمار منفی هات رو نگاه کن جلبک نخودی ...
جلبک نشان
شما منفی ها خودت رو نگاه کن جلبک جان ...
درود و هزاران سلام بر دشمنان خاتمی!
مرگ بر خاتم..فتنه گر سوروسی ...
چرا افراد وابسته به گروه اصول گرائي سعي دارند که ياران انقلاب را از انقلاب جدا نمايند. شما هر چقدر سعي نمائيد باز هم جناب خاتمي از ياران امام و هبري است . ظاهرا نامه سراسر محبت ايشان به رهبري شما را غافلگير کرده است. تازه اين اول غافلگيري شماست . در انتخابات اينده مجلس بيشتر غافلگير خواهيد شد. ضمنا چه کسي در قبل از انقلاب مبازره را حرام مي دانست و رهبري با او 10سال رفت و آمد نداشت.
کریمی
منظور شما یاران انقلاب مخملیه دیگه؟
یار امام و رهبری اگر بود بنزین روی آتش فتنه نمی ریخت، موسوی رو توی هچل نمی انداخت. کار این آقا با این نامه نگاری های مزورانه و منافقانه درست بشو نیست. باید بیاد اعتراف کنه اشتباه کرده و اصلاح کنه.
مسعود معماریان
Iran, Islamic Republic of
آره قراره غافلگیر بشیم. چون مجلس آینده هم اکثریتش با اصولگرایان خواهد بود. نشونه اش هم ضرباتی که اصلاحات از اصولگرایی تو استیضاح وزیر و شورای شهر خورد. شاید خواب پیروزی رو ببینید. دلتون خوش به پیروزی انتخاباتی تون با اختلاف فقط 0.7 درصد!
خوش باشید.
مرادی
مجلس آینده کارتون تمومه و تمام نگرانیتونم از همینه
آخه شما چسبیده ها چرا کری می خونید ؟
شما اگه مردید کاندید مستقل اعلام کنید..
فقط اگه رای نیورید فرهنگ آتیش زدن زباله رو به رخ نکشید ...اکی جلبک جان ؟
باز از حاج آقا خاطره، خاطره نقل کردی؟
کاش به کمکهای مالی به منافقین و علاقه خانم زاده گرامی به معلم منافق و دوست بهائی محکوم در دادگاه هم میگفتی.
توفیقی از قزوین
طوری نوشتی که انگار جنایات کودتاچیان مورد حمایت اسراییل و منافقین بهایی ها تا عبدالمالک ریگی در سال ۸۸ که به بهانه حمایت از شخصی خاتمی و موسوی و کروبی و....صورت گرفت را ندیده ایم.حالا این خواسته منطقی است که خاتمی و همه کسانی که واقعا خودرا بارهبری و نظام می داند از ان گروه های ملحد و جنایتکار ابراز انزجار کنند تا مورد حمایت مجدد مردم قرار گیرند
فارض
توفيقى جان!
خدا توفيق شناخت حق از باطل رو بهت بده كه بدجور آب و روغن قاطى كردى.شما خودت رو بذار جاى خاتمى، وقتى يه عده اراذل و اوباش مزد بگير با قلدرى و قمه كشى در خيابونها عليه ات عربده بكشند آيا حاضر ميشى بياى بيرون؟
توفیقی از قزوین
اراذل واوباش انهایی هستند که روز عاشورا زدن و رقصیدن و خواندن خاتمی دوستت داریم انهایی که برای مقام سرمایه اسراییل رسیدن بی شرمانه پشت به کودکان مظلوم و در خاک و خون افتاده غزه کرده و به زخمشان نمک پاشیدن و خواندن نه غزه و نه لبنان... عبدالمالک ریگی جنایتکار همسان داعش که سر سربازان ما را می برید از این یاران خاتمی به تمجید برخواست اراذل و اوباش انانی هستند که دل خانواده شهدا را به درد اورده و منافقین وبهاییان وهمه جنایتکاران را دلشاد کردند و وای بر تو که از حق و باطل دم می زنی و وای بر خاتمی و مزدوان اینترنتی که در زمانی که زود می رسد در دادگاه الهی جواب اشک د داد
توفیقی از قزوین
اراذل اوباش آنانی هستندکه روز عاشور با به اتش کشیدن تکیه ها سوت و کف زدن و خواندن خاتمی دوست داریم؟!
شاید روز عاشورا برایت مفهوم نیست ولی جنایات داعش را خبر داری ؟ عبدالمالک ریگی هم از همین تخم و ترکه است آیا این نمونه عینی اوباش از حرکت روز عاشورا فتنه گران و سران ملعونشان حمایت نکرد؟ اراذل و اوباش آنانی هستند که اسرائیل آنان را سرمایه خود می خواند و آنان نیز نمک به زخم کودکان پاشیده به قاتل هزاران کودک مظلوم غزه لبیک گفته و شعار دادند نه غزه و نه لبنان !
من که می دانم بعضی از این کامنتها متعلق به گروهکی ها و مزدوران اینتر نتی است ولی به آن افرادی که ندانسته پشت سر این جماعت راه افتاده اند می گویم اه مظلوم سنگین است چه کودک غزه یا خانواده شهدا و یا آسیب دیدگان جنایات 88
Germany
فارض جان!
اونیکه اب وروغن قاطی کرده و گیرپاچ کرده شماها هستین که تودهنی جمعیت میلیونی نهم دی رو فراموش کردین واونها رو عده ای قلچماق وعربده کش خطاب میکنین .طرفداری از یه مرده سیاسی دیگه دردی ازتون دوا نمیکنه.
فارض
من بعيد ميدونم جهان منتشر كنه اما به شما ميگم: اونهائى كه حرمت اباعبدالله رو در عاشورا شكستند همه اجير بودند، براى بدنام كردن معترضين ماموريت داشتند وگرنه در مملكتى كه ارامنه اش هم به حرمت امام حسين عزادارى ميكنند كدوم آدم بى شعورى حاضره به سرور آزادگان توهين كنه؟ اينهم هم شد حكايت عكس مرحوم امام كه مدعى شديد اصلاح طلبها پاره كردند؟ يه ذره تفكر به خدا بد نيست!
مهدی
بر فرض که اجیر بودن، چرا میرحسین اونا رو مردان خداجوی نامید؟؟!!
حامد
گل گفتی فارض جان دمت گرم کیف کردم
اصغری
توفیقی قزوینی عزیز ما هم شک نداریم جنایت کهریزک و جنایت حمله به کوی دانشگاه فراموش شدنی نیست
توفیقی از قزوین
این چه منطق است که تا از خاتمی انتقاد می کنیم شما هم از عیوب احمدی نژاد و کهریزک و کوی دانشگاه و... می گوئید ؟ انها هم مثل این بازهم می گویم برای ما هیچ فردی مهم نیست
چه توهم دون کیشوت بار تقلب ، چه سرروس زدگان مخملی چه عامل جنایات کهریزک چه حمله کنندگان کوی دانشگاه و... مهم ظرفیت و مصالح ملی است اصغری عزیز به کدام دین و مملکتی هستی؟ اگر به وطن عشق می ورزی آنچه در افغان بین احمد زی و عبدال عبداله اتفاق افتاد برای خاتمی که مدعی گفتگوی تمدنهاست خجالت آور نیست؟ بین مالکی و نخست وزیر کنونی عراق چطور؟ بین سران ظالم امریکا که با درصد رای ناچیز انتخاب می شوند و رقیب تبریک می گوید چطور؟ روز حساب نزدیک است اه مظلوم ویرانگر
فارض
جناب توفيقى! حرف ما جماعت اصلاح طلب همينه، مثل خودت ميگم آخه اين چه منطقيه كه وقتى از يك آرمان دفاع ميشه و يا از يكنفر انتقاد اين جماعت سريع حرمت شكنى روز عاشورا و يا شعار نه غزه نه لبنان و ... رو به رخ ما ميكشند. ما ميگيم بابا دارائى ملت در زمان حكومت پاكدستان به غارت رفت، كوتوله هاى فكرى و سياسى سرمايه مملكت رو به آتيش كشيدند، اقتصاد و سياست و فرهنگ در زمان بسط يدشون به لجن كشيده شد، با اعتقادات ملت بازى كردند، به يمن دست اندازى به بيت المال و پول سرشار نفت طبقه جديدى ايجاد كردند و نهايتاً سياهترين و مصيبت بار ترين دوره تاريخى رو رقم زدند.
توفیقی از قزوین
اینا که گفتی سیاهنمایی از دولت قبل بود به عدالت گفتی یا نه به خودت ربط دارد و خدا ،
ما هم که دشمنی شخصی باخاتمی با هاشمی یا احمدی نژاد نداریم بلکه می گوئیم نظام دستاورد بزرگ شهیدان است که پاسداری آن بر عهد من یا شماست بنابراین این حق مردم است که اگر بناست مدعیان بخواهند دوباره بر صندلیهای ریاستی سوار شوند یک عذرخواهی به مردم و رهبری بدهکارند
سران فتنه بجای اعتراض از طریق قانونی ،لشکر کشی خیابانی کردند که منجر به حوادث تلخ عاشورا شد و این لجبازی علیرغم هشدار و دعوت رهبری در خطبه 29 خرداد 88 بود یا آقای هاشمی تکلیف خود را با خیل عظیمی که دورش جمع شده و به بیت المال دست یازیده و در حوادث 88 حضورشان مشهود بوده مشخص کند و حتی احمدی نژاد تکلیف خود با مشایی و رحیمی و امثالهم مشخص کند البته منکر زحمات این دولتها نیستیم ولی طلبکاریشان از نظام نوبر است
اینها که گفتی همه در دولت سیاه ، پرتنش ، حاشیه زار خائن ، و فاسد اصلاحات صورت گرفته بود ...احتمالا سنت اقتضا نکند...
مرگ بر خاتم...
بیچاره ها با نیرنگ می خواهید جنایت و خیانت 88 را به فراموشی بسپارید ؟
Latvia
امام خامنه اي در ديدار با آيت الله مصباح:از دهه 30 كه ايشان(آيت الله مصباح)را ميشناسم همواره در راه حق بوده است
United States
اگر تواین کشور یه ادم عاقل وجود داشته باشه اون خاتمی هست
توفیقی از قزوین
اگر عقل داشت مجبور نبود برای ابراز وجود به بهانه دیدن نمایشنامه برود و یابه بهانه اکران فلان فیلم بچه پسند حاشیه نگاری کند و اطوار در بیاورد
فخرالسلاطین
امر می کنیم این عبارت بس جمیل و جلیل را با آب طلا بنویسند و بر سر در مس... نصب نمایند تا جمله اقربا و چاکران و نوکران با لب خندان و به سهولت تمام موفق به اجابت ... شوند !
آرزو
Germany
عجب تابلوی پر فروشی بشه !!!!!!خخخخخخخ
زاهد
خاتمی کار خودشو میکنه و شما هم دلتو خوش کنین با این اراجیف تا انتخابات مجلس
سوروس
شما فعلا دلت رو خوش کن به این دورد سلام ها به این فتنه گر
...بیخودی نرخشو بالا نبر...
اگر خاتمی می خواهد توبه کند بسیار خوب اما ایشان باید توبه حقیقی با شرایطی که از ائمه هدی علیهم السلام روایت شده را انجام دهد تا به اغوش مسلمین برگردد: 1-توبه قلبی و ابراز پشیمانی خالص 2-ابراز توبه و پشیمانی به لفظ3- ابراز پشیمانی در ملا عام وبه طور علنی 4-لعن وتبری از فتنه گران یعنی شیخ بی سواد و میر یزید و جونیور5-تلاش برای جبران خسارت هایی که به نظام و انقلاب زده و نیز اب کردن گوشتی که از خوردن مال حرام جورج سوروس یهودی و ملک عبدالله وهابی خبیث بر تنش روییده 6- قصاص گرفتن از خویشتن و تحمل حد محاربه مطابق انچه در شرع انور امده....با عنایت به اینکه حد محاربه در شرع انور اعدام است یقینا توبه ایشان برای اخرت ایشان مفید می باشد....
Germany
احسنت
اصغری
توبه را باید آمران قابلان و شکنجه گران کهریزک بکنند که با آبروی نظام بازی کردند
سوروس
ننگ با نیرنگ پاک نمی شود جنایت این جنایتکاران جاسوس اسرائیل با این جملات پاک نخواهد شد ..
برای شفای هر روز آب رو بریزه
فارض
خدايا به دشمنان خاتمى ادب و تقوا بياموز
توفیقی از قزوین
خدایا به خاتمی و فتنه گران سال ۸۸ حیا بیاموز که برای خوش خدمتی کشور را به اتش نکشند و رقص وجشن روز عاشورا راه نیاندازند
خدایا اکثریت طرفداران خاتمی جماعت سوسول غربگرایی هستند که از نون حروم باباهاشون تو چارتا منطقه اعیان نشین تهران هر کثافت کاری که خواستن دارن می کنن...از توهین به امام و انقلاب تا پارتی گرفتن روز عاشورا و گرل فرند و.....ای خدا یا خودت اینها را نابود کن و یا دست ما را برای درست کردن اینها باز بذار.....تا ببینم دیگر کسی می اید در سایت بچه های انقلاب اسلامی از ادب و تقوای جرثومه ای مانند خاتمی حرف بزند...
یاسر
با این حرفت نه تنها خدمتی به خودتون نکردی بلکه زیر سوال بردی خودتونو آخه این چه حرفیه که زدی طرفدارای خاتمی غربگرا سوسول و نان حرام خور هستند با این حرفت آتش جهنم رو برا خودت خریدی و همفکراتو زیر سوال بردز
اوهو...سوسلا و روشنفکرها هم اهل خدا وپغمبر شدن!یعنی وقتی تظاهر شماها به دینداری رو می بینم از خنده روده بر میشم....بعد اون وقت شما امیرالمومنین هستی که اتش جهنم و نعمت بهشت رو تقسیم می کنی....
یاسر
بر شماها حرجی نیست هر میخواهد دل تنگت بگو
راست گفته مگه غیر از اینه ؟
خود خاتمی هم گفته طرفداری من رقاصه ها هستند و ...
سوروس
منظورت آتیش زدن زباله نیست ؟
اگه منظورت از ادب ، آتیش زدن زباله است این ادب ارزونی خودت و سرور سوروسیت..
بهرنگ
Latvia
نه اشتباه کردی اگه یکی باشه خودتی . البته از آخر
اگه تو عمرم یک جوک خوب شنیدم همینه !!!
خاتمی مرد خوب !!!!!! بلانسبت...
عاقبت منافقین چیست؟
عاقبت شما چیست؟
عاقبت ما محشور شدنمون با ارباب بی کفن اباعبدالله الحسین است ....همون که شما لقمه حرومی های عشق خاتمی و جونیور و بابای جونیور روز سربریدنش رقصیدین و شادی کردین ....عین قاتلانش....عاقبت ما محشور شدن باد امام روح الله است همونی که شما جماعت کثیف و فتنه گر بهایی- وهابی داعشی براش هر اونچه لایق خودتون بود رو براش ساختین و تو شبکه های صهیونیستی پخش کردین....
میثم
Iran, Islamic Republic of
سلام
نباید از کمک های دولت تدبیر هم چشم پوشی کرد. که ایشان را درباره دارد مطرح می کند. با مصاحبه هایی که هر چند وقت یکبار در مجلات مختلف که در اختیار گرفته انجام می دهد. مثلا اخیرا با مجله نیمکت که یک مجله متعلق یه آموزش و پرورش است مصاحبه کرده نظراتش را در خصوص آموزش و پرورش مطرح کرده و چقدر نگران آینده جوانان این کشور است و چقدر هم در این مجله از ایشان تعریف شده است.
خدا عاقبت همه را بخیر کند
منطقی
بابا ول کنید این نون به نرخ روز خورو....
ما بودیم دهنمون سرویس بود مملکت رو به هم ریختن ککشونم نمیگزه!!!
تقصیر شماست از اینا خبر میزارید...بابا اینا رو ول کنید از مطالب مفید استفاده کنید
مش مظفر
آقا مصطفی همین الانم دهنت سرویسه
من که هیچ موقع سرویس نداشتم...همیشه خودم می رفتم مدرسه و می اومدم...تازه اون هم با پای پیاده... اگه شما از بچهگیت سرویس سوار بودی مشکل خودته....خخخخخ
جاوید
United States
سیاه وسفید دیدن هر چیزی کار شما شده شرم هم چیز خوبی هست خاتمی از در انتخابات شرکت کنه شما می بینین چه خبر بیدارشین اقایان
از در انتخابات اومد.معین به دور دوم نرسید واینبار عارف رو به زور مجبور به کناره گیری کرد.
مسیح
ولقعٱ‌شرم هم خوب چیزی است یکی به گشورش خسانت کنه دستور های یک یهودی صهیونیست را اجرا کنه وطی فروشی و جاسوسی کنه بعد ادعای فعالیت سیاسی بطور آزاد هم داشته باشه واقعآ شرم خوب چیزی است
فریدونی
Latvia
این آرزو را باید به گور ببرید که خاتمی در انتخابات شرکت کنه .چون اولا صلاحیت نداره و ثانیا باید محاکمه بشه بدلیل مشارکت در فتنه
ناصر
پس نگرانیتون از چیه جناب فریدونی
سوروس
نگرانی چی ؟ ایشون فتنه گر است و باید مراقب خیانتش بود ...
یاسر
Latvia
خیانتی که خاتمی به کشور و مردم انقلابی ایران کرده هیچکس نکرده . میگی نه از سوروس بپرس
امان از توهم این زباله آتیش زن ها ..
اراکی
Latvia
خاتمی محلی از اعراب ندارد . بلکه فعالیتهای ایشان در جهت تطهیر خود از نقشش در ایجاد و تشدید فتنه 88 در کشور میباشد .
France
محبوبيت خاتمي هنوزم بالاست، بهتر است حرمتش رانگهداريد. با تشكر
ما حرمت اون... که حرمت اربابمون رو نگه نداشت و به امام خامنه ای نامه بی سلام نوشت را نه تنها نگه نمی داریم هرروز ...
جونیور
اولا توهم زدی ...دوما شما دم از احترام نزنید که مضحکه میشید...
چهارتا اجیر شده جمع شدند شما رو توهم برداشته
ای ول به این مطلب
جهان جان، انقلابی گری، توهین و هتاکی کردن به این و آن نیست،...
ابطحی از سر اعتقاد اون حرفا رو زد؟؟؟!!!
آخه چرا یه چیزی میگین که مرغ پخته رو هم به خنده مینداره!!!
توفیقی از قزوین
تو فکر می کنی ابطحی برای افکار خاتمی بود که دور خاتمی می گشت ؟
شما کی هستی که برای خاتمی تعیین نکلیف می کنی .خاتمی محبوب قلبهای همه است
محبوب قلب اقلیت فتنه گر...شما و اون سرورت فتنه گرت کی باشین؟
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهاي شما قبول !
اما اگر جرات داريد در يك انتخابات آزاد بين خاتمي و هر كانديدي ديگر از شما برگزار كنيد تا نتيجه اش را ببيند !
ديگه اينقدر از قول مردم حرف نزنيم!
یادت نیست معین کاندید مورد حمایت خاتمی فقط 4 میلیون رای اورد ؟
یادت نیست واسه چی عارف رو کنار زد ؟