جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

انگلیس از آمریکا بدتر، آمریکا از انگلیس بدتر

محمد کاظم انبارلویی
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 382453
نطق توهین‌آمیز کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که بخشی از جریان رسانه‌ای داخل از مناسبات روابط ایران وانگلیس دچار توهم هستند. این نطق نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها خوی استعمارگری خود را حفظ کرده‌اند.
جهان نيوز - محمد کاظم انبارلویی: این جمله تاریخی امام (ره) در ذهن ملت ایران در قضیه کاپیتولاسیون همیشه زنده است که فرمود: "آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دو بدتر و ...."

انگلیس در طول یکصد سال اخیر تاریخ ایران بزرگترین ظلمها را به ملت ایران کرده است. خیانت آنها در تاریخ مشروطیت و قبل از آن در قراردادهای ننگین تنباکو ونفت محرز است. در خیانت آنها در کودتای 28 مرداد در همراهی با آمریکا تردیدی نیست. و بالاخره همراهی آنها با آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی کارنامه‌ای سیاه دارد که نیازی به ذکر آن نیست.

روزنامه ایران ارگان دولت پنجشنبه گذشته از دیدار رئیس جمهور محترم با نخست وزیر انگلیس به عنوان "پایان 35 سال رابطه سرد" یاد کرد و روزنامه های دوم خردادی از این دیدار به عنوان یک دیدار تاریخی در پرونده روابط ایران و انگلیس یاد کردند. اما نطق توهین آمیز کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که بخشی از جریان رسانه‌ای داخل از مناسبات روابط ایران وانگلیس دچار توهم هستند. این نطق نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها خوی استعمارگری خود را حفظ کرده‌اند. این خوی در ذات انگلیسی‌هاست که هیچ‌گاه تغییری در آن حاصل نمی‌شود.

کامرون در نطق خود در سازمان ملل تصریح کرد: ما با ایران اختلافات جدی داریم و فهرست اختلافات خود با تهران را به طور خلاصه به شرح زیر اعلام کرد:
1- برنامه هسته‌ای ایران
2- حقوق بشر
3- حمایت از گروه‌های تروریستی

این اظهارات سخیف نشان می‌دهد که ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب چقدر با منافع و مصالح ملی انطباق دارد.

انگلیس به همراه 5 قدرت جهانی بیش از یک دهه است که ملت ایران را از حق برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای با تمسک به یک دروغ تاریخی محروم کرده است. برنامه هسته‌ای ایران شفاف است و مسئولان هرچه در این شفاف‌سازی پیش می‌روند بر حجم دروغ‌ها و تهمت‌های انگلیسی‌ها و شرکایشان افزوده می‌شود.

انگلیسی‌ها در توافقنامه ژنو متعهد به رفع تحریم‌ها و تجاوزاتی که به حقوق ملت ایران کرده بودند، شدند. اما وقیحانه در کنار آمریکا ایستادند و برخلاف عهد و پیمان خود بر حجم تحریم‌ها و زورگویی‌های خود در پرونده هسته‌ای ایران اضافه کردند. با این همه آقای کامرون از موضع طلب‌کاری وارد گود شده و در نطق خود در سازمان ملل صریحاً می‌گوید: "ایران برنامه هسته‌ای خود را تغییر دهد". مردم ایران انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند. اما انگلیسی‌ها با پررویی و زورگویی می‌خواهند ملت ایران را از حق مسلم خود محروم کنند.

آقای کامرون در حالی دولت ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کند که در همین مرداد ماه سال جاری دادگاه حقوق بشر اروپا برای چندمین بار انگلیس را به نقض حقوق زندانیان محکوم کرد. کامرون در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که جنایات سرویسهای امنیتی انگلیس در ایرلند شمالی هنوز زبانزد گزارشهای حقوق بشری سازمانهای جهانی است.

آقای کامرون در حالی دولت ایران را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی می‌کند که کشورش پشت سر آمریکا از جنایات صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی تحت عنوان "حمایت از تروریسم دولتی" ایستاده است.

انگلیسی‌ها از رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار بیرحمانه کودکان، زنان و مردم عادی در سرزمین‌های اشغالی و بویژه در غزه به شدت حمایت می‌کنند و به ایران و کشورهایی که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند نسبت حمایت از تروریسم می‌دهند. رژیم کودک‌کش صهیونیستی در اثر فشار افکار عمومی در جهان مجبور شد به کشتار 50 روزه مردم فلسطین پایان دهد و به مفاد آتش‌بسی که رعایت نمی‌کند، گردن نهد. اما به دلیل همین جنایات تروریستی هنوز مورد حمایت کامرون است.

انگلیسی‌ها از اول رخدادهای تروریستی و اقدامات جنایتکارانه منافقین در ایران از آنها حمایت مالی و معنوی کرده‌اند. دست آنها در قتل عام شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور و 17 هزار شهید ترور در ایران آلوده است.

انگلیسی‌ها در تدارک نبرد نرم در تاریخ‌های 18 تیر 78 و بحران آفرینی‌های 8 ماهه انتخابات سال 88 علیه ملت ایران وارد کار شدند اما ملت با حضور خود در صحنه به آنها تو دهنی زد. و سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آنها در تور وزارت اطلاعات مثل موش گیر افتادند و سرانجام خود آنها سفارت خود را با یک ترفند تبلیغاتی تعطیل کردند. آقای کامرون خوب می‌داند ملت ایران از انگلیسی‌ها چه نفرتی دارند و لذا در ملاقات با رئیس جمهور برخلاف عرف دیپلماتیک پای راست خود را روی پای چپ میندازد تا با زبان بدن به ملت ایران اهانت کند. البته از رئیس دیپلماسی هستهای ایران جناب آقای دکتر ظریف باید تشکر کرد که به نمایندگی از ملت ایران پاسخ این اهانت را با همان زبانی که کامرون آشناست، داد. همچنین از سخنگوی وزارت خارجه باید تشکر کرد که پاسخ ظریف را تکمیل کرد.

اما سخن سخیف تر و در عین حال مضحک‌تر آقای کامرون در ارتباط با "شکل‌گیری اتحاد در مقابل شر داعش" است. شر داعش از کجا پدید آمده است؟ کیست که نداند سرویس‌های جاسوسی و امنیتی انگلیس از یکصد سال پیش در تدارک جنگهای قومی در کشورهای اسلامی و بویژه تشدید اختلاف شیعه و سنی بوده‌اند و نان استعمار و استکبار را در تنور این اختلافات می‌پختند.

القاعده، داعش و .... جریانهای دست‌ساز انگلیسی‌ها و آمریکایی‌هاست که امروز به ظاهر وبال گردن آنها هستند. کامرون پیش از نطق خود در سازمان ملل گفته بود: "چکمه نظامیان انگلیس برای مبارزه با داعش به زمین عراق نخواهد رسید." معلوم نیست انگلیسی‌ها که حاضر نیستند هزینه انسانی در جنگ با داعش را بپردازند چگونه می‌خواهند با این پدیده روبه‌رو شوند. اکنون جبهه النصره که از همین تیر و طایفه است مورد حمایت انگلیسی‌ها در سوریه است. چقدر زمان می‌برد که انگلیسی‌ها همانند رویارویی با القاعده و داعش سخن از نبرد با النصره بکنند.

کیست که نداند بازی مضحک مبارزه با تروریست‌ها که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مدعی آن هستند، بخشی از به رسمیت شناختن تروریسم مورد حمایت آنان است تا به سیاست مداخله‌جویی خود در جهان اسلام مشروعیت بدهند. ملت ایران دست استکبار و استبداد جهانی بویژه انگلیسی‌ها را خوانده است و تا قطع این دست از ایران و بلاد اسلامی از پای نخواهد نشست و در این تردید ندارد که آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر و ... است.

رئیس جمهور محترم در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل ریشه پیدایش تروریست‌ها در منطقه وجهان را مورد اشاره قرار داد وصریحاً گفت: غرب خاورمیانه را به بهشت تروریست‌ها تبدیل کرده است وبه طور شفاف خطاب به آقای کامرون و شرکایش گفت: کسانی‌که در ایجاد تروریست‌ها نقش داشتند باید از ملت‌ها عذرخواهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
با انگلیس باید محترمانه به صورتش سیلی زد که قرمزی سیلی روی صورتش هویدا باشد تا مودبانه جلو ریاست جمهوریمان بنشیند سالها راست اجتماعی می گوید تا بزرگترین دروغهای سیاسی را بگوید
Iran, Islamic Republic of
ادامه کلام امام را هم بنویسید! و شوروی هم از هر دو بدتر