جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دلیل اسپانیا برای استفاده از واژه «داعش»

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 392254
اسپانیا از همه کارشناسان و رسانه‌های مطبوعاتی این کشور درخواست کرد برای نامیدن تروریست‌های موجود در عراق و سوریه به جای «دولت اسلامی» از واژه «داعش» استفاده کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به گزارش «المسله»، «فرانسیسکو مارتینز» وزیر مشاور در امور امنیتی اسپانیا در حاشیه کنفرانسی درباره تروریسم در مادرید از رسانه‌های مطبوعاتی و کارشناسان خبری خواست به جای «دولت اسلامی» از «داعش» استفاده کنند؛ چرا که این دشمن تروریست آن واژه را «توهینی برای خود» می‌داند.

گروه تروریستی داعش در ماه ژوئن گذشته پس از اشغال بخش اعظمی از خاک کشورهای سوریه و عراق، خود را «دولت اسلامی» خطاب کرد و به سرکرده خود «ابوبکر البغدادی» عنوان «خلیفه» داد.

وزیر مشاور در امور امنیتی اسپانیا با اشاره به این نامگذاری‌های داعش، خاطرنشان کرد «این (نامگذاری) سوری است. این گروه با این نامگذاری تلاش می‌کند به خودش وجهه سیاسی ببخشد و اینگونه به نظر برسد که (این گروه تروریستی) منحصر به فرد، منسجم، قوی و متمایز از دیگر گروه‌های تروریستی است.»

وی افزود «داعش در عربی از نظر لفظی به "داعس" نزدیک‌تر است؛ یعنی چیزی که زیر گرفته و له می‌شود. داعش، واژه‌ای است که دشمنان، این گروه آن را با آن خطاب می‌کنند و این گروه تروریستی آن را توهینی برای خود می‌داند.»

مارتینز خطاب به رسانه‌های مطبوعاتی و کارشناسان خبری، افزود «از همگی شما می‌خواهم به کاربرد "دولت اسلامی" پایان دهید و این گروه تروریستی را با واژه "داعش" خطاب قرار دهید.»

دولت فرانسه نیز این گروه تروریستی را داعش خطاب قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *