جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

انتقاد باهنر از مصاحبه اخیر جوانفکر

دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 196955
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مصاحبه اخیر مشاور رئیس جمهور با روزنامه اعتماد گفت: این اقدام جوانفکر با یک روزنامه اصلاح طلب در حالیکه وی رسانه های مختلفی را در اختیار دارد نشان از پیوند جریان انحرافی و اصلاح طلب است.

 به گزارش مهر، محمد رضا باهنر صبح امروز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص ابهامات و شبهات مطرح شده از سوی یکی از اضلاع 8+7 نسبت به وی گفت: ترکیب جبهه متحد اصولگرایان در این دوره به لحاظ عددی تغییر کرده و با حضور جامعتین در جبهه متحد اصولگرایان این گروه جامع تر و کامل تر شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه افزود: طبیعی است افراد از تشکل های مختلف برای قرار گرفتن زیر چتر وحدت با یکدیگر اختلاف نظرهایی داشته باشند اما نکته اینجاست که برای کار جمعی و جبهه ای باید از بعضی از مواضع خود تنازل کرد.
وی همچنین گفت: وحدت مورد نظر ما وحدت فلسفی و ریاضی نیست و ما باید در بخش های مختلف همکاری و وحدت داشته باشیم، درغیر این صورت اگر بخواهیم یکدیگر را نقد کنیم اضلاع مختلف شاید نسبت به یکدیگر نقدهایی داشته باشند.
 
باهنر با اشاره به اینکه باید حداکثر تلاش خودمان را برای وحدت اصولگرایان به منظور پیروزی در انتخابات به کار گیریم دهیم، گفت: جبهه متحد بارها اعلام کرده است که درب این جبهه برای حضور اضلاع مختلف اصولگرایی باز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  تعاریف مختلفی از اصولگرایی مطرح می شود اما ملاک اصولگرایان منشور اصولگرایی جامعتین است که در آن بایدها و نبایدهای اصولگرایی مطرح شده است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان همچنین تاکید کرد: هر کس که این بایدها و نبایدها را بپذیرد و قبول داشته باشد اصولگرا است.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: برای قرار گرفتن زیر چتر وحدت باید از برخی مواضع تنازل کرد و البته غلظت های اصولگرایی متفاوت است.
 
رقیب ما در انتخابات جریان انحرافی و فتنه است
 
باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی اعضای جبهه پایداری دلیل عدم پیوستن خود به جبهه متحد اصولگرایان را سیاه‌نمایی‌های انجام شده از سوی اعضای جبهه متحد و به ویژه شخص شما معرفی می‌کنند، گفت: در روزهای ابتدایی سال و پس از جریان خانه‌نشینی رئیس جمهور برخی از اطرافیان و طرفداران احمدی‌نژاد و دولت به طور طبیعی ریزش کردند.

باهنر ادامه داد: در این میان کلونی‌های مختلفی از یاران دیروز دولت که اصولگرا نیز بودند تشکیل شد که این مسأله ما را نگران می‌کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه من از روز اول تشکیل جبهه پایداری را به فال نیک گرفتم تصریح کرد: جبهه پایداری توانست مجموعه‌هایی را که از دولت فاصله گرفته‌بودند دور خود جمع کند و مانع از پراکندگی آنان شود.

وی همچنین یادآور شد: جبهه پایداری در مسأله نگه داشتن نیروهای حزب‌اللهی پس از فاصله گرفتن از دولت عملکرد خوبی داشت.

باهنر در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون رقیب ما در انتخابات آینده جریان انحرافی و فتنه هستند، تصریح کرد: همگی باید در مقابل این دو حریف رسمی مواضع شفاف خود را بیان کنیم. چون این دو جریان هم‌اکنون در حال تلاش و توطئه هستند و سیاست‌های راهبردی آنها نیز مشخص است.
 
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به تمامی گروه‌های اصولگرا افزود: همگی باید ضمن بیان مواضع خود در مقابل انحراف و فتنه، اختلاف نظرهای خود را در جلسات خصوصی بیان کنیم.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی با بیان اینکه اگر نقدها را در جلسات خصوصی بیان کنیم، بسیاری از جنجال‌ها نیز فروکش می‌کند، اظهار داشت: البته در این میان خناسانی هم هستند که به دنبال ایجاد تفرقه‌اند.
 
وی تصریح کرد: البته ممکن است در این جلسات برخی اختلافات حل شده و برخی نیز باقی بماند اما در کل برای ایجاد وحدت مؤثر خواهد بود.
 
 باهنر با اشاره به اینکه سیاست و راهبرد جریان انحرافی و فتنه مشخص است، اظهار داشت: توصیه بنده به اصولگرایان این است که مواضع شفاف در مقابل جریان انحرافی و فتنه اتخاذ نمایند.
 
ملت ایران اقدامات خصمانه انگلیس را فراموش نمی کند
 
باهنر همچنین با انتقاد از جبهه پایداری مبنی بر مطرح کردن مواضع این تشکل در رسانه ها گفت: با وجود اختلاف نظر پایداری با اضلاع دیگر جبهه متحد، اما باید این تشکل با حضور در جلسات 8+7 مواضع و اشکالات خود را مطرح کنند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان افزود: برخی افراد و گروه ها در جامعه حضور دارند که از این اختلافات میان اصولگرایان سوء استفاده خواهند کرد.

باهنر همچنین در خصوص اقدام اخیر مجلس در ارتباط با کاهش رابطه با انگلیس و اخراج سفیر این کشور گفت: برخورد ما با انگلیس تاریخچه قدیمی دارد، انگلیسی ها انواع و اقسام حیله ها را در خصوص ایران به کار برده اند و هنوز در این توهم هستند که مانند زمان گذشته برخی ملت ها زیر یوغ آنها هستند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: توطئه های انگلیس علیه ایران پرحجم بوده و این مجموعه توطئه ها هرگز از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد و اقدام اخیر مجلس در خصوص اخراج سفیر انگلیس از ایران قانونی بوده است.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: جبهه متحد اصولگرایان برخورد خصمانه ای با دولت نداشته است،  بلکه معتقد است دولت خدمات زیادی را برای کشور انجام داده است. اما شاید برخی چهره ها در دولت باشند که انتقاداتی نسبت به آنها در جامعه و اصولگرایان باشد.
 
باهنر با اشاره به اینکه حضور دولت در انتخابات قابل قبول نیست، گفت: شاید جبهه ها و گروه هایی تشکیل شوند که با دولت و یا مخالف دولت باشند اما به نظر ما کسانی اصولگرا هستند که منشور اصولگرایی را قبول داشته و به آنها پایبند باشند.
 
اصلاح طلبان مجلس هشتم فتنه گر نیستند
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اصلاح طلبان و فتنه گران را از هم جدا می دانیم اظهار داشت: کسانی که اصلاح طلب هستند باید خط قرمز خود را با جریان فتنه مشخص کنند.
 
وی در ادامه افزود: اشکال اصلاح طلبان این بود که مرز شفافی با فتنه گران نداشته اند و مواضع خود را با این جریان شفاف بیان نکردند.
 
باهنر در توصیه ای به اصلاح طلبان گفت: این جریان برای حضور در انتخابات باید موضع گیری شفافی در خصوص سران فتنه داشته و تعریف کاملی از اصلاح طلبی ارائه دهد.
 
وی همچنین با اشاره به اقلیت اصلاح طلب حاضر در مجلس گفت: اصلاح طلبان حاضر در مجلس هشتم شاید نقدهایی به اصولگرایان داشته باشند اما آنها را فتنه گر نمی دانیم.
 
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در خصوص اظهار نظر برخی که بیان می کنند اصلاح طلبان برای انتخابات نمی آیند، گفت: عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات یک نوع ساده انگاری است.
 
باهنر خاطر نشان کرد: برخی از اصلاح طلبان در این انتخابات آشکارا حضور پیدا کرده و برخی نیز با موتور روشن و چراغ خاموش می آیند.
 
وی در ادامه افزود: برخی از اصلاح طلبان نیز وجود دارند که برای انتخابات مجلس به صورت مهره سفید در انتخابات حاضر شده و بعد از تایید صلاحیت موضع خود را علنا بیان می کنند.
 
باهنر در ادامه عنوان داشت: معتقدیم اصلاح طلبی تمام نشده و این فتنه گری است که باید تمام شود.
 
وی همچنین ضمن تاکید مجدد بر وحدت اصولگرایان تاکید کرد: جدایی اصولگرایان همواره به ضرر آنها و به نفع اصلاح طلبان است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با اخباری که از درون اصلاح طلبان داریم فکر می کنیم این جریان با تابلوی اصلاح طلبی در انتخابات حاضر نشده و به صورت چراغ خاموش فعالیت خود را ادامه دهند.
 
باهنر در خصوص اتفاقات رخ داده در روزنامه ایران و مصاحبه جوانفکر با روزنامه اعتماد گفت: مصاحبه جوانفکر به عنوان مشاور رئیس جمهور با یک روزنامه اصلاح طلب در حالیکه رسانه های مختلفی را در اختیار دارد نشان از پیوند جریان انحرافی و اصلاح طلب است.
 
وی همچنین اقدام اخیر روزنامه ایران در انتشار روزنامه خود با صفحه اول سفید را کاری عجیب از سوی دولت خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب است مصاحبه های مستمر افروغ و خوش چهره و مطهری با روزنامه های اصلاح طلبان و تیتر کردن سخنان باهنر از سوی همین روزنامه ها نشان از همپیمانی ندارد ولی مصاحبه جوانفکر با اعتماد همین معنا را می رساند؟؟؟!!! بنازم این همه منطق!!! این همه اخلاق مداری!!! این همه عدالت در برخورد را
Iran, Islamic Republic of
آفرین به تشخیص درست باهنر واقعا جریان انحرافی و فتنه دست در دست هم داده و گوش به فرمان هاشمی شده اند جوانفکر عامل هاشمی هست .