جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

شجونی: سخنان الهام توهین بود/ از این پدر شهید یاد بگیریم

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 218356
پدر 3 شهید را در اطراف رفسنجان دیدم که گفت «چون من تابع ولایت فقیه در زمان امام راحل بودم 3 فرزندم را تقدیم میادین جنگ و فرمایشات ایشان کردم و چون تابع امام (ره) هستم اگر به من می‌گفت برو و دست صدام را ببوس، من می‌بوسیدم.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام جعفر شجونی در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین الهام که درباره انتصاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند»، گفت: اینها توهین است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر از بنده اظهارنظر بخواهید، چون بنده تابع ولی فقیه هستم، هر کاری که مقام معظم رهبری بفرمایند تابع هستم؛ بنده ممکن است از برخی افراد در مجمع تشخیص، دل پرخونی داشته باشم ولی چون تابع ولی فقیه هستم و ایشان جذب حداکثری و دفع حداقلی را عنوان کرده‌اند لذا "آنچه آن خسرو کند شیرین بود" بنابراین اطاعت از ولی فقیه بر من واجب است ولو هر کس را در هر مقامی تعیین بفرمایند.

وی در تبیین تبعیت از ولی فقیه ادامه داد: پدر 3 شهید را در اطراف رفسنجان دیدم که گفت «چون من تابع ولایت فقیه در زمان امام راحل بودم 3 فرزندم را تقدیم میادین جنگ و فرمایشات ایشان کردم و چون تابع امام (ره) هستم اگر به من می‌گفت برو و دست صدام را ببوس، من می‌بوسیدم. چون تابع ولایت فقیه هستم و ولی فقیه، مصالح عالیه کشور را بهتر از من می‌فهمد. من 3 فرزندم را تقدیم امام (ره) کردم و 2 فرزند پسر هم دارم که اینها را برای آیت‌الله خامنه‌ای ذخیره کرده‌ام تا فدای فرامین ایشان نمایم.» 

گفتنی است، غلامحسین الهام اخیرا در سخنانی تامل برانگیز گفته است: «مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فحوای سخنان آقای شجونی هم موید نظر الهام است . ایشان هم گفته که هدف مقام معظم رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی است. به عبارتی اینکه کسانی را در مجمع به کار گیرند تا از دایره نظام خارج نشوند. عبارتها مختلف است اما مفهوم واحد است
البته آقای شجونی هم خیلی بهتر از آقای الهام صحبت نمی کنند بهتر است بجای نصیحت دیگران خودمان را نصیحت کنیم وعمل کنیم

الاسلام کل الادب
Iran, Islamic Republic of
حرف آقای شجونی همان حرف آقای الهام است + تاکید بر این که همه باید انتصابات رهبری را با هر مصلحتی که انجام گرفته بپذیرند.
United Kingdom
خطاب به دوستانی که فرمودند فحوای سخن شجونی با الهام تفاوت چندانی ندارد:
این حرف، حرف درستی است اما در عمل خیلی تفاوت دارد. فرق این دو تا مثل فرق «بفرمایید بنشینید» و «بتمرگ» است. آقای الهام باید بفهمد که در موضعی قرار دارد که هر حرفی را هر جایی نمی تواند بزند. ضمنا صحبت کردن در مورد نیت مقام معظم رهبری به هیچ کس ربطی ندارد، اگر ایشان می خواستند خودشان صراحتا نیاتشان را بیان می کردند و لزومی نبود که یک فرد دیگری با هدف تفرقه افکنی اقدام به بیان نیات ایشان کند. در کل هم صحبت کردن از نیات دیگران به هیچ وجه اقدام جالبی نیست.
United States
دوست ما درست می گوید اینکه نیات مقام معظم رهبری را نباید گفت چون این یک حدس است و شاید درست هم نباشد .
پس از نظر من نه تنها اظهار نظر در این مورد ناشیانه و به دور از عقل و خرد است بلکه می تواند مشکل آفرین هم باشد . چون آقای الهام در مقامی نیستند که از نیت افراد خبردار شوند پس نگویند بهتر است.
از طرفی هم چون مردم مقام معظم رهبری رو دوست دارند و عاشقش هستند دوست ندارند که کوچکترین حتی در حد اپسیلون نسبت به مقام معظم رهبری برداشت نادرست شود
سلام
بارها گفتم بازم میگم این اقایان پیرو واقعی نیستند فقط می خواهند رقیبشان را خارج نمایند و ولایت را تا این حد می پذیرند .ببینید این اقا الهام تا کاره ای بود همیشه میگفت کلام رهبری فصل الخطاب است ولی الان که می بیند کسانی که با نظر ایشان موافق نیستند کنار گذاشته نمی شوند اینچنین گستاخند و میگویند بیکاری ایشان فکر می کنند پناه برخدا رهبری هرچه نظر ایشان است باید اعمال نماید آقای شجونی هم مثل ایشان ما نمی دانیم از ایشان چی قبول کنیم دفاع این اقا از مشائی را فراموش نکرده ایم
Iran, Islamic Republic of
رهرو آن نيست گهي تند وگهي خسته رود
رهرو آن است كه آهسته وپيوسته رود.
هركس حرفي مخالف رهبري بزند يا جاهل است يا خائن والسلام.
Iran, Islamic Republic of
مگر الهام از رهبری انتقاد کرده بودند که آقای شجونی ولایت پذیری را به ایشان متذکر شده اند. احتمالا دقت کافی نکردند به حرف الهام. آقای الهام هم مثل آقای شجونی ولایتمدار و انقلابی هستند و عملکرد و سابقه شان گواه این مدعاست.
Iran, Islamic Republic of
نباید سخنان اقای الهام ابزاری برای زیر سئوال بردن اصل اعتقاد ایشون به ولایت فقیه قرار گیرد. این از انصاف خارج است
هم نظر اقای الهام درسته وهم نظر اقای شجونی....مصلحت در به کار گیری برخی افراد هست...چرا منکر شویم
چرا باید سخن کسی را که نمی پسندیم یا قبول نداریم توهین تلقی کنیم؟!