جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حملات جدید علیه داعش در نزدیکی کوبانی

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 388853
نیروهای ائتلاف صبح امروز (پنجشنبه) حمله جدیدی را به منطقه جامع حاج رشاد در نزدیکی ورودی شهر کوبانی در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه صورت دادند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از سایت اسکای نیوز عربی خبر داد، درگیری‌ها عصر چهارشنبه بین اعضای داعش و مدافعان کرد در دو منطقه صناعه و جمارک در کوبانی از سر گرفته شد در حالی که اعضای ارتش آزاد سوریه نیز از ترکیه وارد سوریه شدند تا به حمایت از تلاش‌ها علیه داعش در کوبانی بپردازند.

نیروهای پیشمرگ کرد نیز وارد شهر سوروچ ترکیه شده‌اند تا از آنجا وارد کوبانی شوند.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی نیز اعلام کرد که این نیروها ۱۴ حمله را به مواضع داعش طی دو روز گذشته انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، یک مقام مسئول کرد اعلام کرد که اعضای داعش ۲۵ دانش آموز را که اخیرا در کوبانی ربوده بودند، آزاد کردند. این دانش آموزان که بین ۱۳ تا ۱۴ ساله بودند در هنگام بازگشت از شهر حلب توسط داعش ربوده شدند.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که تجهیزات جدیدی از سوی نیروهای پیشمرگ که حامل سلاح‌های سنگین بود صبح امروز وارد شهر سوروچ ترکیه شد.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه تدابیر امنیتی شدیدی را در جریان ورود نیروهای پیشمرگ اتخاذ کردند.

کاروان نیروهای کرد شامل ۳۸ خودرو از جمله یک دستگاه آمبولانس است و پیش بینی می‌شود که از طریق گذرگاه مرزی رشد پینار وارد عین العرب شوند. این کاروان شامل انواع سلاح‌های سنگین از جمله دوشکا، موشک‌های کاتیوشا، خمپاره و مقادیر زیادی ذخایر تسلیحاتی است.

صبح چهارشنبه نیز دو کاروان مشابه وارد خاک ترکیه شدند تا به عین العرب بروند.

منابع خاص به الجزیره اعلام کردند، حدود ۷۰ عضو ارتش آزاد سوریه نیز از طریق گذرگاه مرشد پینار برای جنگ با داعش وارد شهر کوبانی شدند.

رهبری اعضای ارتش آزاد را سرلشکر عبدالجبار العکیدی، رئیس شورای نظامی سابق شهر حلب برعهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *