جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۷
شوراي رقابت همچنان در خواب؛

علت سكوت دولت و نهادهاي نظارتي در خصوص سايپا چيست؟

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 143458
گروه خودروسازي سايپا در حالي صاحب مديريت مادام العمر مي شود كه يك سرمايه ملي با ارزشي معادل ده ها ميليارد دلار محسوب مي شود و جاي بسي تعجب است كه وزراي صنايع و اقتصاد، كميسيون اصل 44 و شوراي رقابت در اين خصوص هيچ واكنشي نشان نمي دهند.
علت سكوت دولت و نهادهاي نظارتي در خصوص سايپا چيست؟
به گزارش خبرنگار اقتصادي جهان اوايل سال جاري رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخناني در جمع صنعتگران كشور فرمودند:« باید بسیار مراقب بود که اجرای سیاست‌های اصل 44، زمینه ساز نفوذ قانون‌دان‌های قانون‌شکن، نشود.» حال مي بينيم كه قانون دانان قانون شكن از راه هاي ديگر وارد شده و حتي اصل 44 را هم دور زده اند و مقامات دولتي صرفا نظاره گرند و هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند..

اكنون گروه خودروسازي سايپا كه گردش مالي سالانه 12 ميليارد دلاري دارد زير نفوذ كامل اطرافيان مديرعامل فعلي عرصه اي شده است كه خود نامزد مي شوند و خود راي مي دهند و خود مديرعامل مي شوند.

در حالي كه طبق قانون تجارت، اعضاي هيات مديره بايد بر عملكرد مديرعامل نظارت داشته باشند اما در يكي از بزرگترين شركت هاي كشور، اعضاي هيات مديره منصوب مديرعامل مي باشند كه اين باعث مي شود با راي هيات مديره هر عمل غيرقانوني در اين شركت از منظر نهادهاي نظارتي قانوني جلوه كند.

مديريت سايپا با برنامه اي كه از يك سال پيش با انتصاب شخص ايشان( از طريق حمايت آقاي الف- ر-ميم) آغاز شد با سياست هاي خاصي مديران ارزشي را يك به يك از شركت هاي تحت پوشش گروه با لطايف الحيل و بعضا با درگيري و مناقشه عزل و مديران همسو  را نصب كرد. پس از آن با حضور پررنگ يكي از مديران معزول شركت ايران خودرو  در حوزه مالي و اقتصادي، خرید سهام سايپا كه در دست گروه هايي همچون بهمن و شستا بود، توسط شركت هاي تابعه با پول شركت سايپا تحت عنوان كاركنان سايپا آغاز كرد. بدين ترتيب خود جاي سهامداران عمده نشست و اكنون به گونه اي طراحي شده كه هيچ كس جز مديريت فعلي توان جابجايي مديريت ار شد را نخواهد داشت! و عملا مديريت فعلي شركت سايپا صاحب شركت سايپا شده و اين يعني آغاز مفاسدي كه امروز مجلس و دولت نتوانستند ريشه اينگونه فساد را در دانشگاه آزاد بخشكانند.

مدیرعامل سایپا پس از برگزاری مجمع دلخواه و انتصاب مادام العمر در حالي كه نمي توانست شعف خود را پنهان كند اين رفتار خود را به عنوان خصوصی‌سازی واقعی نام برد و اظهار داشت با این عمل در سایپا ثبات مدیریتی به‌وجود آمده است!

حال بايد فاتحه نظارت بر يك بنگاه عظيم ميليارد دلاري را خواند و در اين حال، عدم برخورد وزير صنايع و معادن و وزير اقتصاد و دارايي، كميسيون اصل44 و شوراي رقابت با اين نحوه تعيين مديريت و خصوصي سازي! در گروه سايپا اين شائبه را به وجود مي آورد كه ايشان با اين روند موافقت دارند يا اينكه خواهند توانست نقش اصلي هيات مديره را به هيات مديره شركت سايپا بازخواهندگرداند و اين معاملات و خريدهاي غيرقانوني را باطل خواهند نمود.

طراحان و سياست پردازان و مجريان اين قبيل خصوصي سازي ها هم بايد بدانند كه روزي بايد جوابگوي مردمي باشند كه ولي نعمت و صاحبان اصلي بيت المال هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سایپا و دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با هم نمی کنند.جاسبی و مشایی روش های شبیه به هم برای اقداماتشان دارند.جواد جاسبی دوست صمیمی پوستین دوز مدیرعامل سایپا است.همچنین اکبر رضایی که به نوعی مشاور فرهنگی جاسبی است،الان مسئول کمیته فرهنگی مشایی نیز هست.ملک زاده که معاون جاسبی بود هم اکنون مسئول دبیرخانه شورای عالی ایرانیان(زیر نظر مشایی)است
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکرازسایت جهان به اطلاع میرساندامروزدرهتل جهان تمام نماینده های سایپاراجمع کردند واعلام نمودندبایستی پول بدهی سهام را خریداری شده رابدهندکه با اعتراض نمایندگان مواجه شد.ضمنا آقای ا..... خواهرزاده آقای پ...... هم درجمع گفت اسم این شرکت تابان است وهیچ سندی ندارد وکاغذی است که با اعتراض نمایندگان مواجه شد.آقای ع..... نیزبه پشت تریبون رفت وبا شدت نمایندگان معترض را منکوب کرد که چرا شما میخواهید سایپادست عده ای غیرازجمع خودمان بیافتد.لطفا پیگیری فرمائید خبر همایش امروز هتل المپیک
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا تو همه ....... های اقتصادی ، فرهنگی و...نقش آقای " الف-ر-میم" انقدر پررنگه! خدایا به رییس جمهور بیش از این در این زمینه بصیرت بده...
Iran, Islamic Republic of
جهانی ها خسته نباشید بقول اقای احمدی نزاددر سال 84واردمنطقه ممنوعه شدیدها حواستون باشه ولی خدائی پارس خودروروهم دریابید.دمتون گرم خوب آتیش به جون این قانون دانهای قانون شکن انداختید.
Iran, Islamic Republic of
آن موقع كه شركت مخابرات با شبهاتی واگذار مي شد كسي صدايش درنيامد .نمايندگان مجلس كه براي تغيير ساعت كار دولت ساعتها بحث مي كنند وطرح فوريت دار مي دهند اكنون كجا هستند .
Latvia
پيگيري سايت وزين جهان نيوز اگر با هدف اجراي عدالت و گامي براي تحقق اصل شايسته سالاري و مبارزه با پديده شوم پارتي بازي باشد ستودني است. اما سوال اساسي اين است كه چرا با توجه باينكه پارتي بازي در انتصابات و مرگ شايسته سالاري و قلع و قمع كارشناسان شايسته در ايران خودرو(بعنوان بزرگترين خودروساز ايران و خاورميانه)سالهاست كه بيداد مي كند هيچ خبر و پيگيري از طرف اين سايت كه بنده از خوانندگان و نظردهندگان پروپاقرص آن هستم منتشر نمي شود؟!
علت :توافق بین طرفین!!