پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۷ هزارم بودجه کشور به ارومیه می‌رسد

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 393550
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تنها ۷ هزارم بودجه کشور به آذربایجان‌غربی اختصاص می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نادر قاضی‌پور در نشست توسعه روستایی آذربایجان‌‌غربی اظهار کرد: اگر دولت بودجه و اعتبار لازم برای هزینه‌کرد در روستاها اختصاص داده و در واقع کار پیشگیری را انجام دهد بهتر از صرف هزینه‌کرد چند برابری در شهرها است برای مثال هزینه‌ای که دولت برای حوزه بهداشت و درمان در شهرها می‌کند اگر با آن هزینه در روستاها خانه بهداشت احداث کند، این جمعیت به شهرها سرازیر نمی‌شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در اسلام به عنوان کاملترین دین، به مسئله پیشگیری توجه بسیاری شده است بنابراین باید مسئولان کشور روستاها را مورد فراموشی قرار ندهند چون آنها انسان‌هایی با غیرت هستند که نقش بسیاری در جنگ تحمیلی در کمک به رزمندگان اسلام داشتند.

وی تصریح کرد: من تمام بودجه خود از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه توسعه را به امور روستایی آذربایجان‌غربی واگذار کردم چون به توسعه و حفظ روستا و آبادانی آن اعتقاد دارم و در این باره روستاهایی در آذربایجان‌غربی وجود دارند که بسیار زیباتر از شهرهای تهران یا اصفهان هستند.

قاضی‌پور بیان کرد: من ۳ سوال از ۲ وزیر برای احیای پول‌ دهیاران و شهرهای کوچک آذربایجان‌غربی کردم چون به هیچ وجه اجازه هزینه کرد بودجه آذربایجان غربی در شهرهای مرفه کشور را نمی‌دهیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه آذربایجان غربی ۴ درصد جمعیت ایران را دارد اما تنها ۷ هزارم بودجه کشور به این استان می‌رسد و این عادلانه نبوده و باید بودجه لازم به ویژه به شوراها و دهیاران اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات آموزشی مدارس آذربایجان غربی که سبب شده که این استان از لحاظ نرخ بی‌سوادی از بین ۳۱ استان رتبه ۲۷ را داشته باشد، نبود معلم و در نتیجه تعطیلی مدارس بوده و این ظلم فاحش به آذربایجان غربی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *