پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
سناتور آمريکايي :

جمهوريخواهان تندرو موجب ایجاد داعش شدند

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب: 424852
سناتور آمریکایی رند پل می گوید جنگجویان دولت اسلامی به این دلیل وجود دارند و قدرت آنها افزایش یافت که تندروهای حزب جمهوریخواه به شکلی « کور» سلاح در اختیار منطقه قرار دادند.
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی پالیتیکو نوشت : سناتور ایالت کنتاکی و نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ، از اعضای حزب خود مانند سناتور لیندزی گراهام از کارولینای جنوبی به سبب این استدلال که این گروه تروریستی به خاطر افرادی مانند او وجود دارند انتقاد کرد.

پل در مصاحبه ای با جو اسکاربورو از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی که روز چهارشنبه پخش شد گفت: « من می گویم مسئله دقیقا برعکس است. جنگجویان دولت اسلامی به دلیل تندروهایی در حزب ما وجود دارند و قوی تر می شوند که به شکلی « کور » سلاح عرضه کردند و بسیاری از این سلاح ها را اعضای دولت اسلامی ربودند. این تندروها همچنین می خواستند اسد را بمباران کنند که این اقدام کار را برای اعضای دولت اسلامی حتی آسانتر می کرد. آنها موجب بوجود آمدن دولت اسلامی شدند.»

پل افزود :« گروه دولت اسلامی در سراسر لیبی حضور دارد و این به دلیل همان تندروهای حزب من است . آنها عاشق جنگ کلینتون در لیبی بودند. تندروهای حزب ما خواستار وضعی فراتر از این بودند ولی لیبی کشوری شکست خورده و یک فاجعه است. عراق واقعا کشوری شکست خورده یا اکنون کشوری دست نشانده ایران است.

بنابراین ، هر آنچه تندروهای جمهوریخواه در مورد سیاست خارجی بیان کرده اند ، در بیست سال گذشته استباه کرده اند با این حال آنها این گستاخی را دارند که به سخنانشان ادامه دهند و انگشت اتهام را به طرف دیگران نشانه بروند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *