پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

چرا شب عید، پرتقال گران شد؟

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 414754
رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفت: در روزهای پایانی سال با کمبود و گرانی پرتقال مواجه شدیم و در میادین قیمت آن به حدود ۶۰۰۰ تومان رسید چون قیمت بالا دلیلی بر کمبود کالا محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حسین مهاجران اظهار کرد: قیمت سیب و پرتقال در مقایسه با سال گذشته افزایش نیافته و قیمت خیار نیز نسبت به سالهای قبل ارزانتر و مناسب‌تر است.

وی گفت: موز به میزان کافی رنگ آمیزی شده و در مقایسه با سالهای گذشته نه تنها قیمت آن افزایش نیافت بلکه با کاهش قیمت نیز مواجه شد.

ذخیره پرتقال شب عید ما از پرتقال‌های شمال
مهاجران در ادامه با بیان اینکه بارش برف در اواخر سال ۹۲ باعث آسیب دیدن درختان پرتقال شده و همین موضوع منجر به کمبود پرتقال در روزهای پایانی سال گذشته شد گفت: ذخیره پرتقال شب عید ما از پرتقال‌های شمال است نه جنوب؛ به همین دلیل بارش برف در شمال کشور منجر به کمبود آن شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی پرتقال‌ها تا ۱۲ هزار تومان هم در مغازه‌ها فروخته می‌شوند گفت: این پرتقال‌ها کوهستانی هستند که البته به اتمام رسیدند. رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان همچنین درباره بیشترین میزان شکایت از واحدهای صنفی در ایام پرتقاضای سال گفت: خوشبختانه امسال میزان شکایتها نسبت به سال گذشته کمتر بود و میزان رقابت در بین واحدها برای جذب مشتری افزایش یافته بود و برخورد مغازه داران نیز با ارباب رجوع بسیار خوب بود.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر گرانفروشی و یا هر مورد اعتراض دیگری به ما ارسال شود سریعا به آن رسیدگی می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقا من یک مازندرانیم اینجا برف نیامد سرما که بسیار معمولی بود ؟!!!
ماخودمون اینجا پرتغال رو کیلو چهار پنج هزا ر تومان حتی بعضیا بیشتر از این خریده بودند
تازه باغ دار خیلی راضی بودند نسبت به محصولشون
نمیدونیم چجور ظرف یک یا دو هفته پایان سال چجور قیمت به این سرعت رفت بالا به اضافه اینکه پرتغال تو بازار مازندران هم کم شد هم پرتغال خوب تو بازار دیده نمی شد
United States
سرمای 92 نه 93
وقتی سیب و می خری کیلویی 5000 تومن گوجه وخیار و خیلی میوه های دیگه بالای 4 تا 5 هزار تومن چرا باید پرتقال رو با قیمت پائین بخری حالا غصه این تهرونی ها رو نخورید اینهمه میوها قیمتش بالا بود صداشون در نیومد چون پرتقال مال مازندران بود سرو صدا میکنید همینه می خوای بخا نمی خوای نخا
موز از چند هزار کیلومتر دور تر و از کشورهای دیگاه وارد میشه و دست مصرف کننده 5- 6 تومن میدن. بعد پرتقال خودمون باید 8 - 9 تومن بخریم.
آقا دست توی کاره ساده نباشید. من امسال بجای پرتقال موز خریدم واسه عید....
كلاه قرمزى !!؟؟
احسن به دولت تدبير و اميد !
جرأت دارى ، بگو چيزى در اين دوره دولت گرون شده !!!!!!؟؟؟
آقای مهاجران داره توجیه میکنه
یک کلمه بگید عرضه نداشتیم یا دلال بازی اجازه نداد پرتقال به قیمت مناسب دست مردم برسه و تمام!
زیرخط فقر
آقاحرفه دیگه از زبون میادمیره نه مالیات داره نه یکی میاد بپرسه که چرا این حرفو زدی ودروغ میگی ما که امسال روی پرتغال رو ندیدیم خانوادگی...
Iran, Islamic Republic of
عدم نظارت همیشه بیشترین آسیب بر مردم زده است چرا نظارت ضعیف است ؟ کی این معضل ضعف نظارت حل میشود؟؟؟