جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

موهای سر خدای وهابیت فرفری است

يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 151396
عقیده انحرافی و پوشالی وهابیت تا بدان جا پیش رفته که در کتب معتبر و دسته اول علمای وهابی به روشنی تصریح شده که خداوند جوانی است که صورتش مو ندارد و موهای سرش فرفری و مُجَعّد است.
به گزارش خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی، در نشست تخصصی مهدویت که صبح امروز در مرکز تخصصی مهدویت با حضور طلاب و فضلای حوزه برگزار شد، اظهارداشت: توحید وهابیت مملو از انحرافات و خرافات است و جای جای آن می‌توان مطالب غیرعقلانی و غیرمنطقی را مشاهده کرد؛ این توحید انحرافی به عقاید دیگر آنها نیز سرایت کرده و مطالب ضد و نقیض و کاملا غیر عقلانی درباره دجال مطرح کرده‌اند.
عقیده انحرافی و پوشالی وهابیت تا بدان جا پیش رفته که در کتب معتبر و دسته اول علمای وهابی به روشنی تصریح شده که خداوند جوانی است که صورتش مو ندارد و موهای سرش فرفری و مُجَعّد است.
وی افزود: بنابر روایات صحیح شیعه و سنی دجال بشر است و ابلیس نیست، ولی آنچه وهابیت درباره دجال معتقد است با هیچ یک از منابع اصیل اسلامی مطابقت ندارد، البته سرنوشت دجال و ابلیس مشابه است و هر دو توسط امام زمان (عج) کشته می شوند، ولی این دو با هم متفاوت و دو شخصیت جداگانه هستند.

این استاد حوزه ادامه داد: در روایات شیعی به‌ویژه روایاتی که مرحوم صدوق در کتاب کمال‌الدین نقل آمده است کردند که اکثر پیروان دجال حرام‌زاده هستند و فرم لباس دجال بسیار نامتعارف و کمی مشابه برخی لباس‌های نامتعارف غربی است.

وی تصریح کرد: روایتی که در کتاب کمال الدین جلد ۲ صفحه ۵۲۲ مفصل‌ترین روایت درباره دجال است و مطالبی که سایر علمای شیعه بیان کردند از این روایت نقل شده است، البته این روایت را شیخ صدوق برای استدلال در برابر کسانی که از عمر حضرت مهدی(عج) پرسیده‌اند آورده است و این گونه استدلال نموده که همان‌طور که دجال عمر طولانی دارد، امام زمان(عج) نیز عمر طولانی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *