جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۸
۳۹
آیت‌الله اراکی با اشاره به اهداف جریان‌های افراطی:

می‌خواهند براندازی را با مرجع ساخته انگلیس و هیأت حسینی شروع کنند

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 391895
آیت‌الله اراکی بابیان این که هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری با دامن زدن به برخی کارهاست،گفت:با این اقدامات می‌خواهند براندازی نظام را از روی مرجع ساخته انگلیس با ابزار هیئت حسینی شروع کنند.هیئات حسینی باید الگو باشند.
می‌خواهند براندازی را با مرجع ساخته انگلیس و هیأت حسینی شروع کنند
به گزارش جهان، آیت الله محسن اراکی در نشست ماهانه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، اظهار کرد: در برخی از روایات در منابع دینی ما بیان شده است که در آینده قومی از تبار سلمان خواهند آمد که از تبلیغات و فضاسازی‌های منفی و جنگ روانی‌ها هراسی به دل راه نخواهند داد و در آیات قرآن کریم تاکید شده است که عمده‌ترین مشکل جامعه اسلامی، بازگشت و پیمان شکنی با خدا و پیامبر (صلی الله علیه وآله) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: اطاعت و یاوری رهبری از مهم‌ترین ویژگی مومنان است که امت انقلابی ایران بر آن پایبند بوده است و به نظر می‌رسد امتی که خداوند وعده داده است و قومی که خداوند فرموده در آینده عهده‌دار مسئولیت بزرگ خواهد شد، همین امت انقلابی ایران است.

وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: صحنه کربلا، صحنه وفای به عهد و اطاعت و نصرت بود. و اصحاب و یاران سیدالشهدا (علیه السلام) و فاداران این دو پیمان بودند. لذا وقتی پس از نبرد و جراحت بر زمین می‌افتادند، این آیه کریمه را تلاوت می‌کردند که: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً».

آیت‌الله اراکی به مشکلات جامعه اسلامی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مشکل جامعه اسلامی از روز اول پیمان شکنی و عدم اطاعت از ولایت بود، در قرآن کریم به دو ظلم فردی و اجتماعی اشاره شده است که خانه نشینی حضرت علی (علیه السلام) از مصادیق ظلم اجتماعی بود. بزرگ‌ترین ظلم اجتماعی در طول تاریخ روی گردانی از نعمت بزرگ رهبری حضرت علی (علیه السلام) بود که جامعه اسلامی از آن محروم شد.

وی در ادامه به تبیین نقش منافقان و پیمان شکنان در طول تاریخ پرداخت و تصریح کرد: پیمان شکنان منافقانی هستند که ابتدا مدعی همراهی هستند و در صحنه انقلاب حضور پیدا می‌کنند اما بعد پیمان شکنی می‌کنند، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین شاخصه منافقان پیمان شکنی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به چهره منفور آمریکا در دنیا اشاره و افزود: چهره آمریکا برای دنیا روشن است و منافقان در کشور سعی در ترساندن ما از آمریکا داشته و دارند و گفتند کوتاه بیایید. کوتاه آمدن در مقابل آمریکا حد و مرزی ندارد، حکومت مصر بیش از سی سال حلقه به گوش محض آمریکا بود و هر آنچه به آن‌ها امر شد انجام دادند اما مشکلات این کشور حل نشد و به عنوان مثال بیکاری و مشکلات اقتصادی و سیاسی در مصر بیداد می‌کند. عربستان نیز به عنوان حلقه به گوش آمریکا از مشکلات بسیاری برخوردار است و افراد بی‌سواد بسیاری دارد. در این دوران نفاق به پایان خواهد رسید و تضعیف جبهه مقاومت پایان خواهد یافت.

‫نباید اجازه دهیم در قم مسجد ضرار درست شود‬


آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه ایجاد چند دستگی و تفرقه و خون ریزی بین گروه‌های مختلف از اقدامات مهم منافقین است، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم در قم مسجد ضرار درست شود، قم مرکز انقلاب و امام است. نخستین خطری که قم را تهدید می‌کند این است که باید مراقب بود برای ما مرجع انگلیسی نسازند. هیئت‌های حسینی قم همیشه پیشتاز انقلاب و پرچمدار جریان خط امام و رهبری بوده‌اند اما امروز پول در برخی هیئت‌های قمی تقسیم می‌شود تا علیه خط رهبری و امام رفتار کنند.

وی با انتقاد از یک هیئت عزاداری در قم، گفت: در هیاتی مداحی می‌آید و افراد را لعن می‌کند و می‌گوید هرکسی قبول نکند بر وی هم لعنت بفرستید؛ مگر رهبر انقلاب اسلامی، حضرات آیات عظام وحید خراسانی و مکارم شیرازی... اعلام نکردند این کار‌ها حرام است؟ آیا باید در قم به مرجعیت و انقلاب توهین شود و علیه خط امام و رهبری این گونه اقدام شود و همه ساکت باشند و هیچ عکس العملی نشان ندهند؟

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هدف این توطئه‌های بزرگ و پیچیده براندازی نظام است، اظهار کرد: امروز مسئله قمه زنی و لعن مطرح نیست که آن را مطرح کرده‌اند؛ هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری و شورش در آینده است. این اقدامات، با هدف براندازی است و می‌خواهند براندازی نظام را از روی مرجع ساخته انگلیس با ابزار هیئت حسینی شروع کنند. هیئات حسینی قم باید الگو باشند، انقلاب پیشتاز برائت از دشمنان رسول خدا و امیرالمومنین (علیه السلام) است؛ مگر جوانانی که در دوران دفاع مقدس خون دادند پیشتازان برائت نبودند و مگر صدام تجسم دشمنان اهل بیت نبود؟ مگر رزمندگان ما نیستند که با داعش می‌جنگند، بچه‌های ناب انقلاب بی‌صدا در حال جنگ هستند و ما هنوز داریم خون می‌دهیم؛ حرم حضرت زینب (سلام الله علی‌ها)، سامرا، کربلا، نجف و ولایت علی (علیه السلام) را در سوریه و عراق چه کسانی نگاه داشته‌اند؟

وی افزود: افراد بی‌انصاف انقلابیون را متهم به این می‌کنند که اهل برائت نیستند، برائتی که آمریکا می‌خواهد ما اهل آن نیستیم؛ ما اهل برائتی هستیم که امام صادق (علیه السلام) تبیین کرده‌اند و فرمودند به مساجد اهل سنت بروید و با آن‌ها زندگی کنید. اهل سنت بدنه جامعه اسلامی و امانت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستند و ما باید آن‌ها را برای ظهور آماده کنیم و با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا سازیم و با معارف اهل بیت آشتی دهیم؛ چرا کاری می‌کنید که بدنه جامعه اسلامی از حسین بن علی (علیه السلام) جدا شود؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: آیا با اهل سنت مراسم عزاداری برگزار کردن رفتار حسینی است یا کشتن و خون ریختن؟ چه کسانی در رکاب حضرت علی (علیه السلام) در جنگ با معاویه می‌جنگیدند؟ فکر می‌کنید همه شیعه اثنی شعری بودند؟ مگر چه کسانی پای درس امام صادق بودند؟ مگر درب خانه امام صادق (علیه السلام) به روی شیعه و سنی باز نبود؟ ما موظف هستیم بدنه جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده و تربیت کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در انتقاد به کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می‌کنند اظهار داشت: اگر شما راست می‌گویید شیعه هستید چرا یک مرتبه مشاهده نکردیم به جای قمه زنی، از معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) سخن بگویید.

آیت الله اراکی در ادامه به برخی حواشی که وارد شعائر حسینی گشته اشاره کرد و افزود: مگر امام صادق (علیه السلام) قمه می‌زد یا مراجع تقلید قمه زده‌اند؟ چرا اصرار دارید آن را پیشانی شیعه کنید؛ در دهه اول محرم چه کردند و ماهواره‌های انگلیسی دائم می‌گفتند در خیابان‌ها قمه بزنید. سامرا شهری است که اغلب ساکنان آن اهل سنت هستند سال هاست که همین اهل سنت از شیعیان پذیرایی می‌کنند، بزرگان نقل کرده‌اند فرد مداحی هرروز در سامرا روضه حضرن زهرا (سلام الله علیها) می‌خواند که پس از پیگیری با چند واسطه متوجه شدند فردی در سفارت انگلیس بانی این روضه خوانی بوده است. بنده اطلاع دارم امروز کسانی به نام تاجر پیدا شده‌اند که پول از عربستان و سفارت انگلستان می‌گیرند و خرج قمه زنی می‌کنند و به هیئاتی که قمه زنی کنند اهدا می‌کنند.

آیت الله اراکی در پایان تصریح کرد: امروز دشمنان می‌خواهند ایران را به سوریه تبدیل کنند و سنی‌های ایران را که در جنگ و انقلاب حضور داشتند، در نقاط مختلف کشور علیه شیعیان بکار بگیرند باید امروز هوشیار باشیم و بحث وحدتی که رهبری بر آن تاکید دارد‌‌ همان است که امام صادق (علیه السلام) گفته است. امام صادق (ع) با اهل سنت چه رفتار و کرداری داشتند که علمای آن‌ها پای منبر ایشان بودند؛ رهبری نیز می‌گوید همین گونه رفتار کنید و‌‌ همان سخنانی است که آیت الله العظمی بروجردی و مراجع راستین بر آن تاکید داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چیکار کنیم با اینا خودمم نمی دونم؟؟؟
وزارت اطلاعات شما بگو به من
مشت ولگدوکشیده خورده ازدیویدکامرون
این پروزه را درشهر زنجان با تحریف عاشورا رسما وعلنا کلیدزدند ...
احسنت

باید شیعه سنی و کل ایران مشت باشیم و گرنه همگی خار می شویم
حامد
United States
وقتی 18 شبکه ماهواره ای دارند و از قم هم پخش زنده می کنند و در آستانه هفته وحدت که آنها برائت نامگذاری اش کرده اند برنامه ها دارند، عجیب است که مسؤولان اینقدر در غفلت باشند مگر آنکه...
شیعه هر وقت آسیب خورده از همین متحجرین مقدس مآب خورده. خدا امام را رحمت کند که چقدر از این قشر گلایه کرد. برخورد با اینها کمتر از برخورد با داعش نیست. داعشی ها این ها را به عنوان شیعه در دنیا معرفی کرده اند نه اکثریت ملت ایران را.
ما منتظر برخورد با فرقه منحرف شیرازی هستیم. مردم عراق از آنها دل خونی دارند.
United States
دست از سر این فرقه بردارید
مگه چیکار می کنن بی گناه ها دلم براشون می سوزه
!!!
مگه آدم دلش به حال منافق که هدفی جز نابودی اسلام و مسلمونا نداره میسوزه؟!
Iran, Islamic Republic of
ولي حب ايناني كه دلشان برايشان مي سوزد كه آدم نيستند !!!

هههههههههههههه
بهتره به اونا بگی دست خیانتکارشون رو از سر اسلام بر دارن! و دلت هم برای اسلام و شیعه مظلوم بسوزه نه تفرقه افکنان انگلیسی که خودشون رو زیر لباس پیغمبر اکرم قایم کردن تا خنجر به قلب امت اسلام بزنن!
منتظر برخورد با آنها هستیم
سیدهادی
باسلام.دروغ گفتن کلید آغاز همه گناهان است.امام حسن ...
رضا
United States
دروغگو اونهایی هستند که توی کویت می افتن زندان بعد از سفارت انگلیس میان درشون میارن بعد میرن لندن شبکه ماهواره ای میزنند با بودجه انگلیس بعد توی شبکه شون به اعتقادات مذاهب دیگر اسلامی فحاشی می کنند
lpl
Iran, Islamic Republic of
....
...ما آنوقت توقع داریم امام زمان بیایید ..
علی اکبر
....
سنی تکفیری .شیعه تکفیری دولب قیچی وظاهرا علیه هم ولی یک چیز را می برند وآن اسلام ناب محمدی ص
فاطمه
شما را بخدا بگید علما تو مجالس عزاداری این گروه و رسوا کنند دقیقا انگلیس داره تو شیعه یه فرقه شبیه وهابیت ایجاد می کنه .اخه یه بچه هم می فهمه قمه زنی تو این دوره دردی دوا نمی کنه بر فرض محال که درست باشه باید یزید زمان رو
شناخت و مردم رو برای مقابله با اون آماده کرد .
فاطمه
شما رو بخدا بگید تو رسانه ی ملی در خصوص این فرقه ضاله روشنگری کنن منم شنیدم تو شهرمون پولی هنگفتی به هیءت ها میرسه که نمی دونن بانیش کیه
با اینکه شهرما یه شهر کوچیک ودور افتاده س
Iran, Islamic Republic of
مروری بر تند روی های چند سال گذشته نشان می دهد که بر خورد تند با جریانات قابل اصلاح نه تندرو زمینه بروز گروههای تندرو از هر طبقه ای را فراهم می کند برای بر خورد با این تفکرات باید از خودمان شروع کنیم تکلیف آنها که مشخص است. آیا ما با برخوردهای خودمان زمینه را برای آنها فراهم نمی کنیم؟ آیا موضوعی مثل اسید پاشی برداشتی فرد گرایانه یا گروهی از گفته های بی تدبیر افراد تاثیر گذار نیست؟ آیا حمایت یک روحانی صاحب منسب از کسی که چندین پرونده در دستگاه صالح قضایی دارد به صلاح است و منجر به عکس العمل اجتماعی نمی شود؟ آیا حمایت بی تدبیر از گروههای لباس شخصی در چند سال گذشته زمینه تند روی برخی دیگر را فراهم نکرده؟ و آیا... خدا همه را و مخصوصا تندروها را به راه راست هدایت کند یا علی
Iran, Islamic Republic of
ببينم تو از آن كساني نيستي كه به اسم اصلاح و تدبير و .............. عقيده داشتي كه راي 13 ميليوني موسوي از راي 25 ميليوني احمدي نژاد . بالاتر است ؟!!!
اگر كم تر شيشه مي كشيدي مي فهميدي كه چه ميگوئي ؟!!!
هههههههههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
منظورت از اصلاح همان كودتاگران ملعون سال 88 است ؟!
اي لعنت خدا بر آن مفسدان و حاميانشان باد !!!
حمید
برادرتو خودت معلوم نیست باخودت چند چندی .اول خودت درست کن بعد بیاد نظرمتنفکران بده.عموجان شما زخم خوردید همه کارمیکنید تا زخم بزنید.عموجان امثال شما هستید ازاسلام بوی نبردید.وازانصاف دورشدید باعث این شدید تا مردم به گمراهی بیفتند.امثال شما هستید بدون تفکر فقط هوچی گری میکنید .
اه اه! تموم شد بابا! برچسب «لباس شخصی ها» مال دهه 70 بود تموم شد حالا برچسبای جدیدتر اومده یه ذره خودتو آپدیت کن!! تو هنوز گیر کردی تو اون موقع؟!!
برخورد قانونی خواستاریم
حسن
من همیشه برام سواله که این فرقه که این همه ادعای مبارزه با دشمنان اهل بیت علیهم السلام رو دارند جرا همیشه موقع مبارزه واقعی که میشه کنار میکشن و فقط به لعن کردن از راه دور بسنده می کنن
اگه حقه بازی نیست چرا الان به سوریه و عراق که دشمنان قسم خورده اهل بیت دارن کشتار میکنن نمیرن...
همیشه از انگلیس ضربه خوردیم
Iran, Islamic Republic of
جان عزيز است . غيمت مي شمرندش !!!
ادعا مال وقتي است كه خطري نباشد كه آنگاه يكه سوار ميدان لفاظي و چرت و پرت گويي اند.
United States
دمت گرم افرين به غيرت حسينيت
اگر حضرت ایه الله اراکی میگویند ( من اطلاع دارم ) یعنی حتما این موضوع صحیح است و این یعنی کسانی که این عمل را انجام میدهند محارب با خدا و رسول خدا هستند و باید وزارت اطلاعات این عوامل را شناسائی و دستگیر و به مردم معرفی کند
اهمال جایز نیست
حسین
بنده پارسال به قم رفتم و خدمت بعضی بزرگان ویدیئو و عکس هایی را که خودم از شهر های مختلف آلمان آورده بودم به آنها نشان دادم و عرض کردم که این حضرات مستعمره چی از همین حالا دارند در هر شهری در این کشور آلمان چند صد میلیون یورو خرج می کنند و مسجد می سازند. نمونه آن در شهر کلن است. اصلا مسجدی به این بزرگی که در شهر کلن است ، در ایران داریم؟
..
متاسفانه مثل اینکه همه در ایران خوابند. هیچکس از خودش سوال نمی کند ، در مملکت آلمان و یا حداقل در همین شهر کلن که این همه می گویند پول ندارند چاله چوله های خیابان ها را درست کنند ، پس از کجا می آورند چند صد میلیون خرج یک مسجد به این بزرگی می کنند؟ همه می دانند که تمام پولی که مسلمان های آلمان رویهم بگذارند هم نمی توانند یک پنجم چنین ساختمانی را با این سرعت تمام کنند. اصلا در اسناد خود همین مسجد نوشته شده است که چه مقدار شهرداری شهر کلن از پول مالیات مردم این شهر برای ساختن مسجد خرج کرده است.
خوب ، آیا یکی از آقایان در قم ، نجف ، مشهد ، کربلا و بقیه شهرهایی که حوزه های علمیه بزرگی دارند ، از خودشان سوال کرده اند که چرا دولت آلمان با پول مالیات مردمی که بیش ار 98 درصد آنها مسلمان نیستند و اصلا به مسجد نمی روند در تمام شهر های آلمان مسجد می سازد؟ هدف حاکمان کشور آلمان از اینهمه مسجد سازی چیست؟ گسترش اسلام است؟ اگر هدفشان گسترش اسلام است ، پس چرا اینقدر با علمای اسلام سر عناد علنی دارند و تیم تعلیم دیده ترور می فرستند تا آنها را در ایران و عراق و جاهای دیگر بکشند؟
جواب این سوال را موقعی می فهمید که به آلمان تشریف بیاورید و خودتان از نزدیک ببینید که در دانشگاه های آلمان در کنار الهییات کاتولیک و پروتستان ، جدیدا رشته اسلام شناسی هم تاسیس کرده اند و قرار است قانون فدارل وضع کنند که فقط کسانی که از چنین دانشگاه هایی فارغ التحصیل هستند ، حق امامت در مساجد را داشته باشند و از زمان اجرایی شدن این قانون به بعد دیگر مسلمانان مانند اکنون نمی توانند با به ثبت رساندن یک انجمن دینی ، فرهنکی اقدام به تاسیس مسجد کنند.
در واقع این مساجدی را که دولت آلمان می سازد برای کنترل مسلمانان این کشور با اسلام آمریکایی و حتی استفاده از این مساجد جهت تبلیغ و نشر این دین خود بافته به عنوان اسلام در جهان است.
بنده به یکی از دوستان اینجا روزی عرض کردم که مشکل اصلی این نیست که مردم اروپا مسلمان بشوند ، که بالاخره زودی خواهند شد. مشکل اصلی از آنجایی شروع می شود که مسلمان بشوند. آن موقع اتفاقاتی در جهان رخ خواهد داد ، شبیه سال 61 هجری قمری و نبردی رخ خواهد افتاد بین اسلام اصیل و درست و اسلام آمریکایی.
جنایتکارنی را که از اروپا به سوریه و عراق می فرستند را ابتدا در کجا منحرف و پر از مفاهیم غلط به نام اسلام می سازند؟ در همین مساجدی که عرض شد. پس شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
التماس دعا
Romania
احسنت
SAABER
Canada
نگاه محبت‌آمیز(به جای گفت و شنود)

درسالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام این ستون را به احادیثی از آن امام بزرگوار اختصاص می‌دهیم:
ارزشمندترین مردم کسانی هستند که دنیا را مایه ارزش خود نمی‌دانند.
نگاه محبت‌آمیز مومن به چهره برادر مومن خویش و محبت به او عبادت است.
مبادا با آن که از خویشاوندان خود بریده است، مصاحبت کنی که من او را در قرآن ملعون یافتم.
اطاعت خدا و اطاعت هر که را که خدا واجب کرده است بر همه‌چیز مقدم بدارید.

.....
من موندم از دست این قوم قمی ها چه می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
هرکس مخالف حرف شما حرف زد یا انگلیسی است .یا آمریکائی .مدرک بیاورید.......
Iran, Islamic Republic of
مدرك همانست كه اين جماعت كشته مرده قمه زني . وقتي پاي دفاع عملي از تشيع و شيعيان و ائمه عليهم السلام در عراق در مقابل داعش وهابي ملعون ناصبي مي رسد
به ناگاه ناپديد مي شوند و كسي آنان را در هفت پستو هم نمي تواند گير بياورد ؟!

اكنون كجايند اين مدعيان دفاع از اهل بيت عليهم السلام ؟!!!
مگر نه اين كه كل وجود شيعه در عراق به خطر افتاده است و دفاع عملي و مسلحانه از آنان واجب است ؟
كجاست آن اللهياري ملعون و آن ياسرالخبيث شيطان و خاندان شيرازي حامي آنان ؟!!!
مرده اند كه شهادت هزاران هزار عراقي را در عراق به دست نواصب اسرائيل نمي بينند ؟!!!

لعنت خداوند بر آنان و همه حاميانشان باد
مودی
Iran, Islamic Republic of
برادر یا خواهر محترم ....
لازم نیست حتما انگلیس یا آمریکا پول بدهند یا حمایت کنند که البته اینکار را هم میکنند... همین که حرف انگلیس و آمریکا با گروهی یکی باشد و تبلیغ آنها را هم بکنند کافی است ....
اتفاقا آنهایی که پول میگیرند و به نفع غربیها کار میکنند حداقل برای دنیایشان کاری میکنند اما کسانی که بی مزد و مواجب کار میکنند که خود را خسرالدنیا و الاخره میکنند.....
عزیزم یا هنوز انگلیس رو خوب نشناختی یا اسلام رو یا کلا نمی دونی توی دنیا چه خبره!!
United States
چرا قیاس مع الفارق می کنید؟ امام صادق همین زنجیرهای معمولی هم نمی زد و یا چوب دست نمی گرفت و بالای سر نمی برد، دسته های عزاداری راه نمی انداخت و عبور و مرور را مختل نمیکرد! چرا اینها را ممنوع نمی کنید؟
میشه قیاس مع الفارق رو معنی کنی برامون!!
هاشمی
من در دوران دفاع مقدس مددتی در کردستان بودم و دوستان اهل سنت زیادی داشتم. چند روز پیش نزد یه عده از این عوام خاطره خودم رو مبنی بر اینکه به مسجد انها میرفتم و با انها نماز می خواندم رو گفتم باور کنید منو تا مرز کفر تقبیح کردند. در خلوت به حال خودم و اسلام و این احمق ها گریستم
محسن
البته به غیر از خودزنجان متاسفانه در شهر های تابعه اش نفوذ تشیع انگلیسی زیاد شده است