جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

روایتی از شهادت سقای یک‌عملیات+عکس

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 431593
امیرعلی جوادیان از عکاسان جنگ می‌گوید: در چشم به هم زدنی، بالگرد عراقی بالای سر ما آمد و آتش ریخت، در همین حمله هشت نفر از رزمنده‌ها شهید شدند که یکی از آنها با موتور سیکلت در حال آبرسانی به نیروها بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «امیرعلی جوادیان» از جمله عکاسانی است که طی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در عملیات‌های متعددی حضور پیدا کرد. کتاب عکس «قاب‌های ماندگار» هم گوشه‌ای از این رویدادها را به نمایش گذاشته است.

عملیات «رمضان» یکی از عملیات‌‌هایی است که جوادیان در آن حضور داشت. وی در سی و سومین سالگرد اجرای این عملیات، عکس‌هایش به همراه روایتی از این رویداد را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته است.

در ادامه عملیات رمضان، به کانال پرورش ماهی رفتیم؛ در منطقه بودم که به اندازه چشم به هم زدنی، بالگرد عراقی بالای سر ما آمد و آتش ریخت، در همین حمله هشت نفر از رزمنده‌ها شهید شدند. یکی از رزمنده‌ها سمت چپ صورتش کاملاً از بین رفته بود. یکی دیگر از رزمنده‌ها که می‌خواست با موتور سیکلت برای همرزمانش آب ببرد، در همین حمله با شهادت رسید که ظرف آب آن هم به خون آغشته شد.

منطقه کانال پرورش ماهی؛ عملیات رمضان در تیرماه ۱۳۶۱

رزمنده‌ها با دیدن این صحنه سریع خودشان را به رزمنده‌هایی رساندند که هدف شلیک قرار گرفتند، تا بتوانند آنها را نجات دهند اما این رزمنده‌ها به شهادت رسیده بودند.

منطقه کانال پرورش ماهی؛ عملیات رمضان در تیرماه ۱۳۶۱

من هم هاج و واج مانده بودم که در یک چشم بهم زدنی کسانی که جلوی چشمم راه می‌رفتند، شهید شدند. تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم این بود که دوربینم را دستم بگیرم و از این صحنه عکسبرداری کنم. از سه زاویه این واقعه تلخ عکس گرفتم.

منطقه کانال پرورش ماهی؛ عملیات رمضان در تیرماه ۱۳۶۱

شرایط سختی حاکم بود؛ تانک‌ها به سمت نیروهای ما می‌آمدند، عراقی‌ها از زمین و هوا آتش می‌ریختند؛ در همین لحظات یک خودروی وانت داشت به عقب برمی‌گشت؛ از فرصت استفاده کردم و بلافاصله خودم را به پشت آن رساندم و منطقه را ترک کردیم. بعداً شنیدم رزمنده‌هایی که در آن منطقه مانده بودند، به اسارت عراقی‌ها در آمدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شهیدان