چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

تبیین سیاست‌های جدید ایران در آفریقا

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 435995
قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل در نشست رسمی کارشناسان ایران و زیمبابوه گفت: سیاست قطعی ایران، توسعه روابط با کشورهای دوست است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نشست رسمی کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه برای بررسی همکاری ها و مناسبات دو جانبه در چارچوب برنامه های هشتمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک دو کشور در حراره پایتخت زیمبابوه برگزار شد.

جوی بیما دبیر دائم (قائم مقام) وزیر امور خارجه زیمبابوه که ریاست هیات زیمبابوه را برعهده داشت، در سخنانی از ایران به عنوان شریکی بزرگ و کشوری دوست یاد کرد و خواستار گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری متناسب با سطح بالای مناسبات و روابط سیاسی دو کشور شد.

قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه با تبریک توافق هسته ای بین ایران و شش کشور بزرگ جهان، گفت: ایرانی ها با استقامت و پافشاری بر همه اصول و ارزش های خود توانستند حقوق هسته ای خود را کسب و آن را تثبیت کنند.

وی به طرح ها و پروژه هایی که جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه اجرا کرده و تاثیر آنها بر کشور متبوعش اشاره کرد و خواستار طراحی و اجرای طرح های جدید در زمینه توسعه در مرحله آینده شد. جوی بیما هشتمین کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه را بهترین فرصت برای فراهم شدن زمینه های گسترش و توسعه روابط و همکاری های بین دو کشور در عرصه های علمی، فناوری، صنعتی، اقتصادی و بازرگانی دانست.

قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه بر آمادگی کامل حراره برای تقویت مناسبات و روابط با تهران تاکید کرد. براساس این گزارش؛ محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت همکاری های دو کشور ایران و زیمبابوه در دو منطقه جغرافیایی آسیا و آفریقا، روابط تهران و حراره را خوب توصیف کرد.

وی درعین حال تاکید کرد: دو کشور ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف و همسطح با انتظارهای دو دولت و ملت دارند. حسینی با بیان اینکه، نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با آفریقا از جمله زیمبابوه یک سیاست اصولی و پایدار است تصریح کرد: سابقه مبارزات دو کشور در مبارزه با استعمار زمینه گسترش روابط و مناسبات را فراهم ساخته است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل به توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: اکنون فرصت برای گسترش همکاری ها و مناسبات کشورهای در حال توسعه فراهم شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید به این که برخی کشورها از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی و فناوری ناراحت و عصبانی هستند خاطرنشان کرد: ما حمایت کشورهای در حال توسعه و عدم تعهد از ایران را هرگز فراموش نمی کنیم. حسینی تاکید کرد: سیاست قطعی ایران، توسعه و گسترش روابط و همکاری با کشورهای دوست از جمله زیمبابوه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *