پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

بدون‌وابستگی به منابع‌قدرت امکان‌ارتکاب چنین‌فسادی وجودندارد

از ردپای همسران آریا تا احضار ۴ نماینده
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 199899
ناظر ویژه پرونده اقتصادی، بار دیگر به میان خبرنگاران هم و این بار هم با کوله باری از اخبار ویژه.
بدون‌وابستگی به منابع‌قدرت امکان‌ارتکاب چنین‌فسادی وجودندارد
به گزارش جهان، اژه‌ای از ردپای ۲ همسر متهم اصلی در فساد اخیر، خرید میلیاردی جواهرآلات از پول بیت المال، احضار ۴ نماینده مجلس و ... خبر داد. او درباره کیفرخواست متهمان این پرونده و دادگاه آن هم خبرهای خوبی داشت.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز دوشنبه خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: همانطور که وعده داده‌ایم اگر اطمینان حاصل کنیم خاوری به کشور باز نمی گردد از طریق پلیس بین الملل پیگیر او می شویم این اتفاق رخ داد و در حال حاضر اینترپل این موضوع را پیگیری می کند. همچنین لیست تعدادی از شرکت های بین المللی وابسته به این فرد نیز به اینترپل داده شد.

وی ادامه داد: دررابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی ۵۰ نفر دستگیر شده بودند که توسط دادستان قرار مجرمیت آنها صادر شده بود. در این مدت پرونده این افراد تکمیل و برخی از ابهامات توسط بازرس پرونده با همکاری دادستانی رفع شد. در حال حاضر کیفرخواست در حال تایپ شدن است و به زودی این کیفرخواست سنگین صادر و هر چه زودتر پرونده به دادگاه ارسال می شود.

بازداشت مدیرعامل کارخانه فولاد اهواز

به گزارش مهر، محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به واگذاری برخی از کارخانه ها و املاک وابسته به این پرونده گفت: این موضوع رسیدگی شد و در این راستا ۴، ۵ نفر بازداشت شدند که اتهاماتی در این رابطه به مدیرعامل فعلی فولاد و مدیر عامل کارخانه فولاد اهواز وارد شد که وی در حال حاضر بازداشت است.

وی ادامه داد: سایر معاملات در حال رسیدگی است که اگر مشخص شود تبانی در کار نبوده است مختومه و اگر مجرمیت ثابت شود به طور جداگانه به دادگاه می رود.

دادستان کل کشور با اشاره به شناسایی اموال متهمین این پرونده گفت: اموال تازه ای از متهمین پرونده کشف شده و احتمال می رود شرکت ها و املاک خصوصی بیشتری که به صورت صوری واگذار شده باشد کشف شود.

کشف ۱۷۵ مورد املاک شخصی

وی افزود: پیش از این ۱۷۵ مورد املاک شخصی کشف شده بود که در این مدت به ۲۰۰ مورد افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری روز دوشنبه خود با اشاره به سالروز ۹ دی گفت: ۹ دی از روزهای به یادماندنی در تاریخ کشور است و یکی از ایام الله است.

محسنی اژه ای گفت: قانون قوه قضائیه را موظف کرده اگر مراجع رسمی گزارشی در خصوص تخلف انتخاباتی نامزدی دادند خارج از نوبت رسیدگی شود که به دادگستری های سراسر کشور طی بخشنامه ای این موضوع تاکید و یادآوری شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: ۹ دی سال ۸۸ بعد از فتنه های انتخاباتی حضور مردم نقشه های دشمن را خنثی کرد این روز ، روزی بود که مردم مسلمان و انقلابی ما وفاداری خود را به اسلام و انقلاب و پیشوای و مقتدای خود ثابت کردند.

هدف سفارت مجازی آمریکا

محسنی اژه ای با اشاره به ایجاد سفارت مجازی توسط کشور آمریکا گفت: این کار بچگانه آمریکا از نظر حقوق بین الملل قابل پیگیری است هر چند این موضوع سطحی و پیش پا افتاده است اما به مردم و جوانها یادآور می شوم که معمولا هدف از این تاسیسات و برنامه ها جهت جذب افراد برای سوءاستفاده از آنهاست.وی ادامه داد: به جوانها هشدار می دهم در دام دشمنان نیفتند زیرا برخی از جاسوسان آمریکا از این طریق جذب می شوند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری روز دوشنبه خود با بیان این مطلب افزود: در پرونده فساد مالی اخیر متوجه شدیم که متهم بخشی از اموال را برای بستگان خود خریداری کرده و در جاهایی پنهان کرده‌اند. به طور مثال بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای دو همسر خود جواهرات خریده که موجود است و حتی سند یک برلیان که حدود ۶ میلیارد تومان هزینه آن بوده است به دست آوردیم که البته خود برلیان را هنوز پیدا نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین متهم برای یکی از همسران خود آپارتمان ۶۰۰ متری در برجی خریداری کرده که دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه آن است که تقدیم آن خانم شده است و روز به روز چنین مسایلی در پرونده روشن می‌شود.

محسنی اژه‌آی با بیان اینکه برخی از متهمان در پرونده صداقت ندارند، افزود: این افراد راستگو نیستند و ما باید با کنکاش و جستجو ابعاد مختلف پرونده را روشن کنیم چرا که آنها چیزی را مطرح نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش این دو خانم که بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است در پرونده فساد مالی اخیر چه بوده، گفت: ممکن است که این دو هیچ نقشی در پرونده نداشته باشند و متهم بخشی از این اموال را برای آنها خریداری کرده باشد. به هر حال تا کنون آن دو به عنوان متهم شناسایی نشده‌اند تا بازداشت شوند.

پیگیری شکایت ایران از دو نماینده کنگره آمریکا

سخنگوی قوه قضائیه درباره شکایت جمهوری اسلامی ایران از دو نماینده کنگره آمریکا که مسئولان ایرانی را تهدید به ترور کرده بودند، افزود: این شکایت انجام شده و از طریق پلیس بین‌الملل آن را پیگیری می‌کنیم. ضمن آنکه دادگستری تهران نیز این موضع را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اسامی افرادی را که بر قوه قضائیه در خصوص پرونده فساد مالی فشار وارد می‌کنند اعلام می‌کنید، گفت: به نظر نمی‌رسد که هم اکنون نیازی به ذکر نام این افراد باشد اما به هر حال در این گونه پرونده‌ها به طور طبیعی کسانی هستند که منافعشان به خطر می‌افتد و یا احساس خطر می‌کنند و به دنبال جوسازی علیه قوه قضائیه هستند که ما در مقابل باید کار خودمان را به درستی انجام دهیم.

بدون وابستگی به منابع قدرت امکان ارتکاب چنین تخلفی وجود ندارد

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه احمد توکلی نماینده مردم تهران در نطق قبل از دستور خود به پرونده فساد مالی اخیر اشاره کرد و عنوان کرده‌اند ۲۹ فساد و تخلف و جعل اسناد در این پرونده وجود داشته گفت:‌ من سخنگوی قوه قضائیه هستیم اما من در گذشته گفته‌ام و بار دیگر تکرار می‌کنم که یک شخص حقیقی و یا حقوقی بدون وابستگی به قدرت نمی‌تواند چنین تخلفی را مرتکب شده باشند. قطعاً کسانی بوده که راه را برای آنها هموار کرده‌اند، عده‌ای آنها را حمایت کرده‌ و یا در این جریان شرکت و یا معاونت داشته‌اند که به حول قوه الهی آنها را شناسایی و با همه آنها برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که افراد در یک رده نیستند و ما به تناسب جرم افراد بدون اغماض و کوتاهی با آنها برخورد می‌کنیم. همچنین در نظر داریم از این پرونده مطالبی را برای پیشگیری از موارد مشابه استخراج کنیم و دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌ها آسیب شناسی خود در این زمینه را انجام می‌دهند.

اژه‌ای با بیان اینکه رسانه‌ها و مردم خواهان این هستند که زودتر به این پرونده رسیدگی شود، افزود: باید این پرونده با ظرافت و دقت لازم بررسی شود تا همه ابعاد ماجرا روشن شود ولی به هر حال ما سعی می‌کنیم این پرونده را با دقت، سرعت و ظرافت جمع‌بندی کنیم.

آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران و نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، نیز گفت: من اطلاعی از مراحل نهایی این پرونده ندارم اما این موضوع در دادگستری مطرح است و پیگیری می‌شود.

هنوز هیچیک از جاسوسان محاکمه نشده اند

وی درباره جزئیات اقدامات ۱۵ جاسوسی که دادستان تهران هفته گذشته دستگیری آنها را اعلام کرد، اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که با اعلام وزارت اطلاعات دستگیر و به دادگاه احضار شدند اما هنوز هیچ یک از آنها محاکمه نشدند ضمن آنکه دو جاسوس دیگر نیز در گذشته در این باره دستگیر شده‌ بودند که باید به پرونده آنها رسیدگی شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اخیراً شرکت همراه اول اطلاعات مردم به خصوص نخبگان را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد که این موضوع ممکن است از لحاظ امنیتی آنها را به خطر بیاندازد، آیا دادستانی در این باره موضعی نخواهد گرفت،‌گفت: این موضوع برای من روشن نیست اما اگر ضرورت پیدا کند وارد این ماجرا می‌شویم اما تا کنون از مراجع رسمی چیزی در این باره نشنیده‌ام.

بازداشت فردی که به رئیس جمهوری کفش پرتاب کرد

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فردی که به سمت رئیس جمهور کفش پرتاب کرده بود دستگیر شده و آیا دولت در این باره شکایت داشته است، گفت: فردی در این باره بازداشت شده و لازم نیست که دولت در این باره شکایت کند چرا که اگر توهینی به مقامات رسمی در حین انجام وظیفه شود نیاز به شکایت ندارد و ما در این باره اقدام می کنیم.



اژه ای درباره آخرین وضعیت پرونده بیمه ایران نیز اظهار داشت: این پرونده چند ماه پیش به دادگاه رفته بود اما به آن نقص وارد شد و به دادسرا اعاده شده که دادسرا رفع نقص کرده و برای رسیدگی مجدد به دادگاه فرستاده است و هم اکنون در نوبت رسیدگی در دادگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي اژه اي خدا قوت جون من تا عرقت خشك نشده ... مدير كارخانه فولاد ... را هم به جمع دوستان بازداشتيش دعوت كنيد مطمئن باشيد حرف هاي خوبي برا گفتن داره
Iran, Islamic Republic of
مقاماتی که احضار شده اند که مجلسی از کار در اومدند، پس نقش دولتی ها و آقای م چی شد؟!
Italy
هنوز سابقه شجاعت در گفتمان آقای اژه ای از زمان کرباسچی از اذهان پاک نشده است. اما این سوال پیش می آید که چرا قوه محترم قضائیه فعلا تا مرز اسم آقای خاوری که آن هم در حال حاضر در کشوری است که اینترپل مسئولیتی برای عودت ایشان ندارد پیش می رود و این برهمگان مبرهن است که آقای خاوری نیز بالا سری هایی دارد که مطمئنا بدون اجازه ایشان این کار صورت نگرفته است بهتر نیست با مردمی که همگی یک پا کارشناس در این زمینه ها شدند روراست بود واسامی چند تن از عواملی که در راس بوده و در این پرونده نقش داشتند را نام ببریم و به پای محاکمه بکشیم که نه تنها در کتابهای تاریخ درج شود و هم عبرتی برای آیندگان باشد تا دست یازی به اموال مردم را از ذهن خود پاک کنند.
United Arab Emirates
من با نظر اقايان موافق بوده و از دولت ميخواهم كه ضمن معرفى انها اشد مجازات را براى انها خواستار شوند.
[جناب آقای اژه ای لطف بفرمایید اسامی نمایندگان در گیر در ماجرا را اعلام نمایید تا مردم چهره آنها را بشناسند وبار دیگر به آنان رای ندهند