سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

واکنش تصویری به قتل نوزاد 5 ماهه بحرینی

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 199196
واکنش تصویری به قتل نوزاد 5 ماهه بحرینی

کاریکاتوریست‌هایی از کشورهای مختلف با ترسیم طرح‌هایی، به کشته شدن نوزاد ۵ روزه بحرینی توسط رژیم آل خلیفه واکنش نشان دادند.
در جریان واکنش کاریکاتوریست‌ها به اقدام غیرانسانی آل خلیفه در قتل "ساجده" نوزاد ۵ روزه بحرینی، سجاد جعفری کاریکاتوریست ایرانی، در طرحی اقدام رژیم آل خلیفه را با حرکت "جان پایک" پلیس آمریکایی مقایسه کرد.پایک در جریان حمله پلیس آمریکا به دانشگاه یو سی دیویس، به دانشجویانی که بی دفاع روی زمین نشسته بودند، گاز اشکاور زد که گرچه در این واقعه فردی کشته نشد اما تصاویری که از این اتفاق مخابره شد، به نماد سرکوب اعتراضات توسط حکومت آمریکا تبدیل شد.


جعفری در این طرح خود به افکار عمومی غرب یادآور شده است که متحد دولت آمریکا در بحرین، این بار با استفاده از گاز اشک آور منجر به کشته شدن یک نفر آن هم یک نوزاد ۵ روزه شده است.


علی البزاز کاریکاتوریست عرب نیز با اشاره به آمریکایی بودن گاز اشک آور استفاده شده، به دولت آمریکا به خاطر حمایت از دولت آل خلیفه طعنه زده است.


عباس گودرزی دیگر کاریکاتوریست ایرانی نیز در طرحی، موارد استفاده از گاز اشک آور توسط آمریکا و متحدانش را یادآور شده است. در این کاریکاتور، دولت آمریکا و متحدانش از گاز اشک آور برای زنان مسن، زنان باردار و نوزادان استفاده می‌کنند.

کارلوس لتوف کاریکاتوریست برزیلی نیز در طرحی به جنایت آل خلیفه در کشتن نوزاد ۵ روزه بحرینی به واسطه شلیک گاز اشک آور به داخل منزل خانواده ساجده فیصل جواد واکنش نشان داد.


وی در طرح دیگری به روابط بسیار نزدیک رژیم آل خلیفه و آل سعود با دولت‌های آمریکا و انگلیس طعنه زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *