جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سه شرط ایران برای فروش نفت به اروپا

جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 209095
وزیر صنعت اسپانیا اعلام کرد ایران برای ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعیین کرده است که انعقاد قراردادهای بلندمدت ۳ تا ۵ ساله برای فروش نفت یکی از آن هاست.
به گزارش فارس وزیر صنعت اسپانیا اعلام کرد ایران برای ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعیین کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، خوزه مانوئل سوریا گفت ایران با احضار سفرای ۶ کشور اروپا از جمله اسپانیا و ایتالیا به عنوان شروط خود برای ادامه صادرات نفت به این کشورها خواستار تضمین دریافت پول نفت صادراتی خود، انعقاد قراردادهای بلندمدت ۳ تا ۵ ساله و برداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها با استناد به شرایط فورس ماژور شده است.

به گفته وی ایران با فروش نفت خود به اروپا بر اساس قراردادهای کوتاه مدت مخالفت کرده است.

بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران کشورهای اروپایی از اوایل تیر سال آینده نمی توانند نفتی از ایران وارد کنند.

 پالایشگاه های اروپایی در این مدت فرصت دارند تا تاسیسات خود را برای واردات نفت از کشورهای دیگر هماهنگ کنند. ضمن این که با سپری شدن فصل سرما ضرورت استفاده از نفت در اروپا کاهش می یابد.

با توجه به این موضوع به عقیده تحلیلگران شرایط کنونی اهرم مناسبی برای ایران است تا خواسته های خود را به کشورهای اروپایی تحمیل کند.

ایران در روز چهارشنبه با احضار سفرای ۶ کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، یونان و پرتغال شروط خود را به آن ها اعلام کرد. برخی منابع خبری از توقف صادرات نفت ایران به این کشورها خبر داده اند اما منابع رسمی تاکنون آن را تایید نکرده اند.

وزیر صنعت اسپانیا در ادامه مدعی شد کشورش برای جایگزینی نفت ایران مشکلی ندارد و ترتیباتی را برای تامین نیاز خود از کشورهای دیگر به ویژه عربستان، روسیه و عراق پیش بینی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *