جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تروربرهان‌الدین‌ربانی اززبان شاهدعینی ماجرا

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 187397
یک شاهد عینی ماجرا که وی نیز از مصدومان حادثه ترور ربانی است، از چگونگی ورود عامل انتحاری به اتاق شهید ربانی و لحظه انفجار سخن گفت.

این شاهد عینی در گفت‌وگو با  فارس در کابل، اظهار داشت: عصر روز گذشته زمانی که "معصوم استانکزی" و "واحدیار" همراه با عامل انتحاری به منزل استاد ربانی داخل شدند، استاد در منزل تشریف داشتند و منتظر آنان بودند.
 
وی افزود: استاد ربانی از جای خود برخواست و برای گفت‌وگو با فردی که فرمانده طالبان معرفی شده بود، به سمت وی حرکت کرد.

این شاهد عینی که در این حادثه زخمی شده است، افزود: هنگامی که استاد ربانی با این فرد مشغول صحبت بود، ناگهان صدای مهیبی بلند شد و پس از آن دیگر هیچ چیزی را متوجه نشدم.

شاهد عینی ترور در زمان حادثه، مشغول پذیرایی از میهمانان بود.
 
عصر روز گذشته یک عامل انتحاری با انفجار خود، برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان و رئیس شورای عالی صلح این کشور را به شهادت رساند.

این عامل انتحاری با عنوان یک فرمانده طالبان که قصد مذاکره دارد و با واسطه فردی به نام واحدیار که عضو شورای عالی صلح است، توانست وارد منزل ربانی شود.
 
احمدولی مسعود در تازه ترین گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ربانی بر اثر اصرار و تماس‌های مکرر کرزی از آمریکا مجبور شد تا با این فرد که "نصرالله" نام دارد، دیدار کند.
 
بر اساس برخی خبرها، استانکزی بر اثر این حادثه به شدت زخمی شده است و از سرنوشت واحدیار اطلاعی دقیقی در دست نیست گرچه گفته می‌شود که وی نیز زخمی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *