جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طراح شکنجه های سیا معرفی شد

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 397295
در حالی که معمار برنامه های شکنجه سازمان سیا اعتراف کرد که خود در شکنجه یکی از متهمان دست داشته است؛ همه مدارک نشان از دخالت این انجمن در شکنجه های سیا دارد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، بر اساس گزارش سنای امریکا، برخی روانشناسان آمریکایی برای طراحی شکنجه مبالغ بسیاری از سازمان جاسوسی سیا دریافت کرده‌ اند.

در حالی که معمار برنامه های شکنجه سازمان سیا اعتراف کرده است که خود در شکنجه یکی از متهمان دست داشته است ، پایگاه اینترنی «democracynow» همه مدارک درباره مشارکت انجمن روانشناسی آمریکا در شکنجه های سازمان سیا را جمع آوری کرده است.

این انجمن بزرگترین انجمن روانشناسان در این کشور به حساب می آید.

همچنین گزارش سنا نشان می دهد که دو عضو این انجمن، برای طراحی شکنجه های مورد نیاز سازمان سیا که برخی از آن ها جزو وحشیانه ترین شکنجه های این سازمان بوده است، ۸۱ میلیون دلار دریافت کرده اند.

گزارش مفصل ۶ هزار و ۲۰۰ صفحه‌ ای کمیته‌ اطلاعاتی سنای آمریکا پس از ۵ سال تحقیق درباره‌ عملکرد و شیوه‌های سازمان سیا تنظیم شده و تاکید می کند که رفتار با زندانیان در یک دهه‌ گذشته در زندان‌های تحت نظارت آمریکا بسیار فاجعه‌ بارتر از اطلاع‌ رسانی دولت این کشور و خارج از تصور بوده است.

این دو روانشناس در حوزه روش های مقاومت در مقابل شکنجه و عدم اعتراف، متخصص اند و وظیفه آنان تلاش برای یافتن روش هایی بوده که می توانسته است، مقاومت اعضای القاعده را بشکند.

پیش تر یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز فاش کرده بود که انجمن روانشناسی آمریکا در برنامه شکنجه های زندان ابوغریب نقش داشته و نیرویی ویژه برای طراحی این شکنجه ها اختصاص داده است.

برخلاف انجمن پزشکان و انجمن روان‌ پزشکان آمریکا که هرگونه مشارکت اعضای خود را در امور مربوط به بازجویی ممنوع کرده اند، انجمن روان شناسی آمریکا ارتباط دیرینه و عمیقی با سازمان های امنیتی و نظامی این کشوردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *