پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۴
۲۹ سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

آقایان مسئول، لطفا شرمنده باشید! +عکس

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 387098
مادر طلبه شهید محمد تقی ملا ولی ۲ سال و نیم است که با بیماری دست و پنجه نرم می کند و فرزندانش می گویند از شهادت برادرمان تاکنون هیچ مسئولی به این مادر شهید سر نزده است.
به گزارش جهان به نقل از شهدای ایران؛ در خانه مادر شهید که وارد بشوی می بینی همچنان با فرزند شهیدش زندگی می کند. گاهی از او می خواهد مراقب خانه باشد تا مادر بر گردد چرا که دیگر در خانه از صدای شلوغی بچه ها خبری نیست، گاهی هم از شهیدش می خواهد تا برای شفای مادر دعا کند. آری مادران شهدا تنها هستند! آنقدر فراموش شده اند که دیگر مدعیان خادمی خانواده شهدا نیز سراغی از ایشان نمی گیرند و مادر مانده است با یک بغل خاطره از فرزند شهیدش.

تلفن دوباره زنگ می خورد و دوباره خبری از تنهایی یک مادر شهید که ۲۹ سال است مسئولی به او سر نزده و او را مادر شهید نخوانده اند. مادر شهید «محمد تقی ملا ولی»؛ طلبه ای که در سن ۱۹ سالگی در منطقه مریوان جنگید و وقتی تمام تیپ عقب نشینی می کند یک تنه در مقابل کومله و دموکرات می ایستد و به اسارت در می آید و بعد از آنکه فرمانده کومله از او می خواهد تا به امامش توهین کند، او در پاسخ به صورت فرمانده آب دهن می پاشد و به همین دلیل به دستور فرمانده کومله، ۱۵ گلوله به بدنش می زنند و پیکر مطهرش را به درخت آویزان کرده و در میان ازدحام مردم، مثله می کنند.


اما حالا مادر این طلبه شهید ۲ سال و نیم است که سرطان معده دارد و پزشک بیمارستان بنیاد شهید نیز جوابش کرده است؛ تنها در خانه است و فرزندانش از او پرستاری می کنند. و نه مسئولی، نه خادمی، نه پرستاری هیچ کدام بعد از شهادت فرزندش درب خانه او را نزده اند.

برادر این طلبه شهید در گفت و گو با خبرنگار شهدای ایران اظهار داشت: مادر که بعد از فوت پدر برای شهید هم پدر بوده و هم مادر و داغ از دست دادن فرزندش و دیدن پیکر مثله شده پسرش هنوز برای او تازه است، هیچ گاه مورد توجه مسئولی قرار نگرفته است و در تمام این ۲۹ سال مسئولی سراغ این مادر نرفته است.


ملا ولی ادامه داد: این انقلاب مفت به دست نیامده است و ما هم دنبال این نبوده ایم که مسئولی بیاید و به ما سر بزند اما گویا دیگر کسی برایش مهم نیست یک مادر شهید بیمار است و به عیادتش بروند.

این برادر شهید گفت: در این مدت که مادرمان بیمار است؛ خواهرها و برادرها از مادر پرستاری می کنیم و تمام نیازها و امکانات پرستاری از مادر را نیز شخصا تهیه کرده ایم و بنیاد شهید هیچ کمکی در این خصوص به ما نکرده است.


بنا بر این گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران مهمترین نهادی است که وظیفه خدمت رسانی به خانواده شهدا را بر عهده دارد اما آنگونه که خانواده این شهید والامقام عنوان کرده اند گویی تا کنون نه تنها سری به این خانواده شهید و به ویژه مادر این شهید نزده اند بلکه در خدمت رسانی و پرستاری از این مادر شهید نیز اقدامی صورت نگرفته است.


لازم به ذکر است روز گذشته بعد از پیگیری ها و تماس های مکرر این خانواده شهید تنها یک کارمند ساده در بنیاد شهید کمک کرد تا برای انتقال مادر شهید یک آمبولانس در اختیار این خانواده قرار گیرد.


مزار طلبه شهید محمد تقی ملا ولی در روستای سریش آباد از بخش قروه سنندج قرار دارد.

شادی روح این شهید صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فکر کردید با این تیتر زدن آقایان اهمیتی می دهند ککشان هم نمی گزد اهمیتی به این موضوع نمی دهند این موضوع بزرگ برای آقایان پیش پا افتاده است فقط حقوق ماهانه شان حالا از هر راهی باشد کم نشود همین برایشان مهم است انقلاب اینگونه بچه ها کردند عده ای در اطراف سفره آماده این انقلاب فقط در حال لنبودن می باشند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدا به ايشان سلامتي دهد.
پدران و مادران شهدا را بايد روي چشمهايمان بگذاريم. خدا مي‌داند چند سال ديگر، ديگر هيچ يك از آنها در ميان ما نيستند. حيف...........
احمد
لطفا مطالب اینگونه را بصورت ایمیل به نهاد مربوطه ارسال کنید شاید این سایت را مطالعه نکنند .
چه اطلاعات موثقی!!!!!!!!!!
روستای سریش اباد