شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افتتاح بیست و یکمین اجلاس نماز

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 242999
بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز، با قرائت پیام مقام معظم رهبری در تالار انتظار شهر کرمانشاه گشایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه این اجلاس با حضور حجت‌الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از ائمه جمعه و استانداران سراسر کشور، تعدادی از اعضاي مجلس خبرگان و صاحب نظران عرصه نماز برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس دو روزه، پیام مقام معظم رهبری، توسط آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه قرائت شد.

سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه نیز ضمن خوشآمدگویی به مهمانان گفت: سفر پر برکت سال گذشته مقام معظم رهبری جان دوباره‌ای به کالبد این دیار بخشید و استان کرمانشاه را در مسیر توسعه مادی و معنوی قرار داد.

وی افزود: اجلاسیه بیست و یکم نماز نیز به برکت این سفر و با شعار "نماز و نهضت مسجد سازی" در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی گفت: در اردیبهشت ماه امسال به ما اعلام شد که این اجلاسیه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود و از همان زمان جلسات کاری برگزار و کمیته‌های مختلفی شکل گرفت و هر یک از کمیته‌ها به ایفای وظایف خود پرداختند.

وی گفت: 1300 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این اجلاسیه رسیده که هیات داوران 21 مقاله برتر را انتخاب کرد، همچنین 100 مقاله نیز به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

هاشمی از برگزاری نمایشگاه جنبی این اجلاسیه و همچنین رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه خبر داد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت 78 مسجد در استان به برکت برپایی این اجلاسیه، گفت: 14 مسجد روستایی و دو مسجد شهری آماده افتتاح است.

وی درادامه با بیان این‌که «در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به ساخت مساجد شده است» گفت: ابتدای دولت نهم 900 مسجد در استان داشتیم که اکنون این تعداد به 1271 مسجد افزایش یافته یعنی 371 مسجد در دولت نهم و دهم در این استان ساخته شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین از 25 برابر شدن اعتبارات اختصاص یافته به مساجد در استان در این دولت خبر داد.

از میان 1300 مقاله واصله به دبیرخانه این اجلاس، 21 مقاله از سوی هیات داوران بعنوان برگزیده شناخته شده که تعدادی از آن‌ها ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *