جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
قلعه نوعی و درخشان مربیان بدون باخت دربی

ترین های دربی پایتخت

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب: 392290
آمار و رکورد های ۷۸ دیدار گذشته بین تیم های پرسپولیس و استقلال.
به گزارش جهان، آمار و رکورد های پرسپولیس و استقلال را در ۷۸ دیدار قبلی دو تیم مرور میکنیم تا ببینیم کدام یک از دو تیم به رکورد های بیشتری دست پیدا کرده اند.

سریع ترین گل: علی سامره بازیکن استقلال در شهرآورد ۵۳ در ثانیه ۳۰ بازی دروازه تیم پرسپولیس را باز کرد تا سریع ترین گل دربی را به نام خود ثبت کند.

دیرترین گل: اسماعیل شریفات در دربی ۷۳ که دو تیم در جام حذفی باهم رو به رو شدند دقیقه ۱۰۵ دروازه پرسپولیس را باز کرد تا دیرترین گل دربی هم به نام یک استقلالی ثبت شود.

سریع ترین هتریک: ایمون زاید مهاجم اهل لیبی سابق پرسپولیس در شهرآورد ۷۴ وقتی این تیم ۱۰ نفره بود در ۱۰ دقیقه طوفانی ۳ بار دروازه رحمتی را باز کرد تا سرخپوشان بازی ۲ - ۰ باخته را با نتیجه ۳ - ۲ پیروز شوند و سریع ترین هتریک تاریخ دربی تهران به نام ایمون زاید معروف به آقای هتریک ثبت شود.

گلزنان برتر:
نام بازیکن تعداد گل زده باشگاه
صفر ایرانپاک ۷ پرسپولیس
حسین کلانی ۶ پرسپولیس
غلامحسین مظلومی ۵ استقلال
علی جباری ۵ استقلال
مهدی هاشمی نسب * ۵ پرسپولیس - استقلال
همایون بهزادی ۴ پرسپولیس
فرهاد مجیدی ۴ استقلال
مجتبی جباری ۴ استقلال

* مهدی هاشمی نسب ۴ گل برای پرسپولیس و ۱ گل برای استقلال در دربی به ثمر رسانده است.

بازیکنان گلزن در هردو تیم:
نام بازیکن گل برای پرسپولیس گل برای استقلال کل گل ها
مهدی هاشمی نسب ۴ ۱ ۵
شاهرخ بیانی           ۲ ۱ ۳
غلامرضا فتح آبادی     ۱ ۱ ۲

بیشترین بازی به عنوان بازیکن:
نام بازیکن تعداد بازی باشگاه
علی پروین ۲۰ پرسپولیس
افشین پیروانی ۱۸ پرسپولیس
علی جباری ۱۷ استقلال
کارو حق وردیان ۱۷ استقلال
ناصر حجازی ۱۶ استقلال
جواد زرینچه ۱۶ استقلال
اکبر کارگرجم ۱۶ استقلال

بیشترین حضور در دربی به عنوان سرمربی:
نام مربی تعداد بازی باشگاه
علی پروین ۲۶ پرسپولیس
منصور پورحیدری ۱۸ استقلال
زدراکو رایکوف ۱۵ استقلال
امیرقلعه نویی ۱۲ استقلال
آلن راجرز ۷ پرسپولیس
پرویز مظلومی ۶ استقلال

بهترین سرمربی: پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال با ۴ برد در ۵ بازی رسمی بهترین عملکرد را به عنوان یک مربی در دربی داشته است.

جوان ترین گلزن: مهدی مهدوی کیا بازیکن سابق پرسپولیس در شهرآورد ۴۳ با ۱۹ سال سن جوان ترین گلزن تاریخ دربی پایتخت شد.

بیشترین نباختن به عنوان سرمربی: امیر قلعه نویی با ۱۲ حضور در دربی به عنوان سرمربی صاحب ۳ برد و ۹ تساوی شده است که تاکنون هیچگاه متحمل شکست نشده است.

رکورد درخشان حمید درخشان مقابل استقلال/گربه سیاه آبی ها آمد!
حمید درخشان سرمربی جدید سرخپوشان سابقه خوبی در مصاف با استقلال دارد و مقابل این تیم هرگز شکست نخورده است.

حمید درخشان در ۸ بازی قبلی به عنوان مربی مقابل استقلال قرار گرفته و در جریان بازی شکست نخورده و ۳ بار نیز به پیروزی دست یافته است.

او اولین بار در مرحله نیمه نهایی فصل ۷۳ لیگ آزادگان به عنوان سرمربی پرسپولیس مقابل استقلال قرار گرفت که بازی رفت ۲-۲ و جنجالی شد و در بازی برگشت نیز تساوی ۰-۰ در بندرعباس ثبت شد. درخشان یک بار دیگر در آخرین بازی فصل ۷۵ لیگ آزادگان، پرسپولیس را به مصاف استقلال فرستاد که ۳- صفر پیروز شد. در واقع بهترین پیروزی پرسپولیس طی دو دهه اخیر مقابل استقلال با مربیگری حمید درخشان بوده است.

درخشان در لیگ برتر، دو بار با پیکان در فصل ۸۸ ، یک بار با شهرداری تبریز در فصل ۸۹ و یک بار نیز با داماش مقابل استقلال قرار گرفته است. پیکان حمید درخشان ۳-۲ در آزادی استقلال را شکست داد و در قزوین نیز به تساوی ۱-۱ رسید. شهرداری تبریز نیز فقط یک بار با درخشان مقابل استقلال قرار گرفت که آن بازی به تساوی بدون گل انجامید.

آخرین رویارویی درخشان با استقلال در نیم فصل اول ۹۱ بود که با داماش موفق شد ۱- صفر تیم استقلال را در رشت شکست دهد. درخشان در جام حذفی نیز یک بار با شاهین بوشهر در فینال مقابل استقلال گرفت که بازی در وقت عادی و اضافه به تساوی بدون گل انجامید و در ضربات پنالتی استقلال پیروز شد. البته این باخت در کارنامه او ثبت نمی شود، چرا که در آمار برد و باخت ها فقط نتیجه بازی در وقت قانونی محاسبه می شود.

پرتماشاگر ترین بازی: پر تماشاگرترین دیدار دربی پایتخت در ۱۵ مهر ۱۳۶۲ در ورزشگاه آزادی انجام شد و بیش از ۱۳۰ هزار نفر شاهد این دیدار بودند. در نهایت این بازی استقلال با تک گل پرویز مظلومی با نتیجه ۱- ۰ به پیروزی رسید. ازدحام جمعیت باعث هجوم تماشاگران تا کنار خط طولی زمین و حتی نشستن روی نورافکن‌های ورزشگاه شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *