جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵

از در بي سرد تهران تا داربی جذاب ميلان

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب: 392597
اما بازي استقلال- پرسپوليس، تنها داربي سرخابي امروز نيست و هزاران کيلومتر دورتر، شهر ميلان هم ميزبان ديگر داربي سرخابي دنياي فوتبال است.
به گزارش جهان، امروز خيلي از ما ايراني‌ها‌ رویارویی برای آغاز بازی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دربی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد لحظه شماری می کنیم .

هر چند حتي تساوي‌هاي کسل‌کننده در داربي‌هاي اخير هم نتوانسته چيزي از حساسيت‌هاي داربي بزرگ تهران کم کند و مسلما امروز هم حوالي ساعت‌ ۱۸، خيابان‌هاي تهران خلوت‌تر از هميشه خواهد بود.

اما بازي استقلال- پرسپوليس، تنها داربي سرخابي امروز نيست و هزاران کيلومتر دورتر، شهر ميلان هم ميزبان ديگر داربي سرخابي دنياي فوتبال است. امشب و از ساعت ۲۳:۱۵ ‌اينتر و ميلان در استاديوم مه‌آتزا مقابل هم مي‌ايستند. داربي ميلان به افتخار تنديس زرين مريم مقدس که مدونينا نام دارد، دلامادونينا ناميده شد. اين تنديس زرين بر فراز دوئومو‌، کليساي جامع ميلان قرار دارد. در رقابت ميان اين ۲ باشگاه، اينتر به اقشار بالادستي جامعه تمايل پيدا کرد و قشر متوسط رو به پايين به ويژه طبقه کارگري طرفدار ميلان بودند. البته حمايت ثروتمندان از اينتر سبب شد تا ميلاني‌ها هم به مرور زمان خود را به نهادهاي قدرت پيوند دهند.‌ ۱۰۶‌‌ سال پيش حواشي و جنجال‌هاي اولين بازي رسمي ‌۲ تيم نشان داد که نبرد غول‌هاي ميلاني به يکي از داربي‌هاي بزرگ دنياي فوتبال تبديل خواهد شد.

البته چند سالي است که اينتر و ميلان ديگر به عنوان‌ ۲ تيم مدعي پا به داربي دلامادونينا نمي‌گذارند اما هنوز هم حساسيت و هيجان در داربي بزرگ ميلان موج مي‌زند. امشب هم هيچ‌کدام از ۲ تيم در مه‌آتزا پا پس نمي‌کشند و براي رسيدن به يک پيروزي شيرين در دويست و سيزدهمين داربي ميلان تمام تلاش خود را خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *