سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

پیشنهاد دو شرکت برای خرید پرسپولیس

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 356894
وحید وحدت‌پور مدیرعامل شرکت "درسا در" جزئیات پیشنهادی این شرکت برای خرید سه ساله پرسپولیس را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مدیرعامل یکی از شرکت‌هایی که برای خرید سهام پرسپولیس با وزارت ورزش مذاکره کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بحث واگذاری سه ساله پرسپولیس به شرکت متبوع خود اظهار کرد: ما طی جلسات متعدد با وزارت ورزش قصد داشتیم در یک قرارداد پیمانی ۳ ساله مدیریت باشگاه پرسپولیس را در دست بگیریم. تا یکی، دو روز پیش فکر می‌کردیم که نظر وزارتخانه روی ماست اما نمی‌دانم چه شد که به ناگهان فهمیدیم شرکت دیگری با مسئولان وزارت ورزش وارد مذاکره شده و مثل اینکه آن‌ها در مرحله بهتری هستند.

او ادامه داد: نمی‌دانم علت این چرخش چه بوده. شاید شرایط پیشنهادی آن‌ها بهتر از ما بوده است و مبلغ بیشتری برای این قرارداد حاضر شده‌اند پرداخت کنند.

وحدت‌پور در توضیح اینکه قرار بود پرسپولیس چگونه در این سه سال اداره شود گفت: طبق گفته‌های وزارت ورزش پرسپولیس ۷۰ میلیارد بدهی دارد. پیشنهاد ما این بود که ۵۰ درصد را ما و ۵۰ درصد دیگر بدهی‌ها را هم خود وزارتخانه پرداخت کند. قرارداد سه ساله بود و ما قصد داشتیم سالانه ۳۰ میلیارد در پرسپولیس هزینه کنیم. فکر می‌کردیم بعد از ۱۰ -۱۲ جلسه متعدد با وزارت ورزش و صحبت در مورد همه جزئیات، کار تمام شده اما مثل اینکه شرکت دیگری جلو آمده. با این حال هر شخص یا شرکتی که پرسپولیس را در دست بگیرد، برایش آرزوی موفقیت داریم.ما برای پرسپولیس و به عشق هواداران این تیم پا پیش گذاشته بودیم و چیزی جز موفقیت این تیم را نمی‌خواهیم.

مدیرعامل شرکت درسا در درباره نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره هم به ایسنا گفت: ما توافق کرده بودیم که دو نفر از اعضای هیات مدیره باشگاه را خودمان از مجموعه شرکت انتخاب کنیم. در مورد مدیرعامل هم صحبتی هنوز نشده بود و قرار بود در صورت توافق با وزارت ورزش پس از مشورت در هیات مدیره، مدیرعامل را انتخاب کنیم. در واقع توافق ما به گونه‌ای بود که اگر ما گزینه‌ای پیشنهاد می‌دهیم مورد تایید آن‌ها باشد و برعکس.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند خصوصی‌سازی در پرسپولیس با این شرایط قابل انجام است یا خیر گفت: من فکر می‌کنم با وضعیتی که بر این دو باشگاه حاکم است تا چند سال دیگر هم نمی‌توانند خصوصی‌سازی را عملی کنند. این کار واقعا سخت است و باید بسترهای لازم برای آن فراهم شود.

وحدت‌پور درباره اینکه قصد داشته است از پروین هم در هیات مدیره استفاده کند یا خیر گفت: یکی از گزینه‌های ما برای هیات مدیره پروین بود. او محبوبیت بالایی دارد و فکر می‌کردیم که وجود او می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. به هر حال من در این چند روز با آقای خادم و شخصیت ایشان آشنایی پیدا کردم. خیلی خوشحالم که در این رابطه با او حرف زدم و امیدوارم هرچه پیش می‌آید برای پرسپولیس خیر باشد.

در حال حاضر وزارت ورزش با دو سه شرکت تجاری مذاکره کرده و قرار است به زودی نتیجه این مذاکرات را که به واگذاری پرسپولیس برای چند سال به یک شرکت خواهد انجامید اعلام کند.