شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
آرش برهاني

فوتبالیست تمام‌شده زنده شد!

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 436697
«فوتبال تو تمام شده است، فوتبالیست‌های سرعتی همچون تو خیلی زود به خط پایان می‌رسند و نمی‌توانم دیگر روی تو حساب کنم!» اینها جملاتی بود که سرمربی وقت استقلال در گفت‌وگوی دو نفره با آرش برهانی بر زبان آورد.
به گزارش جهان؛  روزنامه خبر ورزشی  نوشت : به طور حتم اگر از آرش برهاني بپرسيد بدترين فصول فوتبالي‌ات كدام هستند، بدون لحظه‌اي تأمل از ليگ‌هاي سيزدهم و چهاردهم نام مي‌برد، از روزهايي كه نه زياد بازي مي‌كرد و نه اعصاب و روان درست و حسابي داشت. تمام آنهايي كه آرش برهاني را از نزديك مي‌شناسند و با خصوصيات اخلاقي‌اش آشنا هستند، متفق‌القول بر اين باورند كه او فوتباليستي است روحي و رواني! بدان معنا كه اگر شرايط مناسب روحي داشته باشد و مربي به او اعتماد كند، مي‌تواند از سخت‌ترين آزمون‌ها با سربلندي خارج شود و بهترين نمايش‌ها را به اجرا بگذارد، در غير اين صورت افت كرده و به بازيكن درجه چندم تبديل مي‌شود.

۹ فصل حضور متوالي در استقلال كار هر بازيكني نيست و در تاريخ شصت‌واندي ساله اين باشگاه زياد نيستند فوتباليست‌هايي كه اين پروسه طولاني را طي كرده‌اند. جوان كرماني كه توسط زنده‌ياد ناصر حجازي در ابتداي ليگ هفتم به استقلال آمد، نهمين فصل حضورش را پشت سر مي‌گذارد و كاپيتان دوم آبي‌پوشان پايتخت است. آقاي گل ليگ هشتم كه با رضا عنايتي براي بهترين گلزن ادوار ليگ برتر رقابت شانه به شانه‌‌اي دارد، در دو فصل گذشته مورد اعتماد سرمربي‌اش قرار نداشت. اينكه چرا او با سرمربي وقت استقلال دچار اختلاف شد، به يكي از جلسات تمريني اين تيم برمي‌گشت. استقلال در چند بازي نتيجه نگرفته بود و سرمربي در رختكن با بازيكنانش جلسه مي‌گذارد. او از هر كدام آنها مي‌خواهد درباره عوامل ناكامي حرف بزنند. خيلي‌ها جرأت انتقاد ندارند. نوبت به برهاني مي‌رسد. او مي‌گويد: «من فكر مي‌كنم خوب تمرين نمي‌كنيم. فشار لازم در تمرينات به بازيكنان وارد نمي‌شود و برخي اتفاقات دوستي‌ها را كمرنگ كرده است.» هنوز اين جملات به پايان نرسيده بود كه سرمربي با عصبانيت جواب داد: يعني من تمرين دادن بلد نيستم. از اين به بعد شما بيا تيم را تمرين بده... خب ادامه ماجرا را حدس زدن كار دشواري نيست و در نهايت اين اتفاق منجر به جمله‌اي شد كه در ابتداي گزارش نوشتيم: آرش برهاني فوتبالت تمام شده است.

آرش برهاني در اولين هفته ليگ پانزدهم روز فوق‌العاده‌اي را برابر سياه‌جامگان پشت سر گذاشت. او يك پاس گل داد، سانتر كرد، پاس در عمق داد، هر وقت خواست به قلب خط دفاعي حريف زد، دفاع سياه‌جامگان را در طول دقايق حضورش در ميدان اذيت كرد و نشان داد كه امسال شروعي دوباره براي اوست تا خيلي چيزها را ثابت كند. راز به اوج رسيدن برهاني چيست؟ چطور بازيكني كه سرمربي سابق استقلال اعتقاد داشت فوتبالش به نقطه پاياني رسيده، چندين ماه بعد و حتي با افزايش سنش مي‌آيد نقش اول را در برد تيمش ايفا مي‌كند؟ پاسخ به اين پرسش در اعتماد مربيان قبلي و فعلي اوست. پرويز مظلومي، برهاني را به رضا عنايتي و خيلي‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهد و در تمرينات پيش از شروع فصل در حضور همه بازيكنان قديم و جديد خطاب به او مي‌گويد: «آرش‌جان، تو به عنوان بازيكن باتجربه و بزرگ‌تر تيم بايد عصاي دست من باشي و من فوتبالت را خيلي قبول دارم و امسال بايد بهترين بازي‌هايت را انجام بدهي. رويت حساب كرده‌ام!» طبيعي است، اين صحبت‌ها و انگيزه دادن‌ها، برهاني را به نقطه انفجار مي‌رساند و او حاضر است هر كاري كند تا جواب اعتماد سرمربي‌اش را به بهترين شكل ممكن بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *