پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۷
۱۲
در حاشیه دروغی که طرفداران تراکتورسازی را عصبانی کرد؛

مراقب دروغ‌های بزرگ باشیم!

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 423493
امروز همه به‌دنبال سفارش‌دهنده، سازنده و منتشرکنندة دروغ بزرگِ ورزشگاه یادگار امام هستند و اگر او را بیابند، حتماً مجازات سنگینی برایش در نظر خواهند گرفت. اما منتشرکنندة دروغ بزرگ سال ۸۸، که نام و نشانش معلوم است، امروز در بازداشت خانگی است و عده‌ای وقیحانه در پی آزادی او هستند.
مراقب دروغ‌های بزرگ باشیم!
جهان نيوز  - مهدی فضائلی:  اتفاق روز پایانی لیگ برتر در ورزشگاه «یادگار امام» تبریز، که به دنبال شایعه یا بهتر بگویم «دروغی بزرگ» شکل گرفت و موجبات عصبانیت و اعتراض هواداران تیم تراکتورسازی را فراهم آورد، اقدامی درخور بررسی از جهات مختلف است؛ اتفاقی که به دنبال هشت دقیقة پایانی مسابقة دو بازی، یکی در اصفهان و دیگری در تبریز روی داد و برخی آن را «هشت دقیقة کثیف» نامیدند که عنوان با مسمایی است!

شگرد یا فن دروغ بزرگ در مباحث حوزة ارتباطات، اصطلاح و فنی است در پروپاگاندا، که به یوزف گوبلز - وزیر تبلیغات هیتلر - نسبت داده می‌شود، اما خود هیتلر در کتاب نبرد من، آن را به یهودی‌ها نسبت داده است! این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند «کسی آن قدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند»!

در ماجرای ورزشگاه یادگار امام تبریز، این هشت دقیقه و این دروغ بزرگ حوادثی را در پی داشت که به دلیل بلوغ مردم تبریز و هوشیاری آن‌ها تقریباً به‌سرعت خاتمه یافت و خسارت‌های آن ادامه پیدا نکرد؛ هرچند هنوز هستند افراد و جریان های معاندی که بدنبال تداوم ماجرا هستند و مردم غیور تبریز باید همچنان مراقب دسیسه ها باشند.

اما ملت ایران دروغ بزرگی را در چند دقیقة کثیف دیگر نیز تجربه کرده است که پیامدهای آن، هشت ماه پایتخت کشور را درگیر کرد و برخی عوارض آن همچنان ادامه دارد.

آن دروغ بزرگ ، در شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸ و درحالی‌که رأی‌گیری هنوز در برخی شعب ادامه داشت، گفته شد و آن شب بزرگ را کثیف کرد و شیرینی حماسة حضور ۸۵ درصدی مردم را به تلخی کشاند. آن دروغ بزرگ، ادعایِ پیروزی از سوی نامزد مغلوب انتخابات بود. دروغ بزرگی که با توجه ‌به زمینه‌سازی‌های صورت گرفته و پشتیبانی‌هایی که رسانه‌ها و محافل سیاسی و اطلاعاتی بیگانه از آن به‌عمل آوردند، همان‌قدر خوب و باورپذیر طراحی و اجرا شد که دروغ بزرگ در ورزشگاه یادگار امام تبریز.

آن دروغ بزرگ هم مثل این دروغ ، زمینة عصبانیت و اعتراض هواداران را به‌دنبال داشت، با این تفاوت که دروغ بودن این یکی در عرض چند دقیقه آشکار شد و همة هواداران تیم تراکتورسازی تبریز فهمیدند به آن‌ها دروغ گفته شده است، اما دروغ بزرگ ۸۸، به‌تدریج و با هزینة بسیار آشکار شد و البته، هنوز عده‌ای ولو اندک آن را باور دارند!

امروز همه به‌دنبال سفارش‌دهنده، سازنده و منتشرکنندة دروغ بزرگِ ورزشگاه یادگار امام هستند و اگر او را بیابند، حتماً مجازات سنگینی برایش در نظر خواهند گرفت، و بعید است کسی درصدد اغماض از او باشد. اما منتشرکنندة دروغ بزرگ سال ۸۸، که نام و نشانش معلوم است، امروز در بازداشت خانگی است و عده‌ای وقیحانه در پی آزادی او هستند، بی‌توجه به هزینه‌هایی که به ملت و کشور وارد کرد؛ بماند سفارش‌دهنده و سازندة آن دروغ را که به‌احتمال زیاد آن ور آبی هستند و دستمان بهشان نمی‌رسد!

دروغ بزرگ، فن و شگردی قدیمی است، اما هنوز برای کسانی که هیچ پایبندی اخلاقی ندارند و هدف وسیله را برایشان توجیه می‌کند، کاربردهای زیادی دارد. ادعای ساخت سلاح کشتارجمعی در عراق برای توجیه لشکرکشی امریکا به این کشور، ادعای تصمیم ایران برای ساخت سلاح اتمی به‌منظور فشار به کشورمان از طریق اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشورمان و انجام‌دادن بازرسی‌های فراپروتکلی، ادعای مبارزه با تروریسم برای توجیه حضور در منطقه و گرم کردن بازار سلاح های خود، ایران‌هراسی برای ایجاد و تکثیر دشمنی میان ملل مسلمان و فراموش کردن دشمن اصلی، ادعای حمایت از حقوق بشر و همچنین جانب‌داری از دمکراسی ازجمله دروغ‌های بزرگ و ساخته و پرداختة دشمن است که با فریب‌کاری و برخورداری از شبکة گستردة رسانه‌ای، به خورد افکار عمومی می‌دهد.

امسال ،سال حساسی است و دشمن پی در پی مترصد تهدید آفرینی برای ماست و یکی از شگردهایش "دروغ بزرگ" است؛ پس همواره مراقب دروغ‌های بزرگ باشیم!
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آشنا
تراکتوری ها مطمئن بودند که در دقایق اندک پیش رو کاری از پیش نخواهند برد بنابراین عده ای از حاشیه سازان آنها وارد عمل شده و شایعه ای را ساختند که بتوانند در سایه آن عدم قهرمانی خود را توجیه نمایند.
مرگ بر فتنه گرها
United States
فتنه گر لیگ و 88
France
مواظب دروغهای بزرگتر باشیم!
میثم
چه ربطی دارن اینا به هم
Iran, Islamic Republic of
دروغ تقلب در ۸۸ تا حالا اول است
حالا چی بود اون دروغ بزرگ؟
شهروز
من خودم به موسوي پست فطرت راي دادم ولي با نظام هم مشكلي ندارم.ازهمان موقع هم نظرسنجي ها نشان ميداد احمدي نژاد برنده است. موسوي ديكتاتوري بود كه ميخواست راي مردم رابه نفع خود مصادره كنه،گرچه احمدي نژاد هم جور ديگري به مردم خسارت زد
کسی دروغ نگفت با دست اشاره میکردند طرف فکر کرد گفتند دو دو شده .بعد دوید گفت میگن دودوشده.
ابوالفضل
این فدراسیون به درد فوتبال ایران نمی خوره
منتشر کننده اصلی دروغ بزرگ 88 هنوز آزاده
United States
کیه؟؟؟